Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Catnip

Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2014 12:06
Hobbies: Reizen & Koken

Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Catnip » 26 nov 2014 09:45

Dag dames,

Ik wil graag onze kleine meid gaan dragen. Van een nichtje van mij kon een draagzak lenen maar helaas is dit een Babybjorn.. een no go dus! [naughty] Ik heb hem wel even geprobeerd om te kijken wat de kleine van het dragen vond en om papa te overtuigen dat zo’n draagzak veel leuker en hander is dan zo’n grote/ kinderwagen. De kleine vond het heerlijk (ondanks dat de draagzak niet ergonomisch is..) en de pappa is ook om! Voor we een dure draagzak aanschaffen zou ik graag wat advies inwinnen van ervaren draagmamma’s.

Wat puntjes die belangrijk zijn voor ons:
- Ergonomisch.. uiteraard [smile]
- Thuispappa is de voornaamste gebruiker, dat is ook de reden dat ik een draagzak kies over een draagdoek. Het moet wel een beetje stoer zijn en niet te ingewikkeld met knopen enzo.
- Paps heeft snel last van zijn rug dus belangrijk is dat het ook confortabel is voor de drager. Maakt het hierbij uit of de shouderriemen gekruist over de rug gaan of niet?
- We hebben dezelfde lengte en gewicht ongeveer dus heel veel verstelwerk is niet nodig bij het afwisselen (1.67 – 70kg)
- We willen hem direct gaan gebruiken, de kleine is nu 4.5 maand en een kilo of 7.. ze kan nog niet zelfstandig zitten
- Gezien de investering zouden we het fijn vinden als we hem lang door kunnen gebruiken zodat we niet volgend jaar al weer een andere hoeven te kopen.
- Leuk design als het even kan maar dat mag niet boven comfort gaan

Mijn oog is gevallen op de volgende zakken:

- Rose and Rebellion Baby Carrier
- Connecta baby carrier
- Tula Ergonomic Baby Carrier (heb ik dan nog de infant insert nodig of niet meer?)
- Boba Carrier 4G

Hebben jullie ervaring met deze dragers? Wat zouden jullie adviseren? Suggesties die niet in het lijstje staan zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Trotse mamma van een lief klein meisje (juli 2014)

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Lilotje » 26 nov 2014 10:54

Wij hebben een Bondolino. Wel de schouderbanden knopen maar mijn luie ml vindt 'm erg makkelijk. Gebruik m vanaf maat 62 bij dl en ze zit er nu met maat 80 voorlopig ook nog wel goed in. Vind alleen het rugdragen lastig ermee, maar kan ook een kwestie van oefenen zijn.


Tapatalk-telefoongetyp
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door MamavS » 26 nov 2014 12:59

Bij de Tula heb je dan geen insert meer nodig. Ik vond de Tula voor buikdragen niet heel handig omdat je dan met dat bandje op de rug zit, die moet al dicht voordat je de drager om doet. Ik kreeg hem dan niey fijn aan.
Ik vind zelf een meitai het fijnste. Makkelijk voor buik en rug, en voor elke dragende persoon op de goede maat aangezien je de banden knoopt.
Een klikdrager lijkt fijner dan het is, want de gespen moeten vaak toch elke keer losser als je hem af doet of weer aan trekt. Het is dus niet 1 keer afstellen en klaar.

Gebruikersavatar

Topic starter
Catnip

Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2014 12:06
Hobbies: Reizen & Koken

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Catnip » 26 nov 2014 15:36

Bedankt voor het advies dames!

VL wil graag de Boba.. ik heb weken moeten praten als brugman over alle voordelen maar nu hij 1x gedragen heeft is hij om en kon hij dus ook gelijk niet meer wachten.. [rolleyes] als het goed is krijgen we morgen de Boba Carrier 4G tweet in huis.. Can't wait!


MamaAr

Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:48
Hobbies: ondernemen met gezinnetje

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door MamaAr » 26 nov 2014 17:34

Wat leuk, wij hebben de Boba Tweet ook sinds kort. Ik had ook mijn man laten kiezen en die vindt het ook handig. Ons zoontje (20 weken) moet er alleen nog aan wennen. Daarnaast zijn we nog niet naar buiten geweest. Dan komt het volgende. .......draagjas of poncho die man ook kan dragen.

Zijn jullie blij met de Boba?

Gebruikersavatar

Topic starter
Catnip

Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2014 12:06
Hobbies: Reizen & Koken

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Catnip » 27 nov 2014 10:23

MamaAr schreef:Wat leuk, wij hebben de Boba Tweet ook sinds kort. Ik had ook mijn man laten kiezen en die vindt het ook handig. Ons zoontje (20 weken) moet er alleen nog aan wennen. Daarnaast zijn we nog niet naar buiten geweest. Dan komt het volgende. .......draagjas of poncho die man ook kan dragen.

Zijn jullie blij met de Boba?
Ik zat hier ook mee.. heb hier vraag over gesteld en heel veel handige tips gekregen. (http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/vi ... 7&t=126534" onclick="window.open(this.href);return false; ) misschien staat er ook iets voor jou tussen.

Wij krijgen hem vandaag binnen dus ben benieuwd!

Gebruikersavatar

Jonasheit

Berichten: 92
Lid geworden op: 28 jan 2012 16:06
Hobbies: zeilen,lezen,films
Locatie: 't Hoge noorden

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Jonasheit » 03 dec 2014 13:24

Wij zijn thuis fan van emei baby, een drager die als hij eenmaal is afgesteld op het kind erg simpel is aan te passen aan de drager. Uiteraard hebben we ook de nodige mei tais en doekjes ( die mijn vrouw alleen gebruikt) maar zeker nu de kinderen wat groter zijn grijp ik toch het snelst naar de emei.
" Life is what happens while you're busy making other plans.... "
John Lennon


Suzanne84

Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38
Hobbies: van alles

Re: Ervaren draagmamma's, graag jullie advies.. welke carrier?

Ongelezen bericht door Suzanne84 » 06 dec 2014 21:01

MamaAr schreef:Wat leuk, wij hebben de Boba Tweet ook sinds kort. Ik had ook mijn man laten kiezen en die vindt het ook handig. Ons zoontje (20 weken) moet er alleen nog aan wennen. Daarnaast zijn we nog niet naar buiten geweest. Dan komt het volgende. .......draagjas of poncho die man ook kan dragen.

Zijn jullie blij met de Boba?
je kunt ook denken over een cover, wij hebben pas een zwarte besteld van hoppediz, is een 3-in-1. Was ook niet zo prijzig als een draagjas en wat "mannelijker" dan een poncho.
succes!

Gesloten