RS voor newborn (en ouder)

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Kiki10

Berichten: 353
Lid geworden op: 27 sep 2010 14:58
Hobbies: Spelen, natuur, lezen,fietsen

RS voor newborn (en ouder)

Ongelezen bericht door Kiki10 » 22 jan 2015 17:02

Vanuit 12 dagen jonge geboorte cocon een vraag... (niet de zoekfunctie deze x gebruikt [redface] , ga zo weer achter de computer weg verder met cocoonen). Ringsling gaan we hier in huis denk ik blij van worden. Zoontje heeft reflux, rekbare doek is erg fijn, maar voor kort/snel omdoen lijkt mij ringsling erg handig. Klopt mijn vermoeden? Oudste heb ik veel gedragen in bondolino toen hij ouder was, vind ik voor newborn nu nog niet fijn. Girasol ringsling schijnt fijn te zijn(eerder wat over gelezen)? Ervaringen met waar te lenen eventueel om uit te proberen. Ik besef mij dat ik veel info ook zelf kan vinden, maar merk dat ik daar nu nog wat weinig puf voor heb en wel drager mis... Dank alvast voor jullie mogelijke meedenken.
Vol liefde verwelkomen wij jou!
L is bij ons geboren in september 2010.

F is bij ons geboren in januari 2015.
(Borstvoeding, ringsling girasol, draagdoek girasol, bondolino, R&S kleuterdrager)


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Re: RS voor newborn (en ouder)

Ongelezen bericht door E&I » 15 feb 2015 22:23

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje!

Heb je intussen al antwoord gehad op je vraag?

Hier in huis meerdere doeken/dragers en ringslings.

Bij ZL (met reflux en verschoven nekwervel) vanaf dag 1 gedragen, ook wel met RS.
Er zijn veel filmpjes te vinden over hoe je een pasgeborene draagt in een ringsling.
Kort samengevat komt het erop neer: rechtop met een steunrolletje in de nek (gemaakt van een opgerold spuugdoekje of opgerolde hydrofiel doek (eerst in driehoek gevouwen).

paxbaby filmpje, met ringen op de rug en de staart ingerold als nekrolletje
wrapping rachel filmpje met pasgeborene, ringen op je schouder.
filmpje babywearing faith met pasgeborene in je armen, ringen op je schouder.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! We zijn hier om elkaar te helpen en soms zijn het heel kleine dingetjes die een groot verschil kunnen maken. [wink]

Succes en heel veel plezier gewenst met dragen van je kleintje!
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca

Plaats reactie