opvolger Bondolino

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
vievelke

Berichten: 47
Lid geworden op: 11 aug 2012 20:19
Hobbies: lezen
tag: Zl1 2010-ZL2 2013

opvolger Bondolino

Ongelezen bericht door vievelke » 20 jan 2015 17:28

Hoihoi,
Graag wat advies:
Wij hebben vanaf pasgeborene tot nu, ZL2 is net 1, met veel plezier de Bondolino gebruikt voor eerst buik- en nu rugdragen. Bevalt zowel mijn man als voor mezelf prima. maar nu heb ik het idee dat ZL te groot aan het worden is. en dan niet qua gewicht, maar qua lengte. hij draagt maat 86 en hij heeft lange benen. en ondanks een halve eeuw hupsen en sjorren, krijgen we hem echt niet dieper in de doek ( hij zit trouwens prachtig met zijn bips). maar het zit nog maar net van knieholte tot knieholte ondersteund.

nu dus nog net niet te klein, maar wel alvast tijd om rond te gaan neuzen voor een nieuwe drager. het principe van een ssc bevalt prima, een echte doek past niet bij mij/ons.

wat we fijn vinden aan de Bondolino (wat betreft rugdragen vooral, buik doen we alleen nog voor kleine stukjes)
-past makkelijk bij ons beider figuur, ik ben rond, grote borsten, maat 46. Man is slank. makkelijk aan te passen zonder aan allerlei gespjes te sjorren.
-brede, gevoerde schouderbanden.
-beetje doekerig idee door knoopstaarten.
-fijne stof, dik katoen.

minder fijn: ik draag het liefst de banden voor gekruist ivm afzakken als ik ze als rugzak draag (vetertje zit niet fijn, ik wurg mezelf dan bijna op het laagste lusje). maar gekruiste banden is niet charmant op borsthoogte. over een winterjas gaat nog wel, met alleen een shirtje heb ik megabobbelborsten.

welke drager zou in aanmerking kunnen komen? hij hoeft niet exclusief en hip te zijn. we hebben nu ook een lekker casual zwart met rode bondo. en niet te walgelijk duur zou ook fijn zijn....
[chat]
Afbeelding Afbeelding


limoentje

Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2014 17:18
Hobbies: reizen, wandelen, koken

Re: opvolger Bondolino

Ongelezen bericht door limoentje » 20 jan 2015 18:12

ha grappig, mijn zoon is net zo lang en wij hebben net de bondolino te koop gezet en halen nu een peuterdrager in huis! hij ging ook steeds heel ver achterover hangen in de bondolino, wat voor mij best zwaar was. en zat ook niet meer helemaal lekker, steeds gemopper achter mijn hoofd;)

iig hebben wij afgelopen week een paar dragers geprobeerd dus ik kan je mijn ervaring wel vertellen:)

Tula toddler: goede knie-knie ondersteuning (in alle eerlijkheid had een cm minder nu net mooier geweest, maar hij zat er opzich goed in. rugpand was bovenaan vrij breed, ik heb alles op zijn strakst (maar ben een stuk kleiner/smaller dan jij)en er was dan binnen het rugpand een beetje ruimte om nog wat naar achteren te hangen. ik heb hem ook even getest met het kindje van een vriendin wat net zo lang is als mijn eigen zoon maar een stuk zwaarder en dan had ik dat niet meer. wij hebben uiteindelijk voor de tula gekozen (hij is onderweg) dus we gaan zoon goed vetmesten de komende tijd. ik vond de tula de eerste keer op de rug moeilijk aanspannen, inmiddels ben ik erachter datje de touwtjes moet aantrekken in de richting waar kind zit. dus op de rug=naar achteren trekken. ik heb hier zelf geen problemen mee want omdat alles op zn straks staat heb ik enorme einden over en kan ik met de andere hand achter de rug aantrekken, maar misschien is dit voor jou lastiger. tula kan niet met de banden gekruist gedragen.

R&R toddler: die zat opzich beter. makkelijker aan te trekken, iets minder luxe uitgevoerd. kind zat hierbij heel mooi strak tegen mijn rug. verder waren de banden wat soepeler dan bij de tula en de padding bij de beentjes iets dikker. ook hier had ik alles op zijn strakst, bij deze kunnen de banden losgeklikt om te kruisen. nadeel hiervan voor mij was dat de gespen hiervan voor mij recht onder mijn oksels uitkwamen wat irritant/licht pijnlijk was. dit zal jij denk ik niet hebben want als je zelf wat groter bent zit het minder strak aangetrokken en vallen de gespen iets verder naar achter op de rug. als ik beide schouderbanden ongeveer een cm losser zette had ik er ook geenlast van. overigens is de gesp voorop tussen de schouderbanden nogal groot, zelfde maat als de heupgordel wat er een beetje lomp uitziet.

emeibaby: ik vond hem heerlijk maar man kon er niet mee uit de voeten. het is een soort kruising tussen een drager en een doek. nadeel is dat je hem zo nu en dan voor moet stellen voordat je het kind op je rug zet. alhoewel het ook een handigheidje zal zijn, kin op de rug, alles strak, doek in knieholten trekken en strak trekken et voila! maar misschien is dat te 'doekerig' voor jullie.

overigens deed ik de bondolino ook weleens voorlangs gekruist met kind op de rug. dat gekke knooptouwtje was ook niet mijn vriend. maar bij de tula en de r&r had ik geen last van het gespje daar, dat zit toch beter! overigens heb ik ook nog een dappere poging gedaan de r&r voorlangs te kruisen maar dat was geen slim idee.

je kan ook nog kijken naar een mai-tai. die heeft ook het doekerige knopen met banden wat je fijn vond. als moet ik zeggen dat ik graag (heb een bykay deluxe) de banden mooi gespreid heb bij het rugdragen en dit me niet makkelijk en snel zelf lukt. daardoor wordt hij voor rugdragen alleen gebruikt als we met zn tweetjes zijn en ik een beetje hulp heb. dit is natuurlijk aan te leren maar ik heb daar even geen zin/tijd/fut voor. nadeel hiervan vind ik weer dat ik, net als bij de bondolino, naaste de auto met die slierten in de modder sta te mutsen:( en van deze is de stof ook wat dunner dan van de bondolino.

waar je ook nog naar zou kunnen kijken is een wompat. heb er een keer snel een geprobeerd maar mijn ding was het niet. al weet ik dat er ook mensen zijn die erbij zweren. volgens mij heb je daar ook meerdere maten in. maar zelf dus geen echte ervaring.

oh en er zijn geloof ik ook nog halfbuckle dingen(iemand anders die even helpt wat ik bedoel). dat werkt net als een mei tai alleen is de heupgordel dan met een gesp ipv knopen. ook geen ervaring mee...

sorry voor het lange verhaal.... ik sloeg geloof ik een beetje door [redface]


Topic starter
vievelke

Berichten: 47
Lid geworden op: 11 aug 2012 20:19
Hobbies: lezen
tag: Zl1 2010-ZL2 2013

Re: opvolger Bondolino

Ongelezen bericht door vievelke » 20 jan 2015 20:18

dude....indrukwekkende review [wink] dankjewel!
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10671
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: opvolger Bondolino

Ongelezen bericht door Wicky » 20 jan 2015 21:25

Met zo verschillend postuur heb je met een mei tai denk ik de grootste kans dat het voor jullie allebei goed op maat af te stellen is. Lijkt ook wel op een bondolino, het voornaamste verschil is dat je bij een mei tai ook de heupband knoopt. In plaats van de banden te kruisen: probeer eens of je Tibetaans afknopen (ff googlen [wink] ) prettig vindt.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Plaats reactie