Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 17 okt 2017 08:21

Het boek dat Ria Blom uit haar monopolypositie haalt, lijkt me wel wat :-))
Volgens mij hoeft een burgerinitiatief niet zo heel ingewikkeld te zijn. Wel goed om dat dan weer te gebruiken voor persberichten ed.
ZL jan 2017


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 17 okt 2017 08:25

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... itiatieven

Vooral van belang een duidelijk voorstel te hebben waar de rijksoverheid over gaat.
ZL jan 2017


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 17 okt 2017 10:10

En een persbericht schrijven en naar landelijke media sturen? Ook als tegengeluid op die twee strenge tantes die pas in de krant zaten af te geven op draagdoekmoeders.

Ik ben geen professional op het gebied van persberichten, maar volgens mij zou dit er in kunnen staan
-hoe en waarom ontstaan
-wat hebben we bereikt
-wat willen we bereiken

Het zou leuk zijn als er naar aanleiding van zo’n persberichten een reportage of interview gemaakt zou worden.
voorheen marlett


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Nacho » 17 okt 2017 11:35

Lololo, het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn, maar ik zou er wel goed over na willen denken en met een goede stelling willen komen bijvoorbeeld. En even checken of je niet op formaliteiten kan worden afgewezen.


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 17 okt 2017 17:40

Nacho schreef:Lololo, het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn, maar ik zou er wel goed over na willen denken en met een goede stelling willen komen bijvoorbeeld. En even checken of je niet op formaliteiten kan worden afgewezen.
Ja zeker!!! Ik wilde alleen zeggen dat het volgens mij erg haalbaar is.
ZL jan 2017

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 17 okt 2017 21:01

Ik vind er hele leuke, verrassende, ideeën tussen zitten.
Een DV-kookboek spreekt mij wel aan, met dan wat mooie draag- en voedfoto's (rapley en borstvoeding), met ook wat toegankelijke teksten over borstvoeding, de beroemdste DV-recepten en wellicht wat leuke rapley-ideeën (maar dat waarschijnlijk vooral beperkten tot foto's).

Een DV-ouderschapsboek zou helemaal leuk zijn, en ik ben helemaal vóór. Maar voor een wat meer inhoudelijk boek staat toch zeker wel een jaar (schrijven, editen, publiceren), dus dat afkrijgen in het jaar van onze verjaardag is denk ik niet realistisch. Maar dat betekent zeker niet dat we er niet aan kunnen beginnen.

Een reclamespotje is lastig. Het is echt heel erg duur, en je moet een heel goed en/of ervaren reclameteam hebben, wil je het gewenste effect bereiken. En aan één spotje heb je niet zo veel, je moet dan een campagne opzetten, met spotjes op meerdere momenten op tv, buitenreclame, en reclame in media. Je moet echt denken aan vele duizenden euro's, als het niet méér is. Veel geld voor een onzeker en ontastbaar iets. Misschien dat we daar wel iets mee kunnen doen, maar niet op deze korte termijn.

Een burgerinitiatief vind ik op zich een leuk idee, maar ik zie het zelf als onhaalbaar op dit moment. Wat willen we ermee bereiken? We hebben geen enorme motor als GeenStijl en we hebben, mochten we het vereiste aantal stemmen halen, geen lobbymachine die de politiek aan kan. Ik zie dat wel als iets waar we naar zouden kunnen kijken, maar niet zozeer gekoppeld aan ons 10-jarig bestaan.

Swag is sowieso wel leuk, al denk ik dat een nieuwe draagdoek kwa tijd niet haalbaar is. De oude verkocht bovendien niet echt goed, niet goed genoeg om een nieuwe te rechtvaardigen. Maar ik zou het wel leuk vinden (ook al draag ik niet meer met een doek en is DL2 bijna de draagdagen ontgroeid).

Een megameet op een min of meer centrale plek in het land (één dag of wellicht een kampeerweekend) zie ik als iets wat haalbaar zou moeten kunnen zijn. Mits iemand anders dan ik die kar kan trekken want ik ben niet zo heel goed in meets (en zéker niet in kamperen) :-D Het is iets wat best bij DV past, en ik zie het dus zeker als iets dat bij ons 10 jarig bestaan kan horen.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door pompedom11 » 17 okt 2017 21:57

Ja heel leuk om er een voed en kookboek van te maken! Ik wil ook wel helpen, heb al een paar kookboeken gemaakt voor beperkte kring, mijn moeders pensioen bijv.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


jlnda

Berichten: 5952
Lid geworden op: 03 mar 2010 21:52

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door jlnda » 17 okt 2017 22:23

een denv kalender, met foto's van toen en nu naast elkaar

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Appelsientje » 18 okt 2017 02:51

Een DenV babyboek, met ook ‘mijn eerste keer in de doek’ en ‘mama’s favoriete doek/knoop’ en die van papa natuurlijk ook en ‘plaatsen waar ik gevoed ben’ en meer van dat soort moois (ook introduceren vast voedsel).
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door elize80 » 18 okt 2017 07:59

Een persbericht uit doen lijkt me sowieso een goed idee. Is vrij laagdrempelig. Kort en concreet houden (wat is het nieuws precies), en dan zullen er altijd wel (online) media zijn die het oppikken.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Luna » 18 okt 2017 10:43

jlnda schreef:een denv kalender, met foto's van toen en nu naast elkaar
Deze vind ik leuk!!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door bigou » 18 okt 2017 11:49

Geekess schreef:Ik vind er hele leuke, verrassende, ideeën tussen zitten.
Een DV-kookboek spreekt mij wel aan, met dan wat mooie draag- en voedfoto's (rapley en borstvoeding), met ook wat toegankelijke teksten over borstvoeding, de beroemdste DV-recepten en wellicht wat leuke rapley-ideeën (maar dat waarschijnlijk vooral beperkten tot foto's).
ja!!
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 18 okt 2017 12:46

elize80 schreef:Een persbericht uit doen lijkt me sowieso een goed idee. Is vrij laagdrempelig. Kort en concreet houden (wat is het nieuws precies), en dan zullen er altijd wel (online) media zijn die het oppikken.

-- Tapatalk --
Mee eens - ook zonder burgerinitiatief kan natuurlijk een persbericht uit over de verjaardag van denv. Maar nog even voor de duidelijkheid: een burgerinitiatief is niet altijd een referendum hè! Het kan ook goed helpen om voor onszelf iets concreets op papier te zetten: wat vinden we belangrijk en waarom? En een middel om dit uit te dragen (mensen vragen om te tekenen). Ook al lukt het niet om 40.000 handtekeningen in een jaar te verzamelen, kan het nog bijdragen aan bekendheid.
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Nacho » 18 okt 2017 12:53

Geekess schreef:Een burgerinitiatief vind ik op zich een leuk idee, maar ik zie het zelf als onhaalbaar op dit moment. Wat willen we ermee bereiken? We hebben geen enorme motor als GeenStijl en we hebben, mochten we het vereiste aantal stemmen halen, geen lobbymachine die de politiek aan kan. Ik zie dat wel als iets waar we naar zouden kunnen kijken, maar niet zozeer gekoppeld aan ons 10-jarig bestaan.
Even alleen een reactie hierop, omdat ik het jammer vind dat het nu semi wordt afgeschoten in dit stadium van de brainstorm. Waarom denk je dat een burgerinitiatief alleen haalbaar is met lobbywerk? Ik denk namelijk dat de christelijke en groene partijen sowieso voor zullen stemmen en het is internationaal gezien een heel actueel onderwerp. Zie bijvoorbeeld dit artikel uit België van september 2017 met een andere invalshoek, maar hetzelfde doel: https://www.demorgen.be/binnenland/groe ... -b81d19c0/ En een quote van het Europees Parlement van februari 2017 over gelijke behandeling van mannen en vrouwen: "benadrukt dat borstvoeding in het openbaar onder de richtlijn valt en niet door dienstverleners aan beperkingen mag worden onderworpen; verwelkomt nationale wetgeving ter ondersteuning van het recht van vrouwen om in het openbaar borstvoeding te geven en herhaalt dat dit recht belangrijk is voor de toeristische sector; beveelt de lidstaten ten zeerste aan wetgeving aan te nemen en volledig ten uitvoer te leggen om discriminatie met betrekking tot het geven van borstvoeding in het openbaar te voorkomen;" (bron: http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... XML+V0//NL).

Niet om hierover een hele discussie aan te zwengelen, want misschien vindt de meerderheid dit ongeacht de haalbaarheid geen leuk genoeg idee, maar er is dus al behoorlijke Europese druk om wetgeving aan te nemen over borstvoeding in het openbaar, dus ik denk dat een burgerinitiatief juist heel haalbaar is op dit moment.

Van alle ideeën die ik hier gelezen heb vind ik heel veel erg leuk, maar vooral gericht op onze eigen groep D&Vers. Het lijkt mij juist leuk als we iets doen voor alle vrouwen/moeders. Of dat nou statement is over dragen en voeden in de vorm van een burgerinitiatief of een andere manier, dat maakt mij niet uit.

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 18 okt 2017 13:14

@Nacho: een burgerintiatief vind ik prachtig en ik vind het zeker een goed idee om het vanuit DV op te zetten. Alleen was dat niet het antwoord waar ik voor ging met mijn brainstorm. Het is voor mij een beetje als vragen: "wat zullen we doen met het verjaardagsfeest? Taart, slingers, een feest met wat mensen thuis of in een zaaltje?" en dan als antwoord krijgen: "Ik wil graag wereldvrede en een einde aan honger en seksisme!" Prachtige doelen, zeker nastrevenswaardig en we kunnen daar absoluut een begin mee maken in het komende jaar, maar niet wat ik bedoelde voor specifiek het vieren van de verjaardag :-)

Dus een burgerintiatief en een ouderschapsboek kunnen zeker op de lijst gaan als "dingen die we in 2018 gaan starten en concreet maken, maar waarschijnlijk nog niet zullen afronden in dat jaar".

Overigens snap ik dat een burgerinitiatief niet persé voor een referendum is, maar het is wel voor een initiatiefwet. En om zoiets er door te krijgen zal je echt een flinke lobbymachine moeten hebben. Het kan best zijn dat ons initiatief net op het juiste moment komt en we de juiste mensen mee kunnen krijgen. Maar het is wel iets waar we een lange adem voor moeten hebben, en degene die die kar gaan trekken moeten zich daar dus echt voor langere tijd aan verbinden. Ik heb daar zelf de puf en tijd niet voor, maar ik zal alle ruimte geven aan mensen die die commitment wél kunnen geven :-)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gesloten