Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Tinetrien

Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2014 21:17
Hobbies: Lezen, ...

Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Tinetrien » 10 aug 2014 07:54

Zijn er hier dames of heren vertrouwd met de Mei Tai van Diva Milano?
Ik ben op zoek naar een makkelijke drager in draagdoekstof en werd volledig betoverd door deze mooie mei-tai's. Wil hem kort na de geboorte kunnen gebruiken.

Afbeelding


Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Muisje » 07 jan 2015 09:08

Hi Tinetrien,

Ik ben hier ook erg benieuwd naar! Vind ze zó prachtig, maar kan nergens echt ervaringen/review vinden op internet.
Heb je 'm ondertussen al aangeschaft?

Groetjes!

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Marja73 » 16 jan 2015 20:54

Inderdaad heel erg mooi! Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze en een mysol van Giraspol. Die is misschien toch iets praktischer en wat minder vrouwelijk als ML hem s zomers wil gebruiken. Maar hij blijft erg mooi, zucht [verliefd] [verliefd]
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.


Carmen83

Berichten: 32
Lid geworden op: 17 jan 2015 13:37
Hobbies: Moederen

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Carmen83 » 18 jan 2015 12:19

Zijn er inmiddels al ervaringen van deze prachtige MT? Deze staat hoog op m'n lijstje om onze kleine in te dragen, welke we in juni mogen verwachten. Is deze geschikt vanaf de geboorte of eigenlijk later?


Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Muisje » 04 feb 2015 19:50

Ik heb 'm aangeschaft! :)
Heb toch de gok maar gewaagd want vond 'm zooooo mooi.

Moet eerlijk zeggen dat ik 'm nog niet veel gebruikt heb, maar de volgende dingen zijn me opgevallen:

-hele dunne, soepele stof. Op zich prettig, maar voor mij wel even wennen aangezien ik voornamelijk m'n Girasol draagdoek en Girasol ringsling gewend ben en die zijn toch wat stugger/steviger
-prachtige kleur en motief, echt een beauty
-het voelt wat minder 'stevig' om de kleine (10 maanden en 8 kilo) hierin te dragen, ook het 'zitje' voor de kleine (wat eigenlijk niet meer is dan de stof, bij elkaar geregen met zo'n schuif-blokje) is best dun. Wederom denk ik dat dit puur het wennen is aan een Mei Tai, na vooral veel met draagdoeken gedragen te hebben. En dit is natuurlijk ook een MeiTai en geen SoftStructuredCarrier, dus misschien ben ik gewoon te streng [dontknow]

Weet niet of je er zo iets aan hebt, maar zodra ik 'm meer gebruikt heb, zal ik nog een betere review plaatsen [cheesygrin]

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Marja73 » 05 feb 2015 20:51

Muisje schreef: -hele dunne, soepele stof. Op zich prettig, maar voor mij wel even wennen aangezien ik voornamelijk m'n Girasol draagdoek en Girasol ringsling gewend ben en die zijn toch wat stugger/steviger
zodra ik 'm meer gebruikt heb, zal ik nog een betere review plaatsen [cheesygrin]
Misschien juist een ideale zomerdrager met z' n dunne stof?
Lijkt hij je ook geschikt voor pasgeboren babietjes?
Ik ben benieuwd!
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.


Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door Muisje » 06 feb 2015 19:34

Voor de zomer lijkt ie me inderdaad erg fijn.

Een pasgeboren baby zou ik er niet graag in dragen, juist omdat de MeiTai voor mij erg dunnetjes voelt en het niet zo 'bedekt' als een draagdoek (ik bedoel dus dat de baby's zijkanten en armpjes vrij zitten, terwijl in een doek die ook lekker ingepakt zitten). Dat hoort natuurlijk bij een MeiTai :) dus misschien moet ik daar gewoon aan wennen en is het niet specifiek de Diva Essenza.

Overigens, dl is 10 maanden maar erg klein van stuk (maatje 68) en ik moet het rugpand wel echt nog 'n keer omslaan omdat ze anders er met haar hoofdje niet bovenuit komt. Het zitvlak is overigens wel te versmallen dus dat is op zich wel prima voor een pasgeborene.

Gebruikersavatar

nien1987

Berichten: 109
Lid geworden op: 10 feb 2015 20:32
Hobbies: Lezen, interieurstyling, reize

Re: Diva Essenza Mei Tai: ervaringen?

Ongelezen bericht door nien1987 » 14 feb 2015 10:18

Heb deze meitai zelf in huis en gebruik m sinds de geboorte van zl in september. Omdat hij in het begin erg overstrekte was het lastig om m recht te houden. Persoonlijk vind ik het erg vergelijkbaar met een gewone draagdoek. Stevig aantrekken is belangrijk. Dan zit kind perfect en voor jou ergonomisch. Verder heel positief. Heb al veel complimenten gehad vanwege de print en kleur (kobaltblauw). Ben er blij mee. [blij]
Moeder van zoon (2014). Veel interesse in: dragen, voeden, rapley, samen slapen, onvoorwaardelijk opvoeden, eenvoudig leven enz.

Plaats reactie