Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Schoonouders willen 'framedrager' kopen...

Ongelezen bericht door JDee » 04 aug 2017 22:20

ik had een deuter pro in 2006 en droeg daar dl in tot ze 15 kg was (3,5 jaar,110cm). Je wordt er handig in, m zelf op je rug krijgen zonder m diagonaal te laten gaan want als dat gebeurt kiept om het omdat het topzwaar is. Ik houdt idealiter aan dat je maximaal 1/4e van je eigen gewicht goed langer dan 20 minuten kunt dragen mits goed afgesteld. dat was dus tot ze een kilo of 11 was goed te doen: drager was 2.1 kg, bagage (10 l kon mee, maar dan dat deed ik er doorgaans niet in: meestal deed ik wat fruit,luiers en doekjes en verschoning daar, en n rietjesbeker aan n koordje aan de schouderband zodat ik die kon aangeven of deed ik een platypus waterzak met slangetje in de bijbehorende ruimte (!) van de deuter en dat was wel erg handig), en kind incl kleding = zo n 16 kg. ik was toen zo n 60 kg.

ik maakte van washandjes en touw voetenzakken (had beco of boba die ook niet ooit?). want t zitje was niet half-bovenbeen tot half-bovenbeen maar minder dus bungelde (ik wist niets van ergonomisch dragen destijds, het zag er gewoon niet relaxed uit).

voor 75 euro had ik geen slechte tweedehandse aankoop gedaa, drager was firca 7 jaar oud toen ik m kocht en een versie ouder dan wat toen in de winkel lag. En veel plezier van gehad.
En bij nr twee (in 2011 geboren) m nooit meer gepakt vanwege voorkeur voor minimaal gewicht en betere fit voor mij (en kind), en grootte van het ding. Ik heb in bussen wat blauwe plekken veroorzaakt met dl en kwam in de trein weleens tussen twee stoelen vast te zitten ai...haha.

over het neerzetten met kind er in: je kunt er fantastisch mee kleding shoppen; je kind zit vast in t tuigje in t ding in t pashokje met jou :-) . en ook als eetstoel toen ze peuter was tijdens t kamperen (wat ik lopend of met de trein deed) was wel erg praktisch. Dat was denk ik echt wat ik wel miste bij n doek of ssc of mt: afdoen had weinig effect met n framedrager op n slapende dl, mits ie dus niet omkiepte bij t afdoen; hipscoot en dan via je bovenbeen die je diagonaal of horizontaal houdt langzaam naar beneden laten glijden nadat je de heupband losklikt.
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Plaats reactie