Mei tai voor jonge baby?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Mei tai voor jonge baby?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 11 okt 2016 10:01

Klopt, je maakt een schortje met het midden van de doek voor je buik, dan kruis je de staarten achter je rug en laat ze over je schouders naar voren hangen. Dan laat je de baby van bovenaf achter de horizontale baan zakken, een zitje maakt, waarna je met de banen die over je schouders hangen, de doek aanspant, onder de knietjes van de baby kruist en op de rug afknopen.
Als je doek zo kort is, dat je op deze manier de baby er niet meer tussen krijgt, dan heb je zeker geen maat 6.

Qua filmpjes vind ik die van webkim altijd erg duidelijk.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
mefrab

Berichten: 873
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:41
Hobbies: Mensenmens, wandelen, roeien

Re: Mei tai voor jonge baby?

Ongelezen bericht door mefrab » 18 okt 2016 13:31

Ik heb nogmaals de draagdoek uitgeprobeerd (eerder geen tijd)
Nu krijg ik tenminste de banden achter de rug gekruist, na een hoop aantrekken van de banden achter de rug (dank voor advies Hadwich). Ik kan knopen en er zijn twee kleine staartjes (uiteinde van doek) achter de rug als een soort propje.. Alleen zl hangt er erg scheef in met zijn hoofdje helemaal naar de zijkant; lijkt me niet goed voor het nekje en niet wenselijk. Wat nu te doen?
Manduca heb ik inmiddels meerdere keren gedragen, is op zich te doen, maar krijg ik wel dat de banden steeds van de schouders zakken. Ik wil nu ook de banden proberen te kruisen op de rug. Iemand nog verdere tips hierin?
Trotse mama van zl. A. (november 2012) en zl. L. (september 2016)

Het recept voor een gelukkig gezinsleven? - Communiceren, communiceren, communiceren!

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Mei tai voor jonge baby?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 18 okt 2016 14:26

Nekrolletje maken om het hoofdje/nekje te ondersteunen. Oftewel een spuugdoekje of hydrofiel oprollen en in de bovenrail rollen.

Scheefhangen is niet de bedoeling. Kun je nog strakker knopen? Heb je budget voor een draagconsult? Is er een mamacafé oid bij je in de buurt waar een andere draagmama je zou kunnen helpen?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Mei tai voor jonge baby?

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 18 okt 2016 21:17

Ja bij scheefhangen is er nog veel ruimte over! Even met een hand onder de billetjes (milimeter omhoog duwen), met de andere hand aanspannen.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Re: Mei tai voor jonge baby?

Ongelezen bericht door E&I » 28 okt 2016 09:00

Nekrolletje maken deed ik ook altijd, vooral met kleine ukjes.
Als je met strak knopen maar kleine staartjes heb, lijkt het erop dat jouw doek dan een korte 6 is.
Misschien een optie eens met een andere doek te knopen? Lenen bij een draagconsulent, andere draagmama?

Voor doektesten, proberen en meekijken met knooptechniek kun je ook kijken of er een draagmama bij jou in de buurt zit, of een meeting gepland staat (of zelf organiseren natuurlijk [wink]).
Draadje voor A'dam meet gevonden in het Meeting deel op D&V: klik.

Gegoogled voor je vraag over mama-café in/rond Amsterdam.
Er is zoiets in Café restaurant Studio K in de Indische Buurt, 1x per maand. De eerstvolgende is op 2-11-2016 van 11.00-12.30 uur. met gelegenheid tot BV geven [drink] http://www.mama-cafe.nl/
Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus kan je niet zeggen hoe het er is.

Als Almere-stad voor jou bereisbaar is:
Op woensdag is er van 10.30 tot 12 uur baby- of borstvoedings café bij Tante Truus op de Grote markt in Almere.
Dit is elke week, behalve in de school vakantie.
Het is altijd hartstikke gezellig, er is een lactatiekundige aanwezig waar je gratis vragen aan mag stellen (en nog antwoord van krijgt ook!), de kindjes kunnen er lekker spelen en ze hebben heerlijke appeltaart!

En je bent van harte welkom om eens e.e.a. bij mij te proberen. ik heb je een PM gestuurd...
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca

Plaats reactie