Keuze voor SSC!

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door Muisje » 24 feb 2015 13:57

Hi allemaal,

Ongetwijfeld zijn er al meerdere topics hierover geopend, maar de zoekfunctie op het forum werkte niet mee, dus toch maar even een nieuw draadje geopend!

Ik wil voor dl (11mnd) een ssc aanschaffen, zodat manlief ook eens gaat dragen [cheesygrin] en zelf lijkt het me ook handig om een scc erbij te hebben voor de situaties waar je even snel, en zonder te veel doek op de grond, je kleintje op je buik/rug wil hebben.

Ik ga 14 maart sowieso al naar de inloopochtend bij Dragen en Zo om er een paar te passen, maar ik ben véél te ongeduldig dus hoop dat jullie me al van wat advies kunnen voorzien [lol]

Puur esthetisch vind ik de Tula het mooist, en daarna de Boba. De Manduca trekt me minder. Ik ben minder bekend met andere merken.
Belangrijkste is natuurlijk dat dl er lekker in zit, en tja dat kan ik niet aan een plaatje op google zien [doh]

Dl is 11 maanden, 69cm, en een krappe 8 kilo. Ik denk dat ik dus een niet al te hoog rugpand moet hebben, omdat ze dan vrij weinig ziet (de SSC zal voornamelijk voor rugdragen gebruikt gaan worden).

Wat zijn jullie ervaringen? Welke SSC zouden jullie me aanraden?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door kayra2002 » 24 feb 2015 14:10

Ik ben dol op m'n tula. Manduca zat bij mij minder lekker, dat is heel persoonlijk daarvoor zul je moeten passen. Jouw kind is nog niet erg groot, dus zal ze nog in de baby passen. Mijn zoon van 18 maanden en 12 kilo zit daar ook nog goed in :).
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016


Topic starter
Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door Muisje » 25 feb 2015 14:25

Goed om te horen dat jouw kindje er ook nog goed in zit, met 12 kg. Dan weet ik dat in ieder geval met een Tula (standard) even vooruit kan en niet over een half jaar al de Toddler hoef aan te schaffen. Anders wordt het wel een héle dure hobby (is 't al [whistle] )

Zijn er nog ervaringen met de Tula wat betreft het rugpand? Is dat eerder te laag of te hoog?

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door MamavS » 25 feb 2015 14:29

Het rugpand vd tula is vrij hoog. Ik vind zelf een meitai (liefst wrapconversion) het fijnst. Je kind doe je er makkelijk in, ook bij rugdragen. Dat vond ik met de tula nog best lastig, vooral om hem aan te spannen. Ook is een meitai vrijwel altijd geschikt voor beide ouders.

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door mniekje » 25 feb 2015 14:32

Mijn vl vond de emeibaby heel fijn, maar je moet gewoon echt ff passen!
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."


Topic starter
Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door Muisje » 25 feb 2015 15:47

Ik heb al een meitai (Diva Essenza) maar moet daar nog erg aan wennen omdat ie niet zo stevig voelt (ben echt doeken gewend die natuurlijk méér stof zijn en je wat breder 'om je heen' draagt. Da's tuurlijk ook het principe van een mei tai, dat je het rugpand hebt, en dan dus de dunnere banen, dus da's gewoon m'n eigen voorkeur en ik had kunnen weten dat de meitai daarom een minder goede match zou zijn [biggrin] ). Maar ook voor de heupband wil ik het wat meer gevuld hebben, dus vandaar dat ik bij een SSC uitkwam.

Ohja, en de SSC heeft nog als voordeel vind ik dat je geen doekbanen op straat hebt liggen, wat ik nog een nadeel vind bij m'n meitai.

Dank voor de tip over het wat lastig aanspannen van de Tula. Ik ga binnenkort naar een inloopochtend en als ik 'm dan probeer zal ik daar extra op letten!

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door MamaMoon » 26 feb 2015 23:27

Fijn dat je al naar een inloopochtend gaat, dat is namelijk een goede mogelijkheid om een en ander te bekijken en en te proberen. Vaak is het ook mogelijk om een drager een week of langer te huren, dat is ook heel fijn!

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door kayra2002 » 27 feb 2015 08:12

Ik heb met de tula een trucje geleerd waarbij zl op mijn heup in de drager zit en ik hem dan naar achter draai. Terwijl mijn arm door de lus gaat. Supermakkelijk en veilig, ik durf het zelfs boven een betonnen ondergrond. Aanspannen nooit moeilijk gevonden.
Ik heb ook een bondolino en die vind ik ook heel fijn. Maar niet bij het rugdragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Keuze voor SSC!

Ongelezen bericht door kaetje » 27 feb 2015 08:29

Ik heb net mijn tweede op maat (na)gemaakte wompat binnen. Dat is voor mij een absolute nummer 1! Ik vind ze heel mooi om te zien en ze dragen als een huis. Deze heeft zelfs hybride banden zoals de manduca ook heeft. Je kan ze dus korter maken bovenop de schouders.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Plaats reactie