Manduca/boba/...?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 29 feb 2016 15:24

Ik draag met veel plezier met doek, maar zou er daarnaast graag een drager bij hebben. Voor mijn man, die zelf knopen niet ziet zitten (ik knoop bij hem dus maar ideaal is anders) en voor mezelf lijkt het me ook praktisch om soms even snel de drager te kunnen pakken, of als zl er straks steeds in en uit wil. Lijkt me ook luchtiger dragen in de zomer dan een doek.
Nu heb ik al heel veel gelezen maar kom er niet uit welke drager voor ons nu het beste gaat zijn [dontknow]
Zl is bijna 1, draagt maatje 80. We willen de drager ook voor hopelijk nr 2 (/3?) gebruiken, maar voor newborn zou ik waarschijnlijk toch doek pakken. We zijn zelf gemiddeld van lengte en redelijk stevig, ml draagt xxl. Budget rond 100 euro.
Ik dacht dus aan een Manduca, lijkt me prettig dat die goed verstelbaar is en dat de banden gekruisd kunnen. Of een Boba 4G, als ik goed begrijp kan die mogelijk langer mee door de voetsteuntjes. Als dat werkt bij zl tenminste, want die houdt erg van heel hard afzetten met voetjes [rolleyes]
Maar goed nu dus de twijfel, sommige mensen noemen Manduca tot maat 86 dus dat is al bijna... maar een peuterdrager is volgens mij een stuk duurder en past zl denk ik nog net niet in. En ik zou het jammer vinden als ml nr2 pas na 1,5 jaar zelf kan dragen.
Het is niet dat we dagelijks uren met drager wandelen en ik ga ervan uit dat zl met ouder worden zelf veel zal willen lopen en ook wel aan kan geven als de drager niet lekker meer zit. En ik heb de doek natuurlijk. Hoe erg zou het dan zijn als zijn beentjes in de drager niet meer tot de knieholte ondersteund zijn? En zou dan de Manduca of Boba langer meegaan?
Liefst had ik natuurlijk een mega stash met voor elke gelegenheid een andere doek of drager maar daar zijn de financiën helaas niet naar [lol]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 29 feb 2016 15:34

Je kunt de manduca eventueel ook verbreden.
Weet niet of ze ook van manduca zelf hebben inmiddels, maar anders passen die van tula of zelf makkelijk te maken.


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 29 feb 2016 16:00

Dankje dat is goed om te weten!
Manduca heeft een extend maar ik vond die best raar... zit dan over de hele rug een extra laag stof als ik dat zo zie. Lijkt me in de zomer niet prettig. Relatief duur ook, 30 euro terwijl hele drager voor 90 te koop is...
Die van Tula zien eruit alsof ik dat misschien wel zelf kan maken ja [biggrin]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Simba81 » 29 feb 2016 16:47

Wij hebben een isara babydrager. Onze dochter van 80+ Cm, 11 (?) kg en kledingmaat 86 past er nog makkelijk in. Gaat tot 92 ongeveer. Voordeel is dat je hem kunt verbreden en versmallen. Hij pasr al vanaf een paar weken (toen hadden wij hem nog niet). We zijn er heel tevreden over! Wij hebben de blauwe van draagdoekstof.

https://www.ikdraag.nl/babydrager/1164-isara-foxy.html
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Ankje

Berichten: 3339
Lid geworden op: 02 okt 2010 22:06
Hobbies: kamperen, lezen
Locatie: Prov. Groningen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Ankje » 29 feb 2016 17:46

Wij hebben een Manduca en zijn daar erg blij mee. Hebben beide dochters ook met 2 jaar er in gedragen. Ze lopen dan toch veel zelf en je draagt korter. Voor due stukjes gaat dat prima. Een peuterdrager zit dan uiteraard mooier, maar die vonden we te duur voor die weinige en korte keren dat je hem gebruikt.
Ml heeft bij dl2 en bij zl de Manduca veel gebruikt vanaf een maand of 4 denk ik. Bij dl1 wat later omdat we hem toen nog niet hadden.
Moeder van J. 08/2010, L. 11/2012 ,W. 11/2014 en S. 10/2017

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Winter14 » 29 feb 2016 18:00

Ik zou geen manduca kopen, ook geen tula baby. Je zoontje zal er te snel uitgroeien.

Als jullie allebei vrij stevig zijn, zou ik echt naar een rose and rebellion peuterdrager kijken! Desnoods tweedehans.
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Latido » 29 feb 2016 18:15

Onze manduca hebben we tm maat 92 volop gebruikt en af en toe nog bij 98.

Tapatalk
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.

Gebruikersavatar

Ankje

Berichten: 3339
Lid geworden op: 02 okt 2010 22:06
Hobbies: kamperen, lezen
Locatie: Prov. Groningen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Ankje » 29 feb 2016 18:56

Winter14 schreef:Ik zou geen manduca kopen, ook geen tula baby. Je zoontje zal er te snel uitgroeien.

Als jullie allebei vrij stevig zijn, zou ik echt naar een rose and rebellion peuterdrager kijken! Desnoods tweedehans.
Maar daar heb je voor een baby weer niks aan.
Moeder van J. 08/2010, L. 11/2012 ,W. 11/2014 en S. 10/2017


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 29 feb 2016 19:29

R&R heb ik naar gekeken en vind ik wel erg mooi, vooral die met giraffen [rolleyes] maar tweedehands vrij schaars volgens mij. En het punt is dat ZL er nog niet in past en mijn man dan een volgend kind pas na 1,5 jaar ofzo goed kan dragen.
De drager gaat het meest gebruikt worden op baby/dreumesleeftijd, als peuter voor lange wandeling gedragen moet worden kan dat in de doek lijkt me.
Heeft iemand ook ervaring met verbreden van de Manduca, tot hoe oud (groot) je er toen mee kon dragen?
Neig wel het meest naar Manduca, vind nog niet echt argumenten waardoor de boba beter zou zijn. Isara ziet er ook erg mooi uit! Maar volgens mij qua maatvoering ongeveer gelijk en nog wel stuk onbekender, vind er nog niet veel van.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 29 feb 2016 19:37

En een storchenwiege carrier?
Die kan behoorlijk aangepast worden in breedte en hoogte dacht ik.


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 29 feb 2016 19:42

Ik vind de manduca fijn voor op de buik, van maat 50-80. Rugdragen minder, pas met maat 98 weer. Daarvoor hangen ze zo laag...

Maar het is echt persoonlijk, de een zweert bij Tula, de ander emei. Het beste ga je naar een inloop bij een draagconsulent, of een meet in de buurt. Je moet het gewoon proberen.
Oh en accepteer dat je misschien niet een (1) drager vindt voor alle leeftijden. Alleen een doek is zo flexibel :).


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 29 feb 2016 19:43

Oh ja tweedehands manduca heb je wel voor 50 euro als mooi niet uitmaakt dus heb je nog budget over ;)

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Simba81 » 29 feb 2016 19:46

Ik weet niet waar je woont, maar isara kan je bij ikdraag.nl in Haren proberen. Ik heb daar vorig jaar van alles gepast: tula, manduca, connecta, maar deze was het fijnst. Ik was de eerste/een van de eersten in Nederland [cool]
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Simba81 » 29 feb 2016 19:56

https://www.ikdraag.nl/img/cms/Vergelij ... 202015.pdf

Misschien heb je daar iets aan? Alles op een rijtje.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca/boba/...?

Ongelezen bericht door Winter14 » 29 feb 2016 20:17

1Hanneke schreef:R&R heb ik naar gekeken en vind ik wel erg mooi, vooral die met giraffen [rolleyes] maar tweedehands vrij schaars volgens mij. En het punt is dat ZL er nog niet in past en mijn man dan een volgend kind pas na 1,5 jaar ofzo goed kan dragen.
De drager gaat het meest gebruikt worden op baby/dreumesleeftijd, als peuter voor lange wandeling gedragen moet worden kan dat in de doek lijkt me.
Heeft iemand ook ervaring met verbreden van de Manduca, tot hoe oud (groot) je er toen mee kon dragen?
Neig wel het meest naar Manduca, vind nog niet echt argumenten waardoor de boba beter zou zijn. Isara ziet er ook erg mooi uit! Maar volgens mij qua maatvoering ongeveer gelijk en nog wel stuk onbekender, vind er nog niet veel van.
De giraffen hebben wij. [emoji41]

Ik denk juist dat een kind dat nog niet of nauwelijks loopt prima in een doek kan, terwijl een goedlopende dreumes en peuter alleen gedragen wordt ter afwisseling. Dus snel in en uit.

Ik heb dus tot maat 86-92 een manduca gebruikt en vond die toen niet meer fijn dragen omdat dl naar achter ging hangen of opzij. En haar benen werden niet meer goed ondersteund. Toen een r&r gekocht. Mijn vl is lang en breed, ik niet zo lang maar niet bijster slank (maat 44). Voor tengere mensen vind ik de r&r minder geschikt vanwege de brede banden.

Maar terug naar wat jij wilt: 1 drager te gebruiken voor new born tot en met peuter. Dan moet je consessies doen, en die zou ik aan de peuterkant doen. De peuter gaat zoals ik al zei er in en er uit en zal er geen hele dag in zitten. Ook is op die leeftijd een ergonomische zit minder van belang dan bij een baby.

Ik zou zoals eerder gezegd naar een inloop gaan. Of, als je niet ver van Al mere woont mag je bij mij de manduca en de r&r komen proberen. [emoji4]
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Plaats reactie