Tula draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Feniks

Berichten: 193
Lid geworden op: 02 jun 2014 08:44
Hobbies: Viltpakketjes
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Feniks » 16 sep 2015 09:44

Tula toddler Parker is onderweg [cheer]

Gebruikersavatar

MamaMayo

Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2012 18:39
Hobbies: haken en doodlen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door MamaMayo » 16 sep 2015 17:38

Dub dub dub....heb een tula baby te leen. Zit zl2 heerlijk in, maar moet weer terug. Zl2 heeft mt 74 nu. Heb nog een tula toddler in huis en voldoende doeken [cheesygrin]. Ga ik nu wel/niet zelf een tula baby aanschaffen voor de tijd tot zl2 in de toddler past...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (april '12) en ZL2 (december '14)


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Siena11 » 16 sep 2015 18:32

Ik heb er wel 1 sinds deze week, zl heeft ook 74/80. Hij zit er nog heel mooi in en tzt investeer in wss in verbreders :)

Gebruikersavatar

MamaMayo

Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2012 18:39
Hobbies: haken en doodlen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door MamaMayo » 16 sep 2015 20:06

Tsja maar ik heb al een toddler in de aanslag liggen. Als ik die niet had zou ik tzt ook voor de verbreders gaan...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (april '12) en ZL2 (december '14)

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Tula draadje

Ongelezen bericht door Friek » 16 sep 2015 20:14

Mt 74 is nog wel echt klein voor de Toddler, hoe lang denk je dat hij nog moet wachten tot ie er goed in past?

Edit: een babyversie kopen en tzt weer verkopen hoeft je per saldo niet veel te kosten. Dat zou ik doen.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

MamaMayo

Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2012 18:39
Hobbies: haken en doodlen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door MamaMayo » 16 sep 2015 21:09

Ja zeker nog wel een half jaar hoor! Kopen en verkopen is idd waar ik nu nog beetje over twijfel. Met m'n huidige stash doeken en dragers niet echt nodig... Maar ja moet je alleen wat kopen als het echt nodig is [cheesygrin]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (april '12) en ZL2 (december '14)

Gebruikersavatar

Feniks

Berichten: 193
Lid geworden op: 02 jun 2014 08:44
Hobbies: Viltpakketjes
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Feniks » 17 sep 2015 11:58

Feniks schreef:Tula toddler Parker is onderweg [cheer]
Ooooh, ik twijfel zo... [sad]. De Parker is binnen en hij is prachtig, maar hoewel mijn jongste van 16 maanden het altijd prima vindt om in de doek te zitten, vindt hij dit vreselijk lijkt het wel. Ik weet niet of het nu komt omdat hij niet lekker in z'n vel zit vanwege doorkomende hoektand of omdat hij z'n armen niet boven het rugpand kan doen. Hij bijt steeds in m'n kleren als hij in de drager zit, dus dat is ook niet bevorderlijk voor gezellig uitproberen. Maar gewoon rustig zitten doet hij in ieder geval niet. Hij bijt en wurmt(/slaat...) met zijn armen. Mijn kleuter van 5,5 wilde ook graag proberen, maar klaagde over stof in zijn oksels. Moet ik dan toch de babyversie aanschaffen??? [flauwte]? Ben een beetje teleurgesteld, ik had me er echt op verheugd...

Gebruikersavatar

Pebbls

Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jun 2013 21:25
Hobbies: Wandelen, lezen, iPhone

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Pebbls » 17 sep 2015 12:27

Heb je miss een foto? Hoe je jongste erin zit?

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Appelboom » 17 sep 2015 12:53

O wow, die Parker is mooi zeg! Balen dat hij niet meteen bevalt.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Feniks

Berichten: 193
Lid geworden op: 02 jun 2014 08:44
Hobbies: Viltpakketjes
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Feniks » 17 sep 2015 13:29

Dit is de jongste (overigens al bijna 18 maanden zat ik me net te bedenken, tijd vliegt!):

http://1drv.ms/1LiNF2H

(Ik krijg het even niet anders voor elkaar dan via een link, ik hoop dat hij voor jullie te zien is...)

Ik heb zelf wel het idee dat hij goed zit. Hij zit er diep genoeg in en bij z'n knietjes is het niet te breed. Om hem wat ruimte te geven heb ik de 'breastfeeding straps' later op z'n langst gezet, dan zit hij niet zo strak tegen me aan.


Dopey

Berichten: 423
Lid geworden op: 24 jun 2012 14:54
Hobbies: van alles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Dopey » 19 sep 2015 17:41

Het rugpand lijkt mij vrij lang. Ik kan me voorstellen dat het niet lekker voor hem zit zo.
Ik heb mijn dl van bijna 3 vorig weekend nog in de Baby gehad, dat ging prima. Ze zit in maat 92-98 momenteel.
Trotse mama van een prachtige dochter (09/12) en een stoere zoon (06/15)

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door texelonia » 19 sep 2015 18:22

Hmm mijn ZL2 in de baby maat vind ik echt niet prettig. Het rugpand is dan zo laag dat het een beetje engig voelt (valt ie er niet uit?) en ook zeker niet comfortabel. En hij draagt maat 86! In de Toddler heeft ie meestal zijn armen erin, maar dat vindt hij dus niet erg. Maar hij heeft ook vaak genoeg de armen eruit maar lijkt daar verder geen last van te hebben.

Ik draag hem wel altijd op m'n rug.
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.


Dopey

Berichten: 423
Lid geworden op: 24 jun 2012 14:54
Hobbies: van alles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Dopey » 20 sep 2015 19:01

Mijn DL van bijna 3 jaar in de standaard Tula:
Afbeelding
Trotse mama van een prachtige dochter (09/12) en een stoere zoon (06/15)


jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door jemk » 24 sep 2015 15:41

Vorige maand (of was het alweer 2 maanden geleden?) heb ik de baby insert besteld voor de tula baby. Ik had nog beloofd te vertellen hoe dat bevallen was.
De insert vind ik helemaal prima. Het is natuurlijk een extra stap om uit te voeren voordat je je kindje kunt dragen, maar ze zit er wel lekker in/op. Ze zit niet helemaal in de ergonomische houding. Het ruggetje kan wat boller en nu ze groter wordt (ze zit in maat 62 ) heeft ze haar voetjes ook niet meer binnenboord. Dat laatste zorgde er namelijk voor dat ze met haar knietjes hoger zat dan haar billetjes. Nu zit ze even hoog.
De insert ziet er vrij warm uit, maar onze dochter heeft daar echt geen last van gehad. We hebben haar wat koeler aangekleed (rompertje korte mouwen en broekje) dan we zouden doen zonder insert en toen ging het nog heel gemakkelijk tot een graad of 23/24. Ik vroeg herhaaldelijk aan m'n man (die haar droeg) of ze het niet te warm had. Telkens het nekje gevoeld, maar nee, niet zweterig, hooguit een beetje klam.

Samengevat: de baby insert is prima te gebruiken tot een graad of 23, mits je je kind iets koeler aankleed. Ergonomisch is het niet helemaal zoals voorgeschreven, de kinderhouding wordt bij het groter worden wat minder.
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

Feniks

Berichten: 193
Lid geworden op: 02 jun 2014 08:44
Hobbies: Viltpakketjes
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Feniks » 25 sep 2015 14:09

We hebben de toddler Parker uiteindelijk toch gehouden. Na een aantal keer dragen lijkt jongste het nu toch beter naar zijn zin te hebben in de toddler. De truc was om hem ten eerste niet te strak in te snoeren, want daar houdt hij blijkbaar niet van (in de doek nooit last van gehad). En ten tweede probeer ik hem iets minder diep in de stof te laten zakken, waardoor hij makkelijker zijn armen over de rand kan krijgen als hij dat wil.

In eerste instantie had ik de heupgordel niet strak genoeg wanneer ik hem in de toddler zette. Dan zakte hij tussen mijn rug en het stuk stof van de gordel waar het zakje zit. Nu doe ik de gordel eerst super strak en wanneer hij goed met zijn billen in de draagzak zit doe ik de gordel wat losser.

Heeft iemand nog tips voor elastieken die steeds van de opgerolde stukjes band af gaan? Ik blijf aan het oprollen iedere keer.

Ook krijg ik de zak aan de ene kant beter strak getrokken dan aan de andere kant, dat blijft nog even oefenen.

Plaats reactie