Ergo baby niet fijn op rug

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Lammetje21

Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2014 11:01
Hobbies: badminton

Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door Lammetje21 » 04 jun 2015 00:47

Ik heb hier naast een doek ook een Ergo baby, ik wil nu meer gaan rugdragen daarmee alleen krijg ik hem niet fijn op mn rug. Vind zl te laag zitten. En krijg hem niet hoger. Als ik hem hoger wil doen snijd de heupband in mn buik. Hoort je kindje gewoon laag te hangen in een Ergo? (op je rug)

Gebruikersavatar

Biebeltje81

Berichten: 1195
Lid geworden op: 10 aug 2011 02:47
Hobbies: Van alles...
Locatie: Amsterdam

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door Biebeltje81 » 04 jun 2015 09:20

Officieel hoort de heupband van de Ergo ook echt op de heupen gedragen te worden (zodat de bovenkant van de heupband gelijk loopt met de bovenkant van je heupbot). Dit resulteert inderdaad in het heel erg laag op de rug dragen van je kindje.

Er zijn legio mensen die de heupband van de Ergo gewoon in de taille of net onder de borst dragen zodat ze hun kindje veel hoger op de rug kunnen dragen. Maar het kan inderdaad zijn dat dat niet voor iedereen even prettig draagt.
♂ 07-2011

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 04 jun 2015 10:17

Zijn er dan andere dragers waarmee je je kindje wel makkelijk hoog op je rug kan dragen?
Mama van 'Charlotte' december 2014 en 'Maria' juli 2019.


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door suuske25 » 04 jun 2015 16:14

Ik ken niet alle dragers, maar degene die ik wel ken hebben allemaal een heupband (dus bedoelt voor op je heupen) Ik had een Bondolino voor zl en droeg die idd hoog, maar dat was dus eigenlijk niet de bedoeling. Kwestie van dragers uitproberen denk ik, om te kijken hoe het bevalt.
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door Emjay » 04 jun 2015 16:20

vuursteenmeisje schreef:Zijn er dan andere dragers waarmee je je kindje wel makkelijk hoog op je rug kan dragen?
Met een onbuhimo kun je heel hoog dragen, die heeft geen heupband.

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door AEML » 04 jun 2015 16:48

Ik heb een aantal SSC's en MT's (gehad) met heupband en ik sluit de heupband direct onder mijn borsten, vlakboven/in mijn taille. Zo kan kind mooi over mijn schouders heenkijken, bovendien vind ik het een stuk minder zwaar dragen dan op mijn heupen, ik heb een sterke rug maar zwakke heupen (in verhouding bedoel ik).
Nadeel van zo dragen is dat bij sommige SSC's de schouderbanden niet strak genoeg kunnen. Daar heb je echter met een MT nooit last van, dat zijn heerlijke dragers!
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door Wicky » 04 jun 2015 17:02

Met de meeste (alle?) ssc's en mei tais kan je wel hoog dragen. De vraag is vooral of jij, jouw lijf, dat prettig vindt. Ikzelf vond laag juist prettiger. Alleen met een mei tai met ongevulde heupband heb ik wel eens prettig hoger (op mijn ribben) kunnen dragen. Alles met gevulde band vind ik hoog niet prettig.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door ronja » 08 jun 2015 21:15

Ik droeg mijn hop tye ook gewoon hoog, net onder de borst. Voor mijn rug fijner ook.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Bregje

Berichten: 114
Lid geworden op: 27 aug 2012 12:30
Hobbies: :)
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ergo baby niet fijn op rug

Ongelezen bericht door Bregje » 22 jun 2015 14:24

Ik draag geregeld met mijn Ergobaby, ik vind het zelf juist fijn dat hij wat laag zit. Ik draag dan ook met mijn heupen en kan het zo uren aan een stuk pijnloos volhouden (DL is 11 maanden en ongeveer 7/8 kilo).
ZL (mei 2012) & DL (juli 2014)

Plaats reactie