drager voor baby en peuter

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
ennas

Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:42
Hobbies: geen :)

drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ennas » 05 jun 2015 21:07

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een drager waarmee we zowel baby (5mnd,maat 74) als peuter van 2,5 (15kg)kunnen dragen op de rug en die makkelijk verstelbaar is. Wil hem op vakantie gebruiken,en dan zowel mijn man als ik en zowel baby als peuter.

Ik heb toen mijn peuter 9maanden was op vakantie naar tevredenheid een geleende bondolino gebruikt,maar volgens mij is die weer niet fijn of kan die niet bij peuter? Heb pas ook even geprobeerd met girasol mysol. Zoiets vind ik wel fijn,ook qua makkelijkheid van verstellen. Alleen schouderbanden wel erg smal en dus beetje snijdend, maar dacht dat je brede opzetstukken kan bijbestellen.

Oh ja,omdat ik er misschien ook twee wil kopen,zodat we op vakantie met beide kinderen kunnen lopen,zou ik t liefst niet al te duur en ook liefst tweedehands wat kopen.

Iemand tips voor wat voor drager handig zou zijn voor ons? Hoor t graag!

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door Wicky » 05 jun 2015 22:39

Veel dragers zijn niet echt geschikt voor zowel een baby als een peuter, dan zal een vd twee toch niet echt goed zitten. Eerste wat bij mij op komt zijn emei en buzzidil die zijn beiden voor een aardig ruime maat-range in te stellen.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door JDee » 05 jun 2015 22:49

En die schouderbandstukken waar je het over hebt zijn vooral bedoeld als kwijlstukken ;-) niet als verbeteraars van de breedte van je schouderbanden: dan kun je beter gewoon op zoek naar passende schouderbanden
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door suuske25 » 06 jun 2015 08:30

Als je er misschien twee wil kopen, zou ik een babydrager en een peuterdrager doen. Zitten ze beide comfortabel. En de peuterdrager kan dan straks ook door je tweede kindje nog gebruikt worden.
Mama van DL ('09) en ZL ('11)


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door Siena11 » 06 jun 2015 08:38

Manduca zou ook nog lukken miss.
Ik draag mijn 4 maander, maat 68, nu af en toe in de manduca. DL paste er zeker tot 2,5 in, ze had toen maat 86/92


Topic starter
ennas

Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:42
Hobbies: geen :)

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ennas » 06 jun 2015 14:52

Bedankt voor alle tips! Misschien dan toch aparte dragers ja. Wat zijn fijne peuterdragers? Heb dus liefst zonder gespen en kliksystemen,maar meer iets bondolino achtigs...of zijn gespen juist wel fijn met zon dikke peuter ;-)

Mysol wel heel fijn met baby, dus misschien banden alleen iets te smal voor gewicht van peuter. Ga hem ook nog proberen iets hoger te zetten,miss helpt dat.

Maar mysol was weer niet tweedehands te vinden, dus misschien dan handiger om een populairder merk te zoeken. Ben wel van t tweedehands namelijk :-)

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ronja » 08 jun 2015 21:10

De hop tye beweert van 0 maanden tot 2,5 jaar te kunnen. Nu vind ik m voor een pasgeboren baby echt te groot en los en het zal van de 2,5 jarige afhangen of het nog past. Maar die zijn tweedehands wel te vinden.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door Siena11 » 10 jun 2015 21:12

Ik vond hoptye met maat 56/62 al prima zitten :)


Topic starter
ennas

Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:42
Hobbies: geen :)

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ennas » 10 jun 2015 21:46

Hmm, ik had de mysol geleend en vond m eigenlijk wel prima voor mijn peuter, zeker na iets anders knopen sneed ie ook niet meer. Maar de Duitse site waar je hem kon bestellen raadde hem niet aan. Daar stond tot twee jaar (en tot twintig ! Kilo). Nu is mijn zoon bijna tweeëneenhalf,maar weegt ie 15 kg. Maar ondanks dat ik dat gemaild had, raadde ze hem toch niet aan.

Als ik nu echt een aparte peuterdragers zou willen, welke zouden jullie dan aanraden, liefst dus zonder gespen. Want meeste reacties gaan wel echt maar tot twee of tweeëneenhalf, of maat 86,92. Mijn zoon zit nu rond 98. Zou het zonde vinden als ik hem echt maar kort zou kunnen gebruiken. Hoewel ie vast niet zo hard meer groeit per jaar nu. Is hop tye dan eigenlijk de enige optie?

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ronja » 10 jun 2015 22:20

Siena11 schreef:Ik vond hoptye met maat 56/62 al prima zitten :)
Van het weekend mijn dochter nog geprobeerd. Zij is een maand oud, maar wel lang met 57cm. Ik vond de zijkanten zo open. Sommigen doen dan de banden over de rug ipv onder de billen, maar dan zit de rug niet meer mooi rond.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Justawoman

Berichten: 5284
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:54

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door Justawoman » 10 jun 2015 22:21

Dan zou ik juist voor een doek gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-T110 met Tapatalk
ZL1 01/09 & ZL2 05/12


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door Siena11 » 10 jun 2015 23:04

Ik kan even geen foto vinden.. Moet erbij zeggen dat zl een berenpakje aanhad, dat vult alweer meer.. Nu met maat 62/68 past ie perfect


Topic starter
ennas

Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:42
Hobbies: geen :)

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ennas » 11 jun 2015 05:48

Ik wil juist geen doek, omdat ik hem wil gebruiken op vakantie met kamperen en wandelen, dus wil snel en zonder gedoe kunnen knopen. Baby komt wel goed,is een langerd, die zit tegen die tijd zeker op maat 74, dus daar vind ik wel wat voor. Maar twijfel dus wat we nu t best voor peuter kunnen nemen. Had bij draagdoekconsult mysol geprobeerd en vond die dus eigenlijk heel fijn, maar die werd dus afgeraden.

Maar is er eigenlijk dan geen drager zonder gespen voor peuter van tweeëneenhalf, maat 98, 15 kg? En zo nee, dan misschien met gespen? (Dan offer ik me wel op en draag ik de baby, mag mijn man de peuter dragen ,hahaha ;-) )

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ronja » 11 jun 2015 08:19

Ik weet niet waar je woont, maar in diverse steden zijn ook draagcafés waar je dragers kunt uitproberen. Bijvoorbeeld in Utrecht .
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)


Topic starter
ennas

Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2015 15:42
Hobbies: geen :)

Re: drager voor baby en peuter

Ongelezen bericht door ennas » 15 jun 2015 14:28

Ja, ik had overlegd met consulente die bij CJG was, en met haar wat verschillende uitgeprobeerd. Vond toen zelf juist de mysol fijn, en mocht hem even lenen. Zeker als ik banden niet kruiste, was ie prima voor peuter. Maar site van girasol raadde dus af, terwijl het qua gewicht volgens omschrijving wel kan (consulente gaat nu ook nog even overleggen met hen, omdat zij ook geen verkeerde adviezen wil geven).

Ik denk/weet dat een doek heus veel fijner draagt. Maar omdat ik het eigenlijk echt alleen voor wandelingen op vakantie wil (peuter houdt meer van zelf lopen :) ), wil ik gewoon iets wat makkelijk en snel om te doen is. En mijn man en ik hebben zelf geen ervaring in rugdragen/knopen met draagdoek, plus ik dat in een tent op vakantie ook niet heel handig vind. (vriendin van mij die meer ervaren drager is, doet ook vaak het rugdragen met spiegel erbij, zodat ze goed kan zien of het goed zit). En omdat wij allebei geen ervaring hebben met rugdragen, wil ik dat liever niet.

Als ik zou afstappen van drager zonder gespen. Welke drager vinden jullie dan (MET gespen) dus het fijnste voor peuter van 2,5 a 3? en dan zoek ik nog wel aparte drager voor baby.

Bedankt voor al het meedenken [cheesygrin]

Plaats reactie