Ssc keuzehulp

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Mamanaat

Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2015 08:13
Hobbies: Yoga

Ssc keuzehulp

Ongelezen bericht door Mamanaat » 14 jan 2015 17:04

Hallo dames,
Ja ook ik heb besloten om te gaan dragen [blij]

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en wil graag jullie advies. Mijn wens is een ssc welke ik de eerste twee jaar kan gebruiken en niet te heet is in de zomer. Ik ben zelf 1,66 cm en 67 kg. Baby is 3,8 kg.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar

Luus76

Berichten: 974
Lid geworden op: 18 mar 2013 17:42
Hobbies: frutselen, moes(school)tuin
tag: lekker eigenwijs!

Re: Ssc keuzehulp

Ongelezen bericht door Luus76 » 15 jan 2015 14:43

Altijd lastig voor een ander te zeggen war fijn is.... Meest handige is om een draagconsult te doen bij een gecertificeerd consulente die ook meerdere ssc's heeft. Of je kunt naar een inloopochtend van een webwinkel gaan.
Zelf gedragen met manduca, bondolino en momenteel al langere tijd de tula. Zelf vind ik die het fijnste, al heb ik sindskort wel een toddlervariant. Je kunt ook langer met de babyversie doen als je de verlengers (kan even niet op het goede woord komen) gebruikt...
Je kunt eventueel ook eens kijken of er bij je in de buurt een meet is. Kun je kijken of er mensen zijn waarvan je de verschillende ssc's even kunt uitproberen.
Mama van een lief meiske (augustus 2010) en een lief knulletje (mei 2013)
Tula standard Ella en Tula toddler Cosmic boy

While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Ssc keuzehulp

Ongelezen bericht door mniekje » 15 jan 2015 18:59

Ik weet niet waar je in de buurt woont? Ik zou er wat proberen! Zelf ben ik een groot fan van de Emeibaby!
Die is ook fijn voor de wat kleinere/smallere ouders en kan vanaf de geboorte tot een jaar of drie wel mee, zonder inserts of andere dingen. Ik vind het de fijne dingen van een doek, gecombineerd met het gemak van een ssc.
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."

Plaats reactie