Welke Kleuterdrager

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 31 mar 2016 15:04

Hallo Dames,

uiteraard is dit weer het zoveelste topic met welke drager aangeschaft moet worden haha.
Maar wij hebben dus een Manduca die errug goed bevalt. Mijn dochter is nu bijna 2 jaar en 3 maanden en heeft kledingmaat 92. Ze kan ook al wel wat 98 of nog groot vallende (mouwloze) 86 aan. Ze is nu zo'n 93 cm en weegt iets meer dan 12 kilo.
Ik ben 1.63 en mijn mannet 1.95 Ik heb maat 46 ongeveer en manlief maat 34. Kortom ik ben kort en rond en hij lang en slank hihi. Vandaar ook de keuze voor manduca i.v.m. grote heupriem en lange banden voor manlief.

Op zich zit dochterlief volgens mij nog redelijk in de manduca qua beentjes, maar het heeft niks over. Nu denk ik dat het goed is om een kleuterdrager erbij te kopen zodat ze weer ECHT goed en lekker zit. En ik ben zwanger van de tweede dus als we beide in een draagzak willen dragen is een tweede zak wel handig zeg maar. Heb ook wel doeken, maar vind een SSC ook erg prettig voor snel. Maar welke! Volgens de merken die ik het meeste kan vinden zou ik op een tula uitkomen omdat dat de enige is die een heupband heeft die zo ruim kan als ik nodig ben.....Maar is een tula ook prettig voor lange mensen? Heb het idee dat er minder te vinden is over kleuterdragers dan over de babydragers. En een voordeel is natuurlijk dat je bij de tula nog verbreders kan kopen zodat ze er nog langer goed ondersteunt in kan zitten.

Kortom kom maar op met jullie tips en adviezen en meningen!
Alvast bedankt [cheer]


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 31 mar 2016 15:47

hmm er is ook iets nieuws op de markt zie ik. Manduca verbreder. Heeft iemand hier al ervaring mee? Daarmee schijn je hem tot maat 104 te kunnen gebruiken?

Gebruikersavatar

Rieneke

Berichten: 1093
Lid geworden op: 27 feb 2009 10:43
Locatie: Hengelo OV

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Rieneke » 31 mar 2016 15:49

Mijn ml is 1,90 en vind de Tula standaard(!) niet fijn zitten. De padding van de schouderbanden bvb komen bij hem tot op zn schouder (Ik 1,72 en ver óver de schouder).
Buikband moet bij hem dan echt heel hoog, maar dat zit niet fijn.
Ook dat riempje tussen de schouderbanden zit ergens in z'n nek ;).
Hij draagt liever met doek dus.

Maar ik heb geen idee of dat bij de kleuterdrager van Tula ook zo is..


Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
R ebeccadh mv L 23-3-07, M 13-7-09 en J 28-2-14, T 4-8-15
In bezit van RS, MeiTai 2x, Girasol Amiltola Colombia, Poppolini red, Didymos Indio Kobalt Rouge, Didymos Seide Ell, Hopp Osaka, Pola Lugano.
Ik heb L 22,5 mnd gevoed, M 3 jaar en nu J en T

Gebruikersavatar

Wenny

Berichten: 2578
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:58
Hobbies: Mijn meisjes...
Locatie: Arnhem

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Wenny » 31 mar 2016 16:04

Vrienden van ons hebben een manduca + verbreders en een tula toddler +verbreders... ik vind toch dat hun jongste in de toddler beter zit. Zeker voor langere stukken is t niet ideaal. Zelf ook manduca gehad daarna tula toddler. Daar draag ik mn jongste van 2,8 nog steeds graag in... ik zou zeker met een 2e onderweg investeren in een goede kleuterdrager. En ook de tula is goed te verstellen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Mauw » 31 mar 2016 16:11

Vl is ook lang en slank en droeg altijd graag met de Tula toddler. Wij zijn voor zl (1.05, 17 kilo) al een tijd over op R&R preschool, op zich zou hij ook nog best stukjes in de Tula kunnen. Met slaapjes wel minder handig vanwege zijn lengte en het korte slaapkapje. Hij noemt trouwens alle dragers tulala of doeka (eerste drager was een manduca) :-)
ZL 6-2012


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 31 mar 2016 17:19

bedankt voor jullie reacties! Ik kreeg net een helder moment! Ik ben uitgegaan van de heupmaat die je meet bij broeken. Dat is natuurlijk een HEEL ander punt dan waar je zit met heupband van een drager [doh] Dus toen dacht ik uhm manduca op de kapstok kind in de kamer....even passen hahaha. En dan kom ik op ongeveer 120 cm i.p.v. 130 cm. Vond al dat ik toch best veel ruimte over had toen ik de manduca voor het eerst om deed [cheesygrin]

Dat houdt in meer opties beschikbaar dus ook de rose and rebellion kleuter(preschool). Die is volgens mij het grootste qua rugpand. Ik vind namelijk wel dat ondanks dat ze nog aardig in de manduca zit het rugpand wel wat kort en ze duikt dan een beetje in elkaar omdat ze graag met de armpjes naar binnen zit. Als ik dus naar de cijfertjes kijk zou ik dus gewoon alle opties open. Ik zit eigenlijk te denken aan beide en de verbreder (je maar iets niet in huis hebben haha) en een kleuterversie. Dochterlief is ook lang en slank dus een hoog rugpand is denk ik niet overbodig, omdat ze dus graag met de armpjes naar binnen zit.

Dus als alle opties open zijn en je de cijfertjes van onze maten (mijzelf, manlief en dochterlief) welke raden jullie dan aan?
Volgens mij neig ik zelf al een beetje naar de rose and rebellion i.v.m. hoge rugpand en ongeveer dezelfde specificaties als de manduca.

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Wicky » 31 mar 2016 19:27

De buzzidil (xl) al bekeken? Daar heb ik zl van 2-4j ongeveer in gedragen. Nu met bijna 5 past hij nog. Kan je volgens mij ook op maat laten maken mochten de standaard maten niet voldoen.

Emeibaby schijnt ook een toddler variant te hebben waarmee je langere tijd vooruit kan.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 31 mar 2016 21:39

Wil je een peuter/toddler drager, of kleuter/preschool?

Wij zijn blij met de Tula toddler, die past vanaf maat 92 ongeveer, maar in jullie geval zou ik zeker passen aanraden ivm het totaal verschillende postuur van jou en je ml.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 31 mar 2016 21:52

ik denk een preschool/kleuter, want ze heeft nu maat 92. Met een kleuterversie kan ik dan langer dragen. Bij een toddler heb ik het idee dat ik daar dan minder lang mee kan doen, omdat die tot 98-104 gaat en ze daar dan al bijna in zit. Mw groeit nog steeds 1 cm in de maand ongeveer. En een toddler begint vaak al bij 74-80 en dan dit ze manduca nog prima dus dan voelt het een beetje dubbel. Heb dan liever iets wat aansluit en minder overlapt zeg maar. Het is allemaal al duur genoeg haha. Mijn vriend weet er nog niets van maar hij ziet me al weer aankomen....een wel bekend fenomeen hier denk ik haha

Heb ook even naar de buzzidil XL gekeken en voelt een beetje als een toddler terwijl ik dan denk ik meer op zoek ben naar een kleuterversie. En kan het niet goed vinden, maar volgens mij is de heupband maar tot 120 cm en dat kan weleens net te krap zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de aanschaf van de manduca ook niet gepast heb van tevoren en die beviel ons beide prima. Misschien wat naief van ons. Maar ik had toen zo'n goed gevoel bij die keuze dat ik het wel aandurfde.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 01 apr 2016 12:06

Dat groeien gaat natuurlijk wel steeds langzamer, hè. [smile]

Wij doen al ruim 2 jaar met de toddler, al ondersteund die inmiddels niet meer van knie tot knie. Grote zl heeft nu broekmaat 104, sinds hij aan het begin van deze winter een groeispurt had.

Maar nu nog even doordragen met de Manduca en dan een kleuterdager kopen, is natuurlijk ook een optie.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 01 apr 2016 17:49

ik denk idd aan de kleuterdrager omdat ik daar langer mee kan dragen nog en bang ben dat ik dan die alsnog wil kopen en aangezien er 1 maat verschil tussen zit wanneer ze erin kunnen dacht ik meer aan de kleuterdrager. De manduca vangt de 92 dan wel op.

Maar zijn er mensen met een rose and rebellion die ook ongeveer 1.95 zijn en hoe zijn de draagervaringen daarmee. En kleine mensen die stevig zijn en een hollere rug?


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door enske » 03 apr 2016 23:08

Afbeelding

Dochter van 3 in de wompat pre school. Echt een kleuterdrager.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 12 apr 2016 22:19

Even voor de compleetheid van topics, want ik vind het altijd erg vervelend als je niet kunt lezen hoe het afloopt hihi.

Heb een rose and rebellion i give your soul besteld met het idee van is het niet goed dan kan ik hem ruilen voor een tula toddler, Afgelopen vrijdag is die binnen gekomen en vandaag hebben we even een passessie gedaan met dochterlief. Bij ons beide zit die goed. Ik had zelfs het idee dat het lichter droeg dan de laatste keer dat ik haar in de manduca had gedragen. Kortom het heeft heel goed uitgepakt en ik/wij zijn zeer blij met onze aankoop.... [applaus] [blij]


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 09 mei 2016 10:44

Even een upje voor dit topic. Allereerst: fijn dat hij bevalt!

Van mij een soortgelijke vraag: zl groeit uit de wompat toddler en we zoeken nu dus een preschool. Maar de lekker zachte wompatheupband is met zo'n 15.5 kilo 3-jarige wat omrolgevoelig, dus ik neig naar een R&R. Ook financieel wat aantrekkelijker [smile]

Maar, ik heb maatje 36 en de wompatbanden (poly) zitten bij mij op zijn allerstrakst. Is de R&R dan waarschijnlijk te groot voor mij? Ik zou met alle liefde even gaan passen, maar Weert en Haren zijn allebei nogal ver weg [cool]

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Welke Kleuterdrager

Ongelezen bericht door Mauw » 09 mei 2016 13:04

Heb je een pb gestuurd Lyly [chat]
ZL 6-2012

Plaats reactie