Manduca-draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Manduca-draadje

Ongelezen bericht door lisamuis » 07 jun 2011 20:34

Volgens mij is er nog geen apart draadje over de Manduca.

Sinds vorige week heb ik een Manduca in bezit. In principe eerst voor consulten en daarnaast om ook zelf te gebruiken.

De eerste kennismaking (nou ja, 2e, heb ooit heel kort die van een vriendin geprobeerd) is zeer positief. Zowel voor mij als ml. Heb vanmiddag zl een half uur er in gedragen.
Zl zit nog goed in deze drager. Hij wordt met z'n benen goed ondersteund, al zit de drager niet tot aan z'n knieholtes. Rugpand komt wel niet hoog, maar hoog genoeg.
Drager voelt licht aan, zl (15 kg) voelt er licht in. Hij geeft zelf ook aan dat hij hem fijn vindt zitten.

Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

Mrien

Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 jan 2009 19:19
Hobbies: ##

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Mrien » 07 jun 2011 21:46

Ik vind de Manduca ook super fijn!
Ik heb er al een tijdje eentje, eerst gebruikt voor DL die er nu nog goed in past (bijna 3).
Inmiddels is "klik" zoals DL hem noemt, vooral in gebruik voor ZL van net 5 maanden. Het is een aardig stevig kereltje en hij bleek al prima in de Manduca te kunnen zonder de babyinsert. Rits heb ik dan open.

Wat ik wel een nadeel vind is dat je hem minder makkelijk kunt wisselen tussen 2 volwassenen (verstellen) en bij 2 kinderen van verschillende leeftijden kan het zijn dat 1 van beide niet ideaal zit (DL in dit geval, die wil meestal toch lopen).
Voor ZL staat hij nu perfect afgesteld en hij slaapt er heerlijk in. En de banden vind hij prima om op te kauwen ;)

Gebruikersavatar

mayo

Berichten: 4681
Lid geworden op: 09 aug 2010 18:48
Hobbies: lezen, fröbelen, winkelen :)
tag: Gek kuuk'n
Locatie: Hoogeveen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door mayo » 07 jun 2011 21:56

Mrien schreef: Wat ik wel een nadeel vind is dat je hem minder makkelijk kunt wisselen tussen 2 volwassenen (verstellen)
Daar lopen we hier ook tegenaan. ML is erg fan van de Manduca en pakt eigenlijk nooit meer een doek. Hij is altijd helemaal chagrijnig als ik de Manduca gebruikt heb, want dan moet hij alle riempjes weer verstellen. [cheesygrin] Misschien moeten we er gewoon nog maar een aanschaffen.
Ik pak hem zelf dus ook veel. Hij is makkelijk en snel in gebruik en geeft geen drukpunten. De band om mijn middel geeft veel steun en haalt de druk wat van mijn schouders, wat ik erg prettig vind.
En ook belangrijk: ZL vind hem ook fijn. Hij zegt altijd 'mooi, mooi' als hij er in zit. [cheesygrin]

ML en ZL doen een dansje... [cheer]
Afbeelding

koken
Afbeelding
mv ZL1 (01-2010) en ZL2 (02-2012)

Gebruikersavatar

fayacondios

Berichten: 117
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:02
Hobbies: reizen, lezen, lekker eten

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door fayacondios » 07 jun 2011 22:08

Dit is onze Manduca:

(Dit is toch wel eyecandy te noemen [biggrin] (imo). In het echt zijn de kleuren nog veel mooier!)

Afbeelding
Bamboo Flame [verliefd]

Mooi ding, maar kan er nog niet zo goed mee uit de voeten. dl is ruim 3 maanden, dus ik stop haar nog in de verkleiner. maar haar hoofdje zit dan wat raar, komt er niet boven uit en hangt wat vreemd tegen de riempjes aan. Ik denk dat ik iets fout doe, ik ben er nog niet achter wat het dan is... het lijkt erop dat ze nog wat te klein is.. [eh] Mijn voorkeur ligt bij mijn doeken, maar hoop dat als ze wat groter is, dat ik de Manduca ook kan gebruiken, want het lijkt me heel snel en handig.
Maar goed, tot nu toe dus alleen nog maar wat geëxperimenteerd in huis.
[confused]

Gebruikersavatar

Rozeke

Berichten: 878
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:32
Hobbies: Van alles
Locatie: Apeldoorn

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Rozeke » 08 jun 2011 11:48

Ik vond DL er pas goed in de manduca zitten toen ze rond de 5 maanden was. Daarvoor hobbelde ze alle kanten op in de manduca ipv alle ondersteuning die ze van de doek kreeg.
Nu wordt hij veel door ML gebruikt, omdat hij het rugdragen met doek helemaal niets vind (het lukt hem niet). Hier zijn we dus ook nog steeds fan van de manduca.
Laatst gewijzigd door Rozeke op 08 jun 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mamma van zoon(mei 2007), dochter(april 2010) en tweeling(nov 2013)

Gebruikersavatar

fayacondios

Berichten: 117
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:02
Hobbies: reizen, lezen, lekker eten

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door fayacondios » 08 jun 2011 17:15

Dat is wel fijn om te lezen, dan wachten we gewoon nog een paar maandjes... ik zing het wel uit met mijn lieve lieve doekjes [cheesygrin]

Gebruikersavatar

Kathy

Berichten: 3234
Lid geworden op: 11 mei 2009 19:36
Hobbies: Zoveel
tag: KomkommerMetGroenSjaaltje

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Kathy » 08 jun 2011 20:23

Het nadeel van de Manduca is dat hij een periode minder goed te gebruiken is. Meestal tussen een leeftijd van 3 en 6 maand. Ik heb zelf een haat-liefde verhouding met mijn Manduca. Om te rugdragen vind ik hem super, op de buik, iets minder. Tot mijn verbazing heb ik geen foto's in actie, daar moet dringend iets aan gedaan worden.

Gebruikersavatar

mammavJ

Berichten: 4328
Lid geworden op: 08 dec 2008 09:50
Hobbies: :)
Locatie: BC, Canada

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door mammavJ » 08 jun 2011 21:22

Ik ben helemaal weg van mijn Manduca. Gebruik hem elke dag - bijna geen doeken meer [redface] . Ik kreeg mijn Manduca toen DL 3 maanden was en heb hem vanaf toen gebruikt. Ze is nu 6 1/2 maand. Enorm fijne drager!! Ik vind buikdragen er ook fijn mee als ik de banden achter kruis. Maar gebruik hem vooral voor rugdragen. Zou niet (meer) zonder kunnen!! Gek genoeg ook geen (goede) foto's. [doh]
trotse mamma van J (juni 08) en M (nov 10)

Gebruikersavatar

Rozeke

Berichten: 878
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:32
Hobbies: Van alles
Locatie: Apeldoorn

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Rozeke » 08 jun 2011 21:55

Hier wel veel foto's. Maar ZL heeft dan ook een vakantie bijna in de manduca gewoond.

Dus eentje uit de oude doos. Sabbelend op de banden ;)
Afbeelding
Mamma van zoon(mei 2007), dochter(april 2010) en tweeling(nov 2013)


Lautje

Berichten: 1591
Lid geworden op: 19 sep 2010 13:20
Hobbies: Zingen, Dansen, Tuinieren
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Lautje » 09 jun 2011 10:51

Wow de Bamboo-Flame is inderdaad heel mooi! [verliefd]

Gebruikersavatar

smuey

Berichten: 3330
Lid geworden op: 17 nov 2008 23:52
Hobbies: moederen
Locatie: Herentals, België

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door smuey » 09 jun 2011 10:56

Manduca rules gewoon! [thumbright]
mama van N (mei '09) en M (juli '13)

Gebruikersavatar

monske

Berichten: 5513
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:53
Hobbies: *
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door monske » 09 jun 2011 11:47

[applaus] Bedankt voor de foto's Lisamuis! Die ga ik aan ZL laten zien.
Hij wil niet in de Manduca, want die is voor baby's. Hij gaat alleen op de nek of bij lange wandelingen bij papa in de framedrager. En het lijkt me zo leuk om hem ook eens te dragen.
Mama van ZL 09-2007 & DL 01-2010


anneenevy

Berichten: 153
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:45
Hobbies: mama zijn

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door anneenevy » 10 jun 2011 12:48

[flauwte] ooohh nu weet ik het zeker, ik wil er ook een!
mama van Dl (januari 2011) die sindsdien bv krijgt en veel gedragen word.
Stachje: tricot slen jeans, didy ellipsen pflaume mt 5, nati Pancy grijs/wit mt 6, RS hop miami, manduca petrol.

Gebruikersavatar

Moirah

Berichten: 1533
Lid geworden op: 06 apr 2008 18:22
Hobbies: .
Locatie: ***Draagconsulente***

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Moirah » 11 jun 2011 22:48

Ik vind de Manduca voor rugdragen wel prettig. Voor buikdragen minder, vanwege die riempjes die de schouderbanden aan elkaar verbinden. Maar misschien ben ik niet lenig genoeg?

Gebruikersavatar

ullie

Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jan 2009 19:25
Locatie: België-provincie Antwerpen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door ullie » 11 jun 2011 22:53

Ben ook een echte Manduca fan geworden.
Heb mn Ergo weggedaan, omdat het lijfje te kort was voor mn groter peuter (2,5 jaar). De Manduca is net iets groter, waardoor ze er niet zomaar zou uittuimelen als ze wat wild doet.

Was even gestopt met dragen, maar nu ik mn Manduca heb, draag ik weer bijna dagelijks thuis. Ze vraagt ook weer zelf om in de doek te mogen, dus zit voor haar misschien ook wel lekkerder? [biggrin]

Plaats reactie