Beco VS boba

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Simba81 » 14 sep 2016 20:53

Isara is inderdaad helemaal top! Mijn dochtertje van twee past er nog in (als ze zou willen, niet dus;))
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 14 sep 2016 21:14

Helaas is deze hier in Z weden niet te koop. Eens zien of ik hem eventueel uit NL kan laten versturen mocht ik er 1 willen. Het klinkt als een interessante drager. Heb ook kog de Ergobaby adapt overwogen maar iets houdt mij tegen. Bang dat het een te standaard drager is en niet zo heel confortabele schouderbanden heeft. Isara is in ieder geval langer te gebruiken.
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016


Senna

Berichten: 534
Lid geworden op: 22 okt 2011 22:43
Hobbies: kunst

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Senna » 15 sep 2016 12:47

Als het nodig is, wil ik hem ook voor je versturen:-)
dl1 mei 2011 en dl2 april 2013 dl3 mei 2016

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 15 sep 2016 13:01

Dat is lief aangeboden. Ikdrqag.nl kan hem voor mij opsturen hierheen dus het is niet nodig. Ik ben er jog niet uit hoor. Ik ben zo'n twijfelaar. Jammer dat er geen winkel in de buurt zit zodat ik diverse dragers kan passen. Ben bijv ook wel benieuwd naar de Ergobaby adapt. En ik vind het jammer dat onze dl voorlopig nog niet in de Tula past want die lijkt me ook super (met insert is het te warm en te veel gedoe onderweg)
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Simba81 » 15 sep 2016 18:30

Dat is jammer, dat je niet even op je gemak kunt passen en proberen. Ik heb mijn drager ook via indraag.nl gekocht en daar ook verschillende gepast. Toch moeilijk bestellen via internet.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Keaschie » 16 sep 2016 20:55

Teig schreef:Dat is lief aangeboden. Ikdrqag.nl kan hem voor mij opsturen hierheen dus het is niet nodig. Ik ben er jog niet uit hoor. Ik ben zo'n twijfelaar. Jammer dat er geen winkel in de buurt zit zodat ik diverse dragers kan passen. Ben bijv ook wel benieuwd naar de Ergobaby adapt. En ik vind het jammer dat onze dl voorlopig nog niet in de Tula past want die lijkt me ook super (met insert is het te warm en te veel gedoe onderweg)
Hoe groot is je dl nu?

Ik ben sinds deze week namelijk trotse eigenaar van een tula en zl zit er prima in. En voor mij voelt het zoooo onwijs comfortabel, zo veel beter dan de bondolino. Maar zl was 3 weken geleden al 69 cm en bijna 9 kg. [wink] Hij zit in kledingmaat 68/74.
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 16 sep 2016 21:22

Wat goed dat jouw zl al in de Tula past en dat deze zo goed bevalt!
Ik weet niet precies hoe lang en zwaar ze is want ik heb de driemaanden checkup/ vaccinatie uitgesteld (vanwege reizen van ml en verkoudheid) Ik denk dat ze tussen de 6,3 en 6.5 kilo is en ongeveer 63 cm. Ze draagt maat 62, ziet er groot uit voor haar net 3 maanden. Maar helaas dus nog echt wel te klein voor de Tula. Maar ik kan nog wel even met de Bondolino zo lang ik geen dikke trui or jas er onder draag (dan kan ik achter afknopen zodat het toch nog veilig is ondanks het slechte klitterband.

Vandaag heb ik de Ergo original en ergo adapt geprobeerd in een winkel maar die vond ik helemaal niet fijn zitten. De Tula spreekt mij ook veel meer aan alleen dus nu nog te groot voor dl en je kan de schouderbanden niet kruizen toch? Ik zit toch weer een nieuwe Bondolino te overwegen omdat deze tot nu toe het beste draagt (op de geweven doeken na uiteraard), maar ik vind de Bondolino niet mooi en hij gaat ook niet zo heel lang mee (dacht tot kledingmaat 86 en wat als het klitterband weer zo snel niet meer goed kleeft?). De Beco Gemini is ook nog het overwegen waard. Alleen mis is het slaapkapje en heb ik op dit forum gelezen in oude draadjes dat deze drager niet zo goed is (zou veredelde bb zijn en het rugpand te smal). Ik zou de face forward houding niet doen maat verder leek het mij wel een fijne drager maar durf toch niet de gok te wagen. Misschien moet ik dan toch maar overwegen om naar een winkel met draagzakken en draagdoeken te gaan (helaas ruim 1 uur heen en 1 uur terug met bus en metro's) om de Beco, Boba en Tula te proberen. De Isara wordt hier helaas nog niet verkocht.
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door kayra2002 » 16 sep 2016 21:24

Mijn kinderen passen vanaf maat 74 goed in de tula. Steeds rond 6 maanden is dat. Maar dat ligt er maar net aan hoe ze groeien natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Keaschie » 16 sep 2016 21:33

Nee dan is ze inderdaad nog te klein...
Over de boba hoor ik veel goede dingen, schijnt goed af te stellen te zijn en gaat lang mee. De tula gaat m.i. inderdaad langer mee dan de bondolino. Vond de bondolino bij dl al met 14/15 maanden niet meer goed zitten. Heb haar met 2,5 jaar eens in de tula (baby versie) van een vriendin gedragen en dat ging nog aardig (wel met verbreders).
Als je de bondolino voorlopig nog veilig kunt gebruiken zou ik nog even wachten en dan een tula kopen. Of je neemt mijn bondolino over hahaha. Heb een slimfit popelin die ik wel op wil sturen naar Zweden. [wink]

Oh, je kunt de schouderbanden inderdaad niet kruisen. Maar juist door de gekruisde banden trekt de bondolino te veel aan mijn nek, de tula helemaal niet.
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Simba81 » 17 sep 2016 08:58

Mijn dochter paste pas met 9_10 maanden (net maat 74) goed in de tula en toen vond ik hem zelf niet lekker zitten... Erg teleurstellend omdat ik er zulke positieve verhalen over had gehoord en ze zo mooi zijn :)
Isara was de oplossing. Is lichter, minder stug en kan lekker strak en goed versteld. Inmiddels ook met slaap kapje. Die heb ik niet maar mijn dochter wou toch nooit slapen in de draagzak.
Misschien mag je een leendrager proberen? Of anders zou ik de bondolino door gebruiken en binnenkort de tula, beco en boba proberen. Succes!
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 17 sep 2016 09:32

Bedankt voor jullie berichtjes. Super fijn dat jullie meedenken. Ik denk dat het eerst een andere drager wordt en dan misschien nog een Tula. Een extra drager komt altijd van pas.

Over ruim 1 maand komt mijn sv hierheen dus dan kan hij een (leen)drager meenemen. In NL is toch veel meer keuze wat betreft dragers en zwangerschaps- & voedingskleding. Zo jammer dat het hier in Zweden toch behelpen is. Had dat van zo'n modern land niet verwacht eigenlijk.
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 17 sep 2016 09:39

Simba denk dat onze dl ook echt nog een tijd te klein is voor de Tula zonder insert. Ze was wel groot bij geboorte (54 cm en 4.7 kilo) maar slank en pas 3 maanden nu. Heb je een actiefoto van jullie Isara die je wilt delen (via pm)?
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Simba81 » 17 sep 2016 09:44

Ja hoor. Moet alleen even uitvogelen hoe dat moet. Heb nog geen foto's op m'n telefoon, ben pas sinds kort aan de smartphone ;)
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 17 sep 2016 12:52

Senna schreef:Ik weet niet of je een nieuwe wilt, maar een isara is ook een idee, die kan je helemaal verstellen in breedte en in lengt. Ik draag dl vanaf 2 maanden er in. Zit echt als gegoten en kan heel lang mee.
Zouden wij die een keer mogen uitproberen? [smile]
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Teig

Berichten: 3437
Lid geworden op: 15 mei 2008 09:38
Hobbies: ...

Re: Beco VS boba

Ongelezen bericht door Teig » 21 sep 2016 08:36

hadewich1979 schreef:Teig heb je het al met een Size-it geprobeerd bij je Manduca? Dan heb je die rottige insert niet nodig.
Ik heb inmiddels een sjaal geprobeerd zoals je de size-it zou gebruiken om te zien hoe dl in de Manduca zit met size-it. Zien of het de moeite is om een size-it in NL te bestellen. Met ritsje open komt ze te laag uit en met ritsje dicht zit ze te hoog (geen ondersteuning van het nekje). Ik heb daarna de sjaal weggehaald en zat ze dus zonder sjaal en met ritsje dicht in de Manduca en qua lengte is dat inmiddels perfect maar in de breedte lijkt de Manduca nog te breed. En ik vind de Manduca echt gewoon niet prettig bij haar nu. Hopelijk kunnen we hem straks beter gebruiken als ze wat groter en stabieler is maar voor nu zal ik de Manduca niet snel pakken.
dl1 juni 2008 | dl2 mei 2010 | dl3 juni 2016

Plaats reactie