Peuterdrager kopen, waarop te letten?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
mefrab

Berichten: 873
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:41
Hobbies: Mensenmens, wandelen, roeien

Peuterdrager kopen, waarop te letten?

Ongelezen bericht door mefrab » 24 jun 2015 15:03

Graag jullie advies
Wij hebben een vrolijke, beweeglijke, zeer levendige peuter die graag dingen wil zien. Hij weegt ongeveer 13 kg en is ongeveer 95 cm lang en is 2,5 jaar oud.
Wij houden erg graag van wandelen. Iets waar we sinds ongeveer 1 jaar, nadat peuterlief niet meer in de manduca past, niet meer aan toekomen. Dat vinden wij erg jammer.
Nu mochten wij op een vakantieadres van een ongelofelijk aardige eigenaar een peuterdrager uitproberen.
Een groot succes, zo konden wij toch een paar wandelingen maken, we hebben er zo heerlijk van genoten.
We hadden een Kelly Kids Elite peuterdrager, zo eentje die je ook tot een stoeltje kan uitklappen.
Nu de vraag aan jullie: kunnen jullie ons tips geven over de aanschaf van een peuterdrager?
Trotse mama van zl. A. (november 2012) en zl. L. (september 2016)

Het recept voor een gelukkig gezinsleven? - Communiceren, communiceren, communiceren!

Gebruikersavatar

Marijketje

Berichten: 3789
Lid geworden op: 01 nov 2012 18:04
Hobbies: Theater, Engels, wandelen

Re: Peuterdrager kopen, waarop te letten?

Ongelezen bericht door Marijketje » 24 jun 2015 15:47

Ik zou zeggen kijk eens naar Tula Toddler, connecta toddler/preschool, rose and rebellion toddler/preschool en wompat toddler/preschool.

Dat zijn een paar merken van fijne dragers zonder zo'n frame, waardoor ik het nog fijner vind dragen, omdat hetbkind dichter tegen je aan zit, dus het voelt dan minder zwaar. Wij zijn heel tevreden over de tula, maar dat is ook heel persoonlijk.

Succes!
Mama van H. (9-'12), J. (7-'14) en C. (12-'16)
Go make a life, not a living

Gebruikersavatar

Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Re: Peuterdrager kopen, waarop te letten?

Ongelezen bericht door Petra1985 » 24 jun 2015 18:33

Ik heb sinds kort een kokadi flip, superding! Vind ik persoonlijk fijner dan de Tula.
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Peuterdrager kopen, waarop te letten?

Ongelezen bericht door Wicky » 29 jun 2015 15:25

Ik zou eerst voor jezelf bepalen of je een framedrager wilt of een ergonomische drager/ssc. Beiden hebben voor- en nadelen (al zullen de meesten hier ongetwijfeld pleiten voor een ergonomische drager [wink] ). Ik heb toen zl bijna 2 was een buzzidil XL aangeschaft en daar zit hij nu, net 4 jaar, nog steeds lekker in - ik heb het hem vorige week nog gevraagd tijdens een wandeling [cheesygrin] . Het is dat hij toch echt te zwaar wordt voor mij want wij vinden het allebei nog erg gezellig om zo samen te wandelen. Mijn broer daarentegen heeft ondanks een ssc en een doek in huis, toch een framedrager aangeschaft omdat hij dat prettiger vindt om zijn 2,5-jarige mee te dragen.

Misschien kan je via een meet met mensen van hier eens een peuter-ssc uitproberen?
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Plaats reactie