Kleuter- en peuter drager

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Sunnie

Berichten: 253
Lid geworden op: 05 apr 2013 16:27
Hobbies: Mijn 2 dochters

Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door Sunnie » 04 mar 2015 20:30

Met zoveel plezier de afgelopen jaren gedragen in doeken. Wil er nu wel graag een makkelijke drager bij en kan wel wat tips gebruiken ;-). Zit zelf te denken aan een Tula (misschien wrap conversion), we hebben al een Manduca.

We zijn op zoek naar een drager waar zowel ons 2jarige als 4 jarige in kan. Niet voor lange stukken, maar voor een kort dutje tijdens een dagje uit bijvoorbeeld.

Wat zijn jullie ervaringen?

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door Phlox » 30 mar 2015 23:45

Ik ben ook op zoek naar een peuterdrager. Wat ik om me heen hoor, is dat je het best dragers in het echt kunt uitproberen om te kijken wat bij je past qua afmetingen, drukpunten e.d. Dus ik ga proberen wat dragers van mensen te lenen. Misschien is dat ook wat voor jou, of anders huren via een doekenbieb?

Wat mankeert er trouwens aan de Manduca? :)


jobi

Berichten: 2265
Lid geworden op: 05 mei 2013 17:41
Hobbies: koken,wandelen
Locatie: prov. Groningen

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door jobi » 31 mar 2015 07:35

Tvp
Mama van J. (Dec.2011) & S (feb.2014)

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door Gin » 31 mar 2015 11:46

Een half buckle wrab conversion.
Door de brede banden kan je de beentjes van zowel een kleuter als peuter ondersteunen en als het een half buckle is heb je hem wel snel op en af voor bij kleine stukjes.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door MamaMoon » 01 apr 2015 16:08

De beste tip is inderdaad meerdere dragers proberen voordat je er een aanschaft. Wat de een geweldig vindt, vindt de ander weer helemaal niks [smile] en de pasvorm van een drager is ook belangrijk (niet alleen voor het kindjes, maar ook voor de papa of mama die draagt). De Tula draagt bijvoorbeeld niet fijn voor de meeste slanke mama's (omdat de schouderbanden niet strak genoeg kunnen) en de R&R heeft weer buckles onder de armen die veel mensen niet prettig vinden. Manduca is een prima drager, maar een flinke 2-jarige en zeker een 4-jarige zou ik er niet meer in willen dragen. Geen ondersteuning van knieholte tot knieholte (al is dat minder belangrijk voor oudere kindjes, maar het draagt wel comfortabeler, ook voor de ouders als die ondersteuning er wel is), eventueel voor een deel op te vangen met zitverbreders (maar geen ideale oplossing imho).
Zelf ben ik heel blij met de Emei toddler waarbij je het zitvlak in de breedte kunt aanpassen aan je kindje, maar er vast genoeg mensen die deze drager minder prettig vinden. Dus het advies blijft, probeer meerdere dragers voordat je er een aanschaft, ga naar een inloopmoment van een consulent of huur een drager (meestal is dat voor een week of twee weken).

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door Wicky » 02 apr 2015 09:34

Ik draag zl al 2 jaar in de Buzzidil xl, hij zit er nu met zijn mt 104 nog steeds lekker in zegt hij.
Het rugpand van de buzzidil is zowel in de lengte als in de breedte verstelbaar.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje


limoentje

Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2014 17:18
Hobbies: reizen, wandelen, koken

Re: Kleuter- en peuter drager

Ongelezen bericht door limoentje » 10 apr 2015 14:54

wij hebben sinds een paar maanden een tula toddler. ik vind hem inderdaad niet strak genoeg kunnen voor mij, maar zoon zit er wel heel lekker in. (en ik gok erop dat als zoon ietsje dikker/groter wordt hij net wel strak genoeg kan). hebben ook de R&R geprobeerd. die leek in eerste instantie fijner. maar dat was met een jas aan. zonder jas (en ook daarbij alles op z'n strakst) had ik inderdaad erg last van de gespen die dan recht onder mijn oksels vallen. ik had zelf een beetje drukpuntjes/uitstorinkjes ervan na iets van 20 minuutjes dragen. niet fijn dus. de emeibaby toddler heb ik ook uitgeprobeerd (ja het was een hele zoektocht) en die vond ik prettig, maar vond mijn man weer niet lekker. die heeft trouwens zowel met de r&r als met de tula niet de problemen die ik er wel mee heb omdat hij groter is.

Plaats reactie