Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Ariane

Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2014 10:38
Hobbies: Lezen

Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Ariane » 21 jan 2015 14:19

Dag allemaal,

Ik ben nu ruim 31 weken zwanger van mijn eerste kindje en wil graag gaan dragen. Omdat ik door de bomen het bos al niet meer zag met zoveel namen en verschillende soorten doeken heb ik me maar gericht op de Ringsling en Meitai. Wat zouden jullie aanraden? Ik wandel niet heel lang maar vind het gewoon fijn voor thuis en af en toe een boodschapje hier en daar. Ik ben echt een klungel wat betreft knopen. Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt alvast!


Suusjeuh

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 24 jan 2015 21:23

Ring sling draag je asymetrisch, op 1 schouder en 1 heup zeg maar. Ik ben niet zo'n held in goed aanspannen maar voor even snel vind ik het wel ideaal. Vanuit auto of fiets een boodschapje etc. Of een hangerige peuter in huis die even in de drager wilt. Een mei tai kan heel fijn zijn voor langer als 'even'. Kan je ook mee rug en buik dragen, dat lukt mij niet met een ringeling.

Ik zou ze allebei doen [shhh]

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15926
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Geekess » 25 jan 2015 08:08

Volgens mij zijn de meeste meitais niet vanaf de geboorte te gebruiken. Ringsling wel.
Ringsling is door asymmetrisch dragen wel sneller oncomfortabel.

Sent to you from the Tardis. Time vortex may have chewed on some words
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


+connie

Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2014 15:34
Hobbies: Koken, lezen, moederschap

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door +connie » 25 jan 2015 08:10

Sinds kort heb ik een Mei Tai voor mijn peuter erbij gekocht en ben erg tevreden. Hij is ook nog fijn om langere stukken mee te lopen. Ik vraag me wel af of je er een pasgeborene in kunt doen, in die van denk ik niet.

Gebruikersavatar

Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Petra1985 » 25 jan 2015 08:21

Ik vind niet dat je ze kunt vergelijken met elkaar. Ik gebruik een ringsling voor hele andere dingen (korte stukjes) dan een meitai (langere stukken). Ik zeg dus beide [mrgreen]
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Laura_G » 25 jan 2015 11:55

Ik wilde dolgraag als kraamcadeau de hoptai agadir. Heel mooi ding. Maar toen zat t helemaal niet lekker met m'n 6 dagen jonge kleine. Met 4 mnd kon ik er nog steeds niks mee. 6mnd geprobeerd. Grote huilbui. Op t punt gestaan te verkopen, maar toch door ml laten overhalen nog 1x te proberen. En ze heeft met 8 mnd de rest vd avond mee op m'n rug gezeten. Ik hou m toch, voor t rondje ikea/tuincentrum en geen zin in knopen op een parkeerplaats. Ringsling heb ik ook pas net aangeschaft.
Waarom heb je de gewone geweven doek al afgeschoten?
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door ronja » 03 feb 2015 08:59

Gekopieerd uit ander topic: wij hebben twee hoptye's bij onze tweeling gebruikt. Zij wogen na 2 maanden 4 kilo en toen vond ik de hoptye, hoewel je hem kan stellen in de breedte en lengte, nog niet helemaal fijn. Heb je een wat groter kindje, dan zul je hem eerder kunnen gebruiken. Wij vonden hem verder wel heel fijn in gebruik voor zowel rug als buik. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje en ik heb een doek gekocht voor de eerste maanden, daarna kijken we wel verder.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

MerelmvLana

Berichten: 7913
Lid geworden op: 05 mei 2008 12:04
Hobbies: Koken en bakken
Locatie: Tilburg********************** Maker en verkoper
Contacteer:

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door MerelmvLana » 03 feb 2015 09:11

Een derde optie: voor de allereerste weken zou ik je aanraden een lange rekbare doek op MP te scoren of te lenen. Die knoop je terwijl je kindje nog gewoon veilig in bed/box ligt, en dat is echt heel simpel, het zit zalig zacht en je kunt ermee in huis rond lopen zonder dat het onprettig wordt. Het biedt ook super ondersteuning voor je slapende baby. Ik vind dat echt geweldig en alhoewel ik geen fan ben van rekbare doeken, zitten mijn newborns toch daarin. Het is net een bed zo comfi en zacht, maar dan bovenop mama [smile]

En na een paar maanden zie je dat je kindje wat meer kracht krijgt, is hij of zij wat groter en wordt dragen met een RS of MT handiger. Ze zijn totaal verschillend, zou ook niet kunnen kiezen, heb er jaren over nagedacht zonder welke ik zou kunnen. En als ik echt moest kiezen, dan zou ik de MT houden. Na 15-30 minuten is mijn lijf klaar met de RS. Maar toch vreselijk balen op die momenten dat je die RS zo uit de tas kunt halen en instantly een draagmethode hebt. Handigheid gaat soms voor. Als je kindje eenmaal gedragen wordt heb je misschien ook een beter beeld van wat je van een drager verwacht, van wat jou handig lijkt.

Anyway, hopelijk mag ik deze plaatsen, ik raad dus, hands down, de rekbare doek aan, voor newborns [chat]
MamaMerel Handgemaakte Babydragers Conversions, SSC, Mei Tai, Ringsling en meer

Mama van Lana (nov 2006) en Aaron (april 2010)
Nam na exact 2 jaar ongewild afscheid van de bv, om het op te nemen tegen borstkanker

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door ronja » 03 feb 2015 09:14

In april en mei kan het al wel heel warm zijn, ik heb het snel warm, dus heb een rekbare om die reden niet overwogen. Of heb je ze ook in dunne versies?
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15926
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Geekess » 03 feb 2015 10:28

ronja schreef:In april en mei kan het al wel heel warm zijn, ik heb het snel warm, dus heb een rekbare om die reden niet overwogen. Of heb je ze ook in dunne versies?
Of je ze in dunnere versies hebt weet ik niet.
Maar warmte: je kan heel goed spelen met laagjes kleding bij jezelf. Dus jezelf niet te warm kleden (en je baby ook niet).
Ik reken een doek/drager voor mezelf en kind als een laagje kleding en pas de rest daar op aan.
Verder gebruikte ik voor DL2 newborn heel graag een geleende rekbare doek en een emeibaby. Beide zijn erg geschikt voor pasgeborenen. Mijn DL2 wilde als newborn niet in de ringsling of een geweven doek.
Met 3 maanden was ze groot genoeg voor de Bondolino, dus daar zit ze nu het grootste deel vd tijd in, en tegenwoordig vindt ze ook de ringsling heel erg fijn omdat ze daarmee meer om zich heen kan kijken.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


Suusjeuh

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 04 feb 2015 14:49

April en mei zou ik niet heel warm noemen, juli augustus met wat geluk, dan is 28-30 graden en een slapend kind op je lijf vrij warm. Er is ook een rekbare doek van bamboe meen ik, de VIP carrier https://www.google.nl/search?client=saf ... 8Qe8k4D4Ag" onclick="window.open(this.href);return false; die scheelt allicht een hoop. Ik heb hem ooit getest vond het een plezierige doek voor newborn. Als het hoog zomer is, is het toch warm, of je die baby die niet in bed wilt slapen en alleen maar bij mama wilt zijn nou op de arm of in een drager draagt maakt mij dan weinig uit...

Gebruikersavatar

Atalanta

Berichten: 1224
Lid geworden op: 30 jan 2012 19:49
Hobbies: paardrijden dansen tekenen

Re: Ik kom er echt niet meer uit... RS of Mei Tai?

Ongelezen bericht door Atalanta » 04 feb 2015 14:59

Ik heb ZL de eerste maanden heel veel in een ringsling gehad thuis en voor de boodschappen, vond het super handig. Voor langer dan 10 min lopen gebruikte ik wel een doek, eerst een rekbare en later een geweven doek, nog later ben ik overgegaan op een hoptye en met 9 maanden een Boba (SSC). Als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik ook een SSC kopen waar ze vanaf de geboorte in kunnen, vind het een stuk makkelijker dan knopen.

Plaats reactie