band van bondolino light

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
marleos

Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2014 21:41
Hobbies: sport

band van bondolino light

Ongelezen bericht door marleos » 16 nov 2014 22:04

Hoi allemaal!
Ik heb een dochter van 8 weken, mijn eerste kindje. Sinds een week heb ik een draagzak, een bondolino light. Had m geprobeerd bij een kennis, vond m fijn dragen, vandaar deze keuze.
Nu valt me echter op dat als ik er een tijdje mee loop de band aan de achterkant omhoog schuift. Nu vraag ik me af of ik hem wel goed omdoe. Ik doe de band nu vast thv de band van mijn broek, onder mijn navel. Baby's hoofdje ligt dan op mijn borsten. Ik heb m ook wel eens in mijn taille vastgemaakt, dan ligt baby's hoofdje een stukje over mijn kin. Dan blijft hij wel beter zitten, maar is wel zwaarder voor mijn rug....
Waar hoort die band nou precies te zitten en waarom schuift ie omhoog?
Ook valt me op dat als ze in slaap valt haar houding helemaal scheef wordt. Ze zakt dan helemaal weg en hangt ergens onderin de zak.... Ik probeer 'm écht heel strak te doen!
Help!
Bvd...

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: band van bondolino light

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 16 nov 2014 22:39

De band hoort zo hoog te zitten dat je gemakkelijk een kusje kunt geven op het hoofdje van je baby tijdens het dragen. Hoe hoog dat precies is, verschilt per lichaam. Wel is het zo dat wanneer je bv. een smallere taille hebt dan je heupen, de band daar naar toe kan kruipen.

Wanneer je baby in slaap valt, ontspant ze. Dan helpt het om de drager nog eens extra aan te spannen. Hij moet (altijd) zo strak zitten, dat wanneer je voorover buigt, ze helemaal niet los van je komt.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


Topic starter
marleos

Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2014 21:41
Hobbies: sport

Re: band van bondolino light

Ongelezen bericht door marleos » 17 nov 2014 09:42

Dank je wel voor je snelle antwoord! Dan moet ik de band in mijn taille dragen. Dan ligt haar hoofdje net een stukje onder mijn kin. Is wel wat zwaarder omdat ik best een holle rug heb. Misschien gewoon even wennen! Nogmaals dank!!

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: band van bondolino light

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 17 nov 2014 23:13

Lager mag ook hoor! Net onder je kin kan onhandig zijn, en zou ik alleen doen als het anders niet lekker zit bij de heupband. Zeker met een holle rug kan het fijn zijn om juist gebruik te maken van de natuurlijke curve die je daarmee krijgt, daar kun je het gewicht wat op laten rusten
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Plaats reactie