Tula draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door MamaRF » 03 apr 2016 14:17

Mijn draagdagen zijn zo goed als over, dus een nieuwe drager hoef ik niet meer ;)
De R&R heeft veel te stugge schouderbanden vind ik. Wel een fijn lang rugpand! Misschien ga ik er zelf nog 1 maken die echt helemaal perfect is, ik heb nu een zelfgemaakte, maar die is voor lange stukken dragen niet heel fijn helaas, vandaar de Tula even geleend.
Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen voorkeur!
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Megamindy

Berichten: 1608
Lid geworden op: 03 apr 2011 10:58
Hobbies: Internet, Kinderen, Naaien
Locatie: kop NH

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Megamindy » 15 mei 2016 00:14

Even een vraagje. Ik wil een baby tula kopen Dl is lang en smal. Heb een baby gepast ze past er goed in heeft 80 /86 broekjes.
Toddler niet gepast. Las op Internet dat deze een stuk groter zijn.
Iemand anders zei mij, beter een baby te nemen.
Neig daar nu ook naar, maar zijn de extended makkelijk in gebruik?
Mama van een lieve zoon, en mooie dochter!

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Friek » 15 mei 2016 08:01

Geen ervaring met extenders, dus daar kan ik je niet mee helpen.
80/86 is net een lastige maat. Wij zijn wel vanaf maat 80 broekjes overgestapt naar de toddler. Maar mijn kinderen zijn kort en stevig...
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door texelonia » 16 mei 2016 07:21

Tula baby + extenders zijn breder dan de Tula Toddler. En het rugpand van de Baby verandert natuurlijk niet met extenders. Hoe zat ze er qua lengte in? Want die vind ik met mijn ukje (maat 74/80) al niet super ruim meer.
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Essie

Berichten: 9263
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:51
Locatie: Vendée ***************** draagdoekenverkoper draagdoekconsulente
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Essie » 16 mei 2016 15:24

als je net zo tussen 2 maten inzit, zou ik ook eens naar de isara draagzak kijken. daar is de toddler versie ongeveer zo groot van als de tula (en ook kwa vormgeving lijken ze aardig op elkaar) met als voordeel dat je van de isara het rugpaneel kan inkorten en het zitgedeelte kan versmallen. dus je kan de toddler al eerder gebruiken en wel zolang doordragen :-)
Draagdoeken&jassen, Wasbare luiers&maandverband, Slofjes&bio kleding en houten speelgoed
Merken o.a. TULA, Boba, JPMBB, GRIMM's, Hoppediz, MaM, ManyMonths, Storchenwiege, Girasol, Liliputi, GOKI
http://www.babybio.nl

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door LivadeBri » 20 mei 2016 10:53

Ik meld mij hier ook. Deze week is onze Tula Toddler Abalone binnen gekomen. We wilden een ssc omdat ml knopen niet fijn vindt en omdat DL richting in-uit gaat.
Ml is tevreden, vind m goed zitten en wilde m niet meer af [biggrin]

Ik ben ook wel tevreden, maar vind het minder lekker strak zitten dan een doek, dus moet nog even wennen. DL zit nu net in maat 86 (soms nog 80) dus ik denk dat ze er ook nog in moet groeien.
Nu las ik hier over de Isara en na even googlen kom ik erachter dat je ook een draagzak kan huren. Ik ben in de twijfel modus geslagen.

Met een vergelijkingstabel van ikdraag zag ik dat Isara net al eerder te gebruiken is en meer verstelbaar is voor het kind, maar wel langere schouderbanden heeft (ik vind die van de Tula al lang genoeg?) en je kan er ook mee heup dragen plus gekruiste banden bij buikdragen. Isara heeft alleen geen slaapkapje en de Tula is met verbreders nog langer te gebruiken. Ik weet even niet meer wat ik nu het belangrijkste vind. Morgen ga ik een dag naar de dierentuin en dan wilde ik de Tula gaan gebruiken. Maar dan zou ik m niet meer terug kunnen sturen om evt een andere te bestellen.
Oftewel: morgen met de doeken op pad of toch met de Tula? En de Isara dan?
Ik ben 175cm en 67kg
Ml is 185 en 95kg
Dl is 80/86cm en 12kg

Het is leuk als jullie een oplossing hebben [lol]
Maar vooral even fijn om het te delen.
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Essie

Berichten: 9263
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:51
Locatie: Vendée ***************** draagdoekenverkoper draagdoekconsulente
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Essie » 20 mei 2016 12:08

heb je m thuis al even geprobeerd de tula? als hij fijn zit dan is dat toch prima en zou ik gewoon lekker de tula houden.
de isara heeft overigens wel ook een slaapkapje [wink]
Draagdoeken&jassen, Wasbare luiers&maandverband, Slofjes&bio kleding en houten speelgoed
Merken o.a. TULA, Boba, JPMBB, GRIMM's, Hoppediz, MaM, ManyMonths, Storchenwiege, Girasol, Liliputi, GOKI
http://www.babybio.nl

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 20 mei 2016 20:59

Ik heb ongeveer hetzelfde postuur als jij. Bij mij zit de isara (baby) prima. Schouderbanden zitten goed. Ik vind dat de isara draagzak lang meegaat. Ik heb hem een jaar geleden gekocht (dl had toen maat 74), nu heeft ze 86 en past nog steeds, op de breedste stand. Die van ons heeft trouwens geen slaapzakje, maar de nieuwste modellen wel.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door LivadeBri » 23 mei 2016 13:02

Bedankt voor de reacties. Ik heb altijd geleerd: bij twijfel niet inhalen, dus ik neem er nog even de tijd voor, de Tula kan ik nog niet echt aan wennen, maar ik ken ook geen andere ssc's.
Het dagje dierentuin ging niet door, dus dat dilemma was makkelijk opgelost.
Ik heb nu de Isara besteld om te lenen en ik heb nog ruim een week dat ik de Tula terug zou kunnen sturen, dus we gaan ze eens vergelijken komende week... Ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Nouknouk

Berichten: 735
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:43
Hobbies: vanalles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nouknouk » 23 mei 2016 13:10

Geen idee of het hier genoemd is maar de isara toddler kun je vanaf maat 68 al gebruiken waardoor je er nog veel langer mee kunt doen!
Zou m zelf ook graag eens probeten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door LivadeBri » 23 mei 2016 13:26

Nouknouk schreef:Geen idee of het hier genoemd is maar de isara toddler kun je vanaf maat 68 al gebruiken waardoor je er nog veel langer mee kunt doen!
Zou m zelf ook graag eens probeten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik woon in E.de, dus mocht je eens in de buurt zijn komende 2 weken [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 24 mei 2016 11:42

Vanaf maat 68 lijkt me wel erg optimistisch. Ik heb gepast toen m'n dochter 10 maanden was en maat 74 had. Ze kon toen echt nog lang niet in een peuterdrager. Volgens mij is het eerder vanaf 80.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door LivadeBri » 28 mei 2016 14:46

Ik ben eruit, hulde aan Tula! [emoji1] [emoji1]
Ik vind deze fijner zitten dan de Isara, toch wat comfortabeler, komt vooral door de schouderbanden.
Ik heb DL zowaar ermee op de buik gedragen en dat zat best lekker, dat doe ik met een doek niet meer. In de Tula zit ze op de buik zelfs nog iets lekkerder dan op de rug, fijn idee dat ze er nog lang in kan!
Ml is ook helemaal blij en heeft haar ook al lekker gedragen. DL vindt het ook heerlijk. Het is nog wel even trainen en wennen, maar dat is met dragen wel vaker.
Wij zijn er iig gelukkig mee! [emoji5]

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 28 mei 2016 20:58

Fijn dat je er uit bent en goed hebt kunnen vergelijken! Grappig he, zo verschillend als het voor iedereen is. Ik had het net andersom [cheesygrin] . Zo zie je maar, passen is altijd het best.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

_Betty_

Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2015 16:51
Hobbies: planten, lezen, koffie

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door _Betty_ » 18 sep 2016 21:25

Ik zoek de Tula Toddler So Jelly, maar deze is overal uitverkocht [cry] Heeft iemand tips hoe ik deze toch te pakken kan krijgen? Tweedehands/buitenland? Dank alvast!

Plaats reactie