DenVbruari 2019

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen

Gebruikersavatar

Topic starter
Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15924
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

DenVbruari 2019

Ongelezen bericht door Geekess » 04 feb 2019 17:47

We zitten alweer in de tweede maand van het nieuwe jaar, en dat betekent dat het het DenVbruari is!
Hier kan je alles over het waarom en hoe van het doneren lezen. Maar ik kan me ook voorstellen dat jullie hier vragen over hebben, en dan is een topic ook wel handig. We hadden tot vorige week daarvoor het DVIdee-topic, maar dat archiveerde ik vorig week per ongeluk, en blijkbaar kan dat niet makkelijk teruggehaald worden.

Even in het kort voor mensen die geen zin hebben om een lange tekst te lezen:
Gedurende de maand februari ("DenVbruari") brengen we de mogelijkheid om geld aan Dragen en Voeden te doneren extra onder de aandacht. Doneren kan het hele jaar door, maar begin februari stel ik een doel in voor dit jaar. Het zou leuk zijn om dat doel zoveel mogelijk in die maand te benaderen (of zelfs te overtreffen). Doneren kan daarnaast het hele jaar door.
Doneren is niet verplicht! Het is helemaal vrijwillig en het is zonder tegenprestatie. Doe het alleen omdat je het wilt, omdat je het Dragen en Voeden gunt en omdat je het geld kunt missen. De bedragen die op de donatie-pagina staan, zijn slechts suggesties. Bij alle betaalmogelijkheden heb je ook de mogelijkheid om zelf je eigen bedrag te kiezen. Wil je graag doneren en kan je slechts een euro missen, dan zijn we daar ook blij mee (alleen dan liever niet via Paypal, ivm de hoge fee).
Doneer je liever niet, dan is dat ook OK. Dat hoef je niet te verantwoorden. Een donatie geeft geen recht op extra's, en niet doneren geeft geen beperkingen.

De donatiebalk op ons forum moet ik handmatig bijwerken. Dat is wat werk, want ik moet daarvoor verschillende betaalkanalen checken (Tikkie/ABN Amro, Rabobank betaalverzoek/Rabobank, directe overschrijving Triodos, en Paypal). Daarom doe ik dat in februari in principe maar één keer per dag. Buiten februari probeer ik het één keer per week bij te werken, maar zeker na de zomer komen er bijna geen donaties meer binnen, en schiet dat er bij in. Ik snap dat dat vervelend kan overkomen voor de enkele donateur in die periode, dus ik probeer dat dit jaar ook in het najaar actief bij te werken.

Aan het eind van het jaar (of aan het begin van het nieuwe jaar) zal ik een update geven over het opgehaalde totaalbedrag en wat we daar (globaal) mee gedaan hebben.
Dragen en Voeden is geen vereniging of stichting, en we hebben geen verplichting om publiekelijk tot in detail onze uitgaven te verantwoorden. Ik heb het echter nooit erg gevonden om een beetje tekst en uitleg te geven over de kosten die komen kijken bij het in de lucht houden van een enorm forum zoals Dragen en Voeden, dat heb ik in het verleden ook af en toe gedaan, en dat zal ik in de toekomst blijven doen.
Dragen en Voeden mag dan formeel een bedrijf zijn, we hebben dit forum niet om winst mee te maken. We zijn al heel blij als we alle onkosten er uit kan krijgen, iets wat de afgelopen jaren gelukkig steeds is gelukt. Maar we kunnen onszelf nog steeds geen salaris uitbetalen voor de vele uren die we in het beheer, onderhoud en ontwikkeling van dit forum stoppen. Onze hoop is dat wanneer we het forum zoveel mogelijk met donaties zichzelf in de lucht kunnen gaan laten houden, we de (beperkte) advertentie-inkomsten kunnen gaan gebruiken om een deel van onze uren te vergoeden. Zover zijn we echter nog lang niet, en doneer ik minimaal 24 uur per week aan Dragen en Voeden, en ML (Free) ongeveer 8 uur per week (op basis van de uren van vorig jaar, het jaar daarvoor lag dat hoger, en komend jaar zal het jaargemiddelde ook hoger uit gaan komen door de geplande verbeteringen).

Ik hoop dat ik zo voldoende uitleg heb gegeven over het donatiesysteem van Dragen en Voeden werkt. Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik graag!
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gesloten