Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


romata

Berichten: 2411
Lid geworden op: 07 nov 2010 15:44
Hobbies: :)
Locatie: Tilburg

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door romata » 22 jan 2013 20:48

Wat zit je kindje er mooi in zeg !!
Mama van
Jenna 15-08-2010
Talysha 30-07-2008

Girasol Lilja 6 - Wompat ER pre-school - Hopp Miami 6

Gebruikersavatar

Raina

Berichten: 7514
Lid geworden op: 16 jul 2012 10:53
Hobbies: Dragen!
Locatie: Tussen Delft en Z'meer

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Raina » 23 jan 2013 10:56

Afbeelding

Afbeelding

Hij zit er echt supermooi in, ik snap nu het hele concept van dat flapje. Blijf hem nog wat zwaarder aanvoelen dan de boba. Maar zitje is wel echt veel mooier en dieper. Blij dus!
Afbeelding

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door JDee » 29 jan 2013 21:52

fijn dat ie zo bevalt: het is oidd wel even doorhebben wat je met dat flapje 'moet',maar het werkt heel fijn qua houding zo. ik mis m nu al... [thumbright]
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door JDee » 29 jan 2013 21:54

ohja en: net als met een doejk is hoe strakker geknoopt/afgesteld, hoe minder zwaar: strakker sfstellen dus: zowel de doekbaan, als de ecvt gespjes op de schouderbanden zouden H. dichterbij jou kunnen brengen, en daarmee t miner zwaar maken. denk ik,
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Raina

Berichten: 7514
Lid geworden op: 16 jul 2012 10:53
Hobbies: Dragen!
Locatie: Tussen Delft en Z'meer

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Raina » 29 jan 2013 21:58

Inmiddels flink geprutst ermee. We gebruiken hem meerdere slaapjes per dag :D Nog steeds fan van de mooie zithouding. ZL slaapt er prima in, dus [cheer]
Afbeelding


tamara1984

Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jan 2012 19:43
Hobbies: Naaien op de naaimachine

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door tamara1984 » 03 feb 2013 00:05

Emeibaby Drager vandaag besteld [biggrin]
Nog geduld tot April, dan kan ik hem hopelijk gaan gebruiken.
Kan niet wachten, weer heerlijk dragen [biggrin]


Anxo2012

Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2013 11:50
Hobbies: Erop uit met mijn kindjes
Locatie: Heerhugowaard

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Anxo2012 » 12 feb 2013 17:17

Ik heb de emei sinds een week en zit als een huis!! Alleen krijg ik voor mijn gevoel de beentjes niet hoog genoeg. Iemand nog een tip

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door mniekje » 12 feb 2013 19:17

Stop je de strook in tussen je buik (of rug) en de heupband als je de band dicht gedaan hebt? Want dan krijg je echt een mooi zitje als je kindje erin zit! Als je dan daarna nog even de doek (via de ringen) aan trekt komen de knietjes heel mooi omhoog!
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."


Anxo2012

Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2013 11:50
Hobbies: Erop uit met mijn kindjes
Locatie: Heerhugowaard

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Anxo2012 » 12 feb 2013 19:25

Ik doe de band om en stop de strook er goed in. Misschien indd bij de ringen beter aanspannen.
Afbeelding
Rosalina Elena 16-12-2008
Sabela Maria 13-11-2010
Beide meisjes hebben 18 mnd bv

Gebruikersavatar

Raina

Berichten: 7514
Lid geworden op: 16 jul 2012 10:53
Hobbies: Dragen!
Locatie: Tussen Delft en Z'meer

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Raina » 12 feb 2013 19:27

Duim tussen doek en onderkant beentje, dan langs de onderkant strijken met je vingers op de doek, dan gaat het flapje goed in de knietjes en kan je de overtollige stof aanspannen.
Afbeelding


Anxo2012

Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2013 11:50
Hobbies: Erop uit met mijn kindjes
Locatie: Heerhugowaard

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Anxo2012 » 12 feb 2013 19:45

Bedankt voor de tip [biggrin]
Afbeelding
Rosalina Elena 16-12-2008
Sabela Maria 13-11-2010
Beide meisjes hebben 18 mnd bv


MamaFN

Berichten: 3628
Lid geworden op: 06 jun 2012 15:29
Hobbies: Kunst, cultuur, koken

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door MamaFN » 04 jul 2013 09:14

Ik kom even dit draadje uit de diepten van d&v opduiken...

We hebben nog steeds de emei, maar ik blijk toch echt een doekenmama te zijn, ik pak hem nooit! Laatst dacht ik kom, moet m toch es gebruiken, maar voor mijn ondertussen dreumes was ie natuurlijk niet goed afgesteld..ik kreeg het verdorie niet voor elkaar, en heb na veel frustratie een doek gepakt [lol] had alle banden losgehaald, ook de stof van de doek, stof netjes door de ringen gehaald en alles afgesteld. Ik ben 1.60 en 52 kilo en ik hou van hoog en strak dragen, dus bij mij moet alles op zn strakst.

Problemen:
Niet genoeg stof voor knie tot knie zitje na strak afstellen van de gespen.
Rugpand kwam niet hoog genoeg, dus dl wurmt steeds haar ene arm erin en de andere eruit = scheeeef
Om de 5 minuten opnieuw aan de ringen sjorren omdat de stof eruit zakt, terwijl ik de stof er prima in had zitten
Vl vind het zoveel gedoe, dat hij liever met dl op de arm rondsjouwt dan haar in de drager te doen, mede omdat ze de helft van de tijd wil lopen, en ze er dan steeds in en uit moet.

Vragen
Dl is ongeveer 80 cm en tussen de 9-10 kilo, zou ze te groot/te zwaar worden?
Vl is natuurlijk een stuk groter dan ik, 1.85 en 80 kilo ofzo, is híj te groot?
Heeft iemand de ultieme afsteltruc of kan ik beter voor een andere drager gaan kijken?
Ga ik vl met deze drager aan het dragen krijgen [think]
Dl1.02.12 - Dl2.07.15 - Zl1.07.19

Gebruikersavatar

Djinnie

Berichten: 1845
Lid geworden op: 02 jul 2011 22:30
Hobbies: lezen, dieren

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Djinnie » 04 jul 2013 16:49

Ik heb net de huur emeibaby binnen van ooiebeest en heb zowel mijn DL van ruim 2 1/2 maand erin gehad, als mijn ZL van ruim 21 maanden (10 kilo, 80 cm) en voor mijn gevoel zaten ze allebei prima. Foto's kan ik vanavond even uploaden. Nu ben ik zelf wel groter, 1.76 meter en 87 kilo, dus niet alles zat op zijn strakst, maar ik had het gevoel dat ik er nog wel een groter kindje in had kunnen doen. Bij ZL zat de stof netjes van knieholte tot knieholte.

Die stof die je 'over' hebt, die maak je boven vast door het vast te klikken, he... maar waarom is dat lusje onderaan dan? Waar de doek op ongebruikte foto's vastgeklikt zit?

edit: vanavond gaat mijn VL hem vast ook proberen. Het afstellen vond ik erg makkelijk, dus vermoed dat VL er ook wel fijn mee zal dragen. Hij is 1.82 en zo'n 70 kilo.

edit2 (warhoofd ben ik): ik hoefde niet opnieuw 'aan de ringen te sjorren'. Doek bleef prima zitten en heb DL er toch een behoorlijke tijd in gedragen (toegegeven, ZL heeft alleen voor het proberen erin gezeten, en DL is natuurlijk klein en licht nog). Daarnaast vond ik hem dus makkelijk en snel om te doen...
Bij ZL had ik beide armen er al boven. Bij de manduca is het altijd even kijken, wakker wil hij meestal de armen er bovenuit, als hij moe wordt, armen er onder. Maar dit rugpand is volgens mij korter, dus hier deed ik al direct beide armen er bovenuit. Vond hij prima zitten in ieder geval.
Mijn prachtige gezin: ML, ZL en DL

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

Djinnie

Berichten: 1845
Lid geworden op: 02 jul 2011 22:30
Hobbies: lezen, dieren

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door Djinnie » 04 jul 2013 17:24

Met DL
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met ZL
Afbeelding

Afbeelding
Mijn prachtige gezin: ML, ZL en DL

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Emeibaby drager: foto's & ervaringen

Ongelezen bericht door mniekje » 04 jul 2013 17:33

MamaFN schreef:Dl is ongeveer 80 cm en tussen de 9-10 kilo, zou ze te groot/te zwaar worden?
Nee. Mijn dochter is 90 cm en 10,5 kg. Met in verhouding hele lange benen. En nu pas begint de stof te weinig te zijn. Stop je de strook wel goed in, daar valt en staat het mee!
MamaFN schreef:Vl is natuurlijk een stuk groter dan ik, 1.85 en 80 kilo ofzo, is híj te groot?
Mijn vriend is 1.91 en 100 kg ofzo en gebruikt de Emeibaby naar tevredenheid!
MamaFN schreef:Heeft iemand de ultieme afsteltruc of kan ik beter voor een andere drager gaan kijken?
Nogmaals: stop je die strook echt goed en over de volledige ruimte tussen je rug en de heupband? Daarmee maak je namelijk het zitje goed! Eigenlijk is de Emeibaby erg handig voor één persoon, hoewel vriendlief en ik ook prima af kunnen wisselen...

Zal vanavond even kijken of ik foto's kan vinden...
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."

Plaats reactie