Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Simba81 » 21 apr 2015 09:47

Ik twijfel en heb even advies van jullie nodig. Wij hebben een bondolino en dragen daarmee met veel plezier. Dwz droegen met veel plezier want ik merk dat ik het steeds minder doe. Dl is nu bijna negen maanden. De laatste keer bij het cb (ongeveer een maand geleden) was ze 68 cm en 7,2 kg. Nu dus iets groter. Lange stukken dragen op de buik vind ik nu te zwaar. Op de rug krijg ik haar niet in mijn eentje. Als we het samen doen gaat het, maar dl worstelt en schreeuwt. Op de buik doet ze dat nooit.
Gevolg is dat ze vooral in de wandelwagen zit, maar dit verveelt haar na een tijdje, want ze wil om zich heen kijken!

Nu mijn dilemma: zal ik naar een draagconsulent gaan voor tips over de bondolino, of is die gewoon niet geschikt voor grotere babys en kan ik beter een andere kopen? ( stiekem vind ik een tula heel mooi [cheesygrin] maar heb geen zin om veel geld uit te geven als ze daarin ook niet op de rug wil)
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door MamavS » 21 apr 2015 14:00

Ik zou voor een andere drager gaan. De bondolino vind ik voor rugdragen niet fijn. De Tula wel. Het fijnst vind ik een meitai (liefst wrapconversion) en daarmee kun je je kind ook het makkelijkst op je rug krijgen.

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Wicky » 21 apr 2015 14:11

Ik vond bondolino ook niet fijn voor rugdragen. Toen zl een maand of 10 was ben ik daarom op een beco overgestapt dat beviel veel beter. Heb je niet iemand met een ander type rugdrager in je omgeving die je eens kan lenen om uit te proberen of je dochter dat fijner vindt?

Over het schreeuwen op de rug en willen rondkijken: hoe hoog draag je haar op je rug? Helpt het als je zo hoog draagt dat ze over je schouder mee kan kijken?
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Latido » 21 apr 2015 16:30

Ik ben voor rugdragen overgestapt op mei tai en manduca en heb zoon daarmee tot 3,5 jaar gedragen.

Tapatalk
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Emjay » 21 apr 2015 17:21

Hier ook overgegaan op de Manduca voor rugdragen

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *


Floddertje

Berichten: 2605
Lid geworden op: 19 mei 2009 13:14
Locatie: Groningen

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Floddertje » 21 apr 2015 18:48

Emjay schreef:Hier ook overgegaan op de Manduca voor rugdragen

**Tapatalk**
Wij ook en toen ging vriend ook rugdragen! Met de bondolino kreeg hij dat niet voor elkaar. Ik wel, ook veel gedaan, maar ik vond de manduca en daarna de rose &rebellion een stuk makkelijker dan de bondolino.
Jammer dat wij dat pas bij de jongste ontdekten.
mama van dochter S. (febr. 2009) en dochter T. (augustus 2011)


3samen4

Berichten: 2247
Lid geworden op: 01 nov 2012 20:54
Hobbies: Koken, studie, lezen

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door 3samen4 » 21 apr 2015 19:04

Tja, hier hele andere ervaring. Van 7 maanden tot 3 jaar droeg ml haar altijd in bondolino op de rug en ik ook heel vaak.ideaal ding, geen gedoe met verstellen van bandjes enzo. Ook nu draag ik DL van 5 maanden op mijn rug in bondolino. Ja, ik kan je zeker een consult aanraden voor het rugdragen. Want of je dat nu in bondo of andere drager doet, je moet even handigheid krijgen. Succes!
Wat zijn we rijk! 3 kinderen in onze armen! DL1 (9-2011) ,DL2 (11-2014) en ZL (3-2017) en N* (9-2010) en 5 MK in ons hart.


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door suuske25 » 21 apr 2015 19:49

Zl tot bijna 2,5 jr in de Bondolino op m'n rug gedragen. Ging prima. Op het laatst merkte ik wel dat hij te lang werd, zijn beentjes gingen naar beneden hangen. Hij vond het allemaal goed. Ik hees zl zelf op m'n rug, in het begin was dat lastig, maar na wat oefening geen probleem meer.

Daarna een R&R gekocht, bevalt ook prima. Alhoewel ik zl en dl daar niet zo mooi inkrijg als in de bondolino. Ze zakken er net niet helemaal tot onderaan in.

Ik zou een andere drager proberen te lenen zodat je kan kijken hoe rugdragen bevalt.
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door AEML » 21 apr 2015 19:59

Er staat een Babywompat te koop hier op de doekenmarkt! Echt een ideaal ding, mijn DL leefde erin en nu mijn ZL3 [cheesygrin]
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."

Gebruikersavatar

Topic starter
Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Simba81 » 21 apr 2015 21:01

Bedankt voor alle reacties. Ik ken helaas geen mensen met andere dragers. Ik heb 1 vriendin met een bondolino (dochter van1jaar) en zij heeft hetzelfde probleem. Na alle reacties denk ik dat ik haar voorstel samen eens een draagconsult te doen, zag dat je via de draagconsulent bij ons in de buurt ook dragers kan lenen.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Nerwen

Berichten: 4201
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:59

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Nerwen » 24 apr 2015 21:41

Ik heb onze oudste ook nog best lang en veel op de rug gedragen in de bondolino. Maar toen we later voor dochter een Tula kochten, besefte ik wel wat comfort is en dat dat woord dus niet past bij rugdragen met een bondolino.
Ik zou inderdaad ergens gaan passen, want wat de een heerlijk vindt, vindt de ander ronduit vervelend dragen. Het ligt ook aan je bouw, de gewichtsverdeling van je kind etc.
Mama van Zoon juli 2009 en Dochter mei 2012

Gebruikersavatar

Marijketje

Berichten: 3789
Lid geworden op: 01 nov 2012 18:04
Hobbies: Theater, Engels, wandelen

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door Marijketje » 24 apr 2015 21:51

Ik draag DL momenteel op de rug in de bondolino. Op de rug krijgen gaat prima. Doe de bondolino om mn middel. Hipscoot DL naar mn rug, pak de banden et voila. Belangrijk voor lekker dragen met bondolino: heel goed strak trekken, hoog genoeg dragen (heupband niet op de heup maar halverwege buik in mijn geval) en ik draag (heel oncharmant, maar wel comfortabel) de banden gekruist van voren. Als ze maat 86 ofzo heeft stap ik over naar een andere drager dus de laatste tijd (ze zit al in 80) zit ik nu even uit..
Mama van H. (9-'12), J. (7-'14) en C. (12-'16)
Go make a life, not a living

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door maartjes » 24 apr 2015 21:56

Bondolino voor op de rug vind ik ook niet zo fijn. Voor zl2 heb ik een manduca gekocht, en daarin hield hij het iets langer uit. Ik vond 'm ook fijner dan de bondolino. Voor buikdragen vind ik de bondolino wel fijn, maar ik merk dat ik dl (5 mnd) liever met de doek op de rug draag (ze is nog te klein voor de manduca). Ik zou dus ook zeggen: probeer eens wat anders. Misschien een oproepje plaatsen om van iemand in de buurt een andere drager te proberen?

Gebruikersavatar

anijs

Berichten: 428
Lid geworden op: 19 aug 2012 19:23
Hobbies: nvt
Locatie: Zuid-Holland

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door anijs » 25 apr 2015 09:16

Ik vond rugdragen met bondolino prima te doen en heb het ook vaak gedaan. Dit filmpje heeft mij geholpen met leren hoe ik ZL op de rug moest krijgen:

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: Twijfel: rugdragen bondolino of andere drager?

Ongelezen bericht door MamavS » 25 apr 2015 14:09

Ik heb een meitai wrapconversion op de marktplaats staan. Als je in de buurt van Harderwijk woont mag je hem uitproberen.

Plaats reactie