Tula draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Tula draadje

Ongelezen bericht door Rijtjes » 31 jul 2012 08:43

Hoi dames,

Zoals de titel al zegt, een tula draadje. Mijn tula komt over 3 weken ongeveer. Het is de cheeky owls geworden. Ben zo benieuwd! En ook ben ik benieuwd naar tula ervaringen/foto's.

Groetjes
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

misami

Berichten: 8225
Lid geworden op: 29 jan 2012 19:22
Hobbies: koken, tuinieren

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door misami » 02 aug 2012 21:30

Ik heb voor mijn moeder een tula baby gekocht. Zij is er erg blij mee en afgelopen weekend heeft vl hem voor het eerst gebruikt en vond het heerlijk zitten. Hij wil nu ook een drager, maar wel een ander patroontje. Ik heb hem ook enkele keren omgehad. Als hij eenmaal zit, zit hij heerlijk. Ik krijg bij buikdragen alleen het gespje tussen de schouderbanden niet zelf open of dicht (maar ben ook meer van de doeken).
mama van een geweldige zoon (9-'11), een geweldige grote dochter (8-'14) en een lieve kleine dochter (6-'17)


didi

Berichten: 1850
Lid geworden op: 26 feb 2012 21:00
Hobbies: Onze kinderen, buiten zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door didi » 13 aug 2012 21:26

Rijtjes waar heb je die cheeky owls vandaan? Ik kan tula bijna nergens vinden. Bij ooiebeest duurt het best lang, maar hij is zo leuk!
zoon 2010 dochter 2011 zoon 2013


didi

Berichten: 1850
Lid geworden op: 26 feb 2012 21:00
Hobbies: Onze kinderen, buiten zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door didi » 14 aug 2012 12:57

En ik heb hem besteld bij ooiebeest. In de beschrijving staat dat de babyversie een leertijd van 5 weken heeft, dus ga ervanuit dat de toddler dat ook heeft, maar heb deze vraag gemaild, ben benieuwd. Wie weet is hij er wel met een paar dagen.....
zoon 2010 dochter 2011 zoon 2013

Gebruikersavatar

Topic starter
Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Rijtjes » 20 aug 2012 09:25

@ Didi, sorry voor de late reactie, ik was op vakantie [biggrin] . Maar ik heb mijn tula gekocht via http://www.anderland.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Ben erg fijn geholpen en kreeg nog 20% korting ook. Ik vond de cheeky owls ook zo leuk. Hoe bevalt die van jou?
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.


didi

Berichten: 1850
Lid geworden op: 26 feb 2012 21:00
Hobbies: Onze kinderen, buiten zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door didi » 20 aug 2012 12:52

Hoi,

Geeft niet hoor. Ikhem hem bij ooiebeest besteld, maar denk dat hertog wel even gaat duren voor hij binnen is. We wachten het nog even af. Ben ongeduldig, want zo benieuwd! [cheesygrin]
Hoe bevalt hij jullie?
zoon 2010 dochter 2011 zoon 2013


gempa

Berichten: 9944
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:06

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door gempa » 20 aug 2012 20:45

fotos van ekomama blauw, hij bevalt me op de buik uitstekend, maar de rug weet ik nog niet zo goed, ik heb het gevoel dat de tailleband niet opmn heupen blijft hangen, ik vermoed omdat het gevulde gedeelte te kort is voor mij(ik ben wel een xl mama), of die vreselijk gladde waarschuwingen ding
abel zit er heerlijk in dat wel
Afbeelding
Afbeelding

ik geloof niet dat je het heel goed ziet [think]

Gebruikersavatar

Twinkly

Berichten: 1869
Lid geworden op: 09 mar 2009 12:18
Hobbies: Piep!
Locatie: Wageningen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Twinkly » 21 aug 2012 22:23

Wij hebben de babyversie van de Tula. Nog de oude versie, toen er nog geen toddlerversie was, maar volgens mij zijn ze precies hetzelfde als de babyversie van nu.

Ik vind het een hele fijne drager, hij is super makkelijk om te doen en je trekt de schouder- en eventueel heupband aan en klaar! De heupband en schouderbanden zijn stevig gevuld, wat heel prettig draagt. Ook is deze drager voor wat smallere mensen net wat beter geschikt dan de Boba, die paste ik net niet. Maar ook bredere mensen kunnen met de Tula dragen, omdat hij heel ver te verstellen is.
En ik ben nog steeds verliefd op het olifantenprintje <3
Het enige vervelende zijn de drukknoopjes van het slaapkapje, die laten steeds los wanneer ik het kapje omhoog trek om op te doen. Maar dat schijnt verholpen te zijn bij de nieuwere versie.

ZL van bijna 3 jaar met kledingmaat 92, bijna 98, past er niet meer in eigenlijk [wink] Maar hij vindt het nog wel comfortabel genoeg om in te zitten als hij moe wordt en hij slaapt soms ook nog. We zouden eigenlijk een grotere moeten kopen, maar misschien koop ik wel eerst de zitverbreders. Ik wil deze eigenlijk nog niet weg doen ivm oppaskindjes.
Afbeelding

Oppaskindje van 9 maanden met kledingmaat 74 past er precies in en ze slaapt er heerlijk in [verliefd]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Twinkly

Berichten: 1869
Lid geworden op: 09 mar 2009 12:18
Hobbies: Piep!
Locatie: Wageningen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Twinkly » 21 aug 2012 22:24

Gempa, hoe werkt het als je de heupband in je taille draagt? Dat doe ik altijd, ik vind dat fijner dan op mijn heupen op een of andere manier.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Nicole22

Berichten: 787
Lid geworden op: 17 aug 2012 19:31
Hobbies: Paardrijden, festivallen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nicole22 » 23 aug 2012 19:41

Ik heb ongeveer een week geleden de tula baby besteld.... Ik ben een "startende drager" en na veel lezen hier op het forum kwam ik bij de tula uit (wilde eigenlijk een boba maar omdat ik zelf niet zo groot ben leek de tula geschikter)... Ik ben ontzettend benieuwd en kan niet wachten tot hij er is! Ik hoop dat mijn zoon (9maanden) het ook leuk gaat vinden!
DS november 2011
DD augustus 2014

Gebruikersavatar

Topic starter
Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Rijtjes » 24 aug 2012 09:25

Wat leuk ook zeg, die foto's! Ik krijg hopelijk vandaag eindelijk de Tula. Ben zo benieuwd! Dan laat ik ook gelijk weten hoe hij mij bevalt. De vuurdoop krijgt hij gelijk over een paar weken wanneer we op vakantie gaan en mijn familie leden ook gaan dragen.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.


Florence

Berichten: 803
Lid geworden op: 22 jan 2012 22:02
Hobbies: -----

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Florence » 25 aug 2012 09:05

Wij hebben een Tula sinds DL een maand of 4 is. Met heel erg veel plezier droegen en dragen wij haar in de Tula. Ze zit bij mij het makkelijkst, omdat ML wat breder is en ze dan minder hoog zit vindt ze dat ook minder leuk. Begrijpelijk, want over de schouder kijken is het allerleukste natuurlijk.
Het voordeel van de Tula vind ik dat het makkelijk omdoen is (wij hebben banden, geen kliksysteem) en stevig zit. Nu DL bijna een jaar is (12 kg en maat 86) merk ik dat ze ietwat zwaar wordt soms in de Tula, dan is mijn nieuwe draagdoek wel prettiger voor een langer stuk dragen. Overigens, wij begonnen met dragen in een tricot slen en een Amazonas Laguna. De Tula was een hele vooruitgang zo gauw DL begon te bewegen en zich uit de ts wurmde en met de Amazonas merk ik dat hij soms snijdt als ik niet nagenoeg perfect knoop. Dat heb ik niet met de Tula, ook nu nog niet.
En een groot voordeel is dat je bijna iedereen kunt overtuigen om ook met de Tula te dragen, mijn vader en broers en schoonzusjes wandelen allemaal graag met DL in de Tula. Zo'n doek vinden ze gedoe en blabla, maar de Tula willen ze wel =)
Heel verhaal, maar absoluut hulde aan de Tula, die gaat je veel draagplezier opleveren!
Hierbij nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste foto laat zien dat wij een Tula zonder slaapkapje hebben en daarvoor dus als ze slaapt haar zonnehoedje gebruiken of een sjaal van mij. Kan ook prima hoor!

Gebruikersavatar

Nicole22

Berichten: 787
Lid geworden op: 17 aug 2012 19:31
Hobbies: Paardrijden, festivallen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nicole22 » 25 aug 2012 16:50

Het ziet er idd erg comfortabel uit! Leuk om te zien... Hoop dat wij er net zoveel plezier van gaan hebben!
DS november 2011
DD augustus 2014


didi

Berichten: 1850
Lid geworden op: 26 feb 2012 21:00
Hobbies: Onze kinderen, buiten zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door didi » 31 aug 2012 15:51

Zojuist een mail gehad dat hij onderweg is! Ben zo benieuwd! Hoop dat hij morgen binnen komt :d
zoon 2010 dochter 2011 zoon 2013


didi

Berichten: 1850
Lid geworden op: 26 feb 2012 21:00
Hobbies: Onze kinderen, buiten zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door didi » 02 sep 2012 14:17

Hij is er! En oh wat is hij groot! (zoon past er perfect in) En oh wat is hij mooi! En oh wat zit hij lekker! Echt een aanrader. Daar gaan we denk ik nog veel plezier van hebben. Dag buggy! ;)
zoon 2010 dochter 2011 zoon 2013

Plaats reactie