bondolino ervaringen?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Linda83

Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2016 19:57
Hobbies: Sporten, koken, kids.
Locatie: Arnhem

bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Linda83 » 11 mar 2016 10:50

Hoi allemaal, wie heeft er ervaring met een bondolino? Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje en ben me aan het oriënteren op draagzakken. (Bij mijn dochtertje wel een draagdoek gehad maar bleek toch niets voor ons). Nu zou ik bij de 2e heel graag willen gaan dragen met een goede draagzak en de bondolino lijkt me wel wat. Is ie ook fijn voor een newborn en tot wanneer hebben jullie er mee gedragen?
Bedankt alvast!
Dochter 2013, 2e kindje verwacht in juni


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 11 mar 2016 11:02

Hoi, hier hadden we voornamelijk voor ml de bondolino gekocht bij de jongste.

Hadden hem na een maandje zoiets en toen kon onze zoon er prima in.
Had toen al wel broekmaat 62, kan dus niet uit ervaring vertellen hoe die zit met 50/56.

Zelf ben ik wel van de doeken, maar ml niet en hij kon met de bondolino prima zelf uit de voeten.
En uiteindelijk heb ik hem zelf toch ook nog wel regelmatig gepakt.
Vooral vanuit de auto hop hop klaar.

Zl is nu 22 maand en past er nog in, maar hij past nu ook in de wompat en die gebruiken we nu.

Gebruikersavatar

lenya

Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 mar 2013 17:28
Hobbies: buikdansen theatersport koken
Locatie: De Bilt

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door lenya » 11 mar 2016 11:09

Wij hebben de Bondolino enorm veel gebruikt, meteen vanaf de geboorte. Dat mag ook. Met maat 50 met de beentjes erin en vanaf maat 56 de beentjes eruit. Enorm fijn ding. Uiteindelijk heeft ml hem het meest gebruikt want ik ben vrij snel op doeken overgegaan. Ik vind het, naast de Tula, een van de makkelijkste systemen.
D-day 10-02-2013 + S: 21 maart 2016

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 11 mar 2016 11:21

Wij hebben voor kleine zl een Bondolino gekocht en vanaf een week oud gebruikt. Wij vinden het een erg fijne drager. Met het bijgeleverde vetertje kun je het zitje versmallen, dus gelijk vanaf de geboorte te gebruiken.
Door het klittenband en knoopbanden makkelijk door verschillende dragers te gebruiken.
Kortom, wij zijn fan.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Linda83

Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2016 19:57
Hobbies: Sporten, koken, kids.
Locatie: Arnhem

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Linda83 » 11 mar 2016 11:45

Oké bedankt!!
Klinkt heel positief dus! Hij lijkt me ook erg makkelijk in gebruik, vooral dat spreekt me erg aan. Dat knopen was voor mij teveel gedoe. Maar als ik het goed begrijp kun je hiermee weinig verkeerd doen
Dochter 2013, 2e kindje verwacht in juni

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Maartje80 » 11 mar 2016 11:50

Tralala ik heb er een die ik niet meer gebruik dus indien interesse kan ik vanavond meer informatie en foto's sturen. Het is een licht blauwe / paarsachtige.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10671
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Wicky » 11 mar 2016 11:50

Ik vond 'm ook fijn! Zl heeft er veel in gezeten van een week of 5 tot hij een maand of 7 was. Het prille begin heb ik niet gedragen maar hij had er al eerder goed in gepast. Wat ik heel praktisch vind van de bondolino is dat hij zonder te hoeven verstellen door meerdere personen gebruikt kan worden. Bij ons bracht opa zl bijvoorbeeld in de drager naar het kdv, hij liet de drager daar aan de kapstok achter en dan haalde ik zl aan het einde van de dasg met dezelfde drager weer op. En opa en ik hebben een totaal verschillend postuur.

Ik heb hem overigens alleen als buikdrager gebruikt. Als rugdrager vond ik de bondolino niet fijn.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Lilotje » 11 mar 2016 13:25

Wij hebben de Bondolino ook veel gebruikt. Niet vanaf het begin, de eerste 3 maanden heb ik een rekbare doek gebruikt, dat vond ik toen fijner. Maar daarna was de Bondolino echt favoriet, zelfs mijn man wilde toen graag dragen!
Op de rug vond ik ook niks trouwens, dus uiteindelijk heb ik 'm niet heel lang gebruikt..
V (oktober 2013)
S (juli 2017)


Topic starter
Linda83

Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2016 19:57
Hobbies: Sporten, koken, kids.
Locatie: Arnhem

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Linda83 » 11 mar 2016 13:26

Oké het is wel echt alleen een buikdrager dus. Denk dat ik hem ook daar voornamelijk voor zal gebruiken hoor, echt gedurende de babytijd. Daarna zien we wel weer:)
@maartje: leuk! Ik zou wel een foto willen!
Groetjes!
Dochter 2013, 2e kindje verwacht in juni


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door SusanM » 11 mar 2016 13:32

Ik heb hem trouwens ook veel en graag op de rug gebruikt. Alleen niet volgens de instructie, maar net als bij buikdragen met de banden gekruist (moet je niet heel grote borsten hebben). Vond m ideaal! Heb m bij beide jongens vanaf geboorte tm maat 86 zeker gebruikt.


Topic starter
Linda83

Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2016 19:57
Hobbies: Sporten, koken, kids.
Locatie: Arnhem

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Linda83 » 11 mar 2016 14:03

Oké klinkt goed, dus het kan wel!
Heb niet zo'n grote cup dus dat scheelt! :)
Dochter 2013, 2e kindje verwacht in juni

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door tante Toos » 11 mar 2016 15:33

Ik heb hem gebruikt van 3 mnd tot anderhalf en toen was hij toch wel echt te klein. Daarna overgestapt op een tula toddler.
Bondolino is het fijnste voor buikdragen maar ik heb er ook altijd mee rug gedragen. Was ok...
Pas toen ik de tula kreeg merkte ik hoeveel meer draagkracht deze heeft bij zwaardere kinderen.
Ik ben heel tevreden geweest met de Bondolino. Vooral het slaapkapje met klitteband is ideaal voor nekondersleuning dat miste ik later echt!
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Maartje80 » 11 mar 2016 19:41

Heb je een pb gestuurd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Simba81 » 11 mar 2016 19:46

Ik heb de bondolino gebruikt vanaf een week of vijf tot negen maanden. Ik vond het niet fijn rugdragen, sindsdien heb ik een isara baby. Laatst de bondolino nog wel een keer gebruikt op de rug, dl was 1,5 en het paste nog prima. Voor mij voelde het alleen niet zo fijn.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: bondolino ervaringen?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 11 mar 2016 19:59

Rugdragen hebben wij er nog niet mee geprobeerd, kleine zl is pas 5 maanden, maar ik hoor wel caker dat het dan fijner draagt met de banden gekruisd over de borst.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie