Doneer

  • Doneer
  • Hallo Anonymous! Wil je direct doneren met zelfgekozen bedrag?

    Tikkie || Rabo Betaalverzoek

    Meer donatiemogelijkheden? Klik hier of lees hieronder verder voor meer informatie.

    Waarom doneren?

    Dit grote, gezellige forum in de lucht houden gaat niet vanzelf. Het kost man- (en vrouw-)kracht, en geld. Het forum trekt dagelijks honderden bezoekers, en jullie kletsen hier wat af, posten foto's en chatten er op los. Dat vergt een stevige server om dat soepel te laten draaien.

    We hebben voor het forum de terugkerende kosten van hardware, onderhoud, stroom, data en onderdak van de server in een professioneel datacenter. Daarnaast zijn er de kosten van de domeinnamen van Dragen en Voeden, kosten voor softwarelicenties en eventuele aanpassingen aan het forum door derden.

    Dan tel ik nog niet eens het gebrek aan salaris mee, voor de vele uren die ik wekelijks in het forum steek om het (onbetaalde) moderatorteam aan te sturen, software onderhoud en tuning die Fréderique en ik doen, het 24/7 on-call zijn voor de server (met monitoring).

    Kort en goed: Het Dragen en Voeden forum laten draaien kost geld.

    Ieder jaar geef ik aan het eind van het jaar een samenvatting van wat er aan donaties en via de affiliate-links is binnengekomen, en wat we daar mee gedaan hebben. Dragen en Voeden is die verantwoording niet verplicht, maar ik vind het prettig en belangrijk om hier zo open mogelijk over te zijn.

    Waarom geen advertenties?

    We zouden geld kunnen verdienen met het verkopen van advertentieruimte op het forum. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Tot begin vorig jaar verkochten we banners en marktabonnementen. Het voordeel was dat we onze adverteerders zorgvuldig uitzochten, zodat we wisten dat ze bij de forummissie aansloten. Het nadeel was dat dit veel tijd en energie kostte, en een gevoel voor sales dat ik niet heb. Het kostte meer aan energie en tijd dan dat het voor mijn gevoel opleverde.

    Dan was er een makkelijkere optie: in zee gaan met advertentiemakelaars zoals bijv. Google. Zij regelen de advertenties en draaien die, ik hoef niet meer te doen dan de software incl. tracking cookies op de site te zetten. Het zou meer geld opleveren en makkelijker te beheren zijn. Maar er is een prijs: jullie data. Daarmee zou ik, in meer of mindere mate, jullie data verkopen, en daar ben ik fel op tegen.

    Waarom DenVbruari?

    We kozen er dus voor om te proberen om Dragen en Voeden volledig door haar leden te laden bekostigen. Dat is ons uiteindelijke doel. Ons streven is niet om flink geld binnen te harken, maar om de kosten niet meer uit eigen zak te hoeven betalen.

    We willen echter ook niet voortdurend om geld bedelen bij jullie. Daarom hebben we gekozen om één maand per jaar intensief aandacht aan de donatiemogelijkheid te besteden. De rest van het jaar kan je ook doneren, maar zullen we het niet teveel pushen.

    Die maand is februari, en omdat het om Dragen en Voeden gaat, noemen we het DenVbruari. Aan het begin van deze maand stellen we een donatiedoel in, en dan hopen we dat we dat bedrag ook werkelijk kunnen gaan halen. Wanneer iedereen meehelpt, moet dat ook lukken, want alle kleine beetjes maken vanzelf een groot geheel.

    Hoe kan ik bijdragen?

    We hebben een paar mogelijkheden om Dragen en Voeden te steunen. Ten eerste kan je een geld-donatie doen via Tikkie. Een andere mogelijkheid is om dat via een Rabobank betaalverzoek te doen (wat hetzelfde werkt als Tikkie). Dan is er de mogelijkheid om een directe overschrijving naar de Dragen en Voeden bankrekening te doen. En tot slot kan je ook via Paypal en donatie doen. Alleen moet je je er wel van bewust zijn dat de Paypal-fees hoog zijn, zeker bij kleine bedragen, en dat we dus maar een deel van jouw donatie krijgen. Daarom vragen we om Paypal zo min mogelijk te gebruiken. Het kan wel heel handig zijn wanneer je bijv. in het buitenland woont en toch ook wilt bijdragen.

    Is een donatie in februari net even teveel voor je portemonnee, of wil je Dragen en Voeden structureler en/of wat groter steunen, dan kan je er ook voor kiezen om een maandelijkse overschrijving te doen. Wanneer je iedere maand een klein bedragje overschrijft, heb je aan het eind van het jaar bijna ongemerkt een flinke donatie gedaan, waar we heel erg blij mee zijn. Dit kan je doen door in je bankprogramma een automatische overschrijving aan te maken naar de bankrekening van Dragen en Voeden. Je kunt die zelf op ieder moment aanpassen of stopzetten.

    Kan ik meer doen om bij te dragen?

    Doneren tijdens DenVbruari is heel erg goed, maar alleen met donaties gaan we er niet komen. Voor de rest van het jaar leunt Dragen en Voeden heel sterk op affiliate links. Dat is een vorm van ondersteuning die jou niks extra's kost, maar Dragen en Voeden wel geld oplevert.

    Het enige wat je daar voor hoeft te doen, is om bepaalde webshops (momenteel bol.com en decathlon.nl) te bezoeken via een speciale link die hier op het forum staat. Wanneer je daarna een aankoop doet bij de website, krijgt Dragen en Voeden een percentage van het aankoopbedrag. De link plaatst een cookie (niet-tracking) op jouw device, en blijft een paar dagen actief.

    Okee, ik ga een donatie doen!

    Fijn dat je Dragen en Voeden wilt steunen! Hieronder leg ik uit welke donatiemogelijkheden we hebben.

    Doneren via betaalverzoek (Tikkie of Rabobank)

    Je kan heel makkelijk via een betaalverzoeklink van Tikkie of de Rabobank doneren. Klik op de betaallink bij het bedrag dat je wilt doneren, en je kan via iDeal betalen. Op je mobiele telefoon gaat dat bovendien heel makkelijk direct via de app van je bank.

    De betaal-links zijn slechts 2 weken geldig. Ik probeer de links regelmatig te updaten, maar dat is handmatig werk. Gedurende de DenVbruari-maand houd ik het bij, maar daarna blijven alleen de 'open bedrag' links actief. Mocht die betaallink toch verlopen zijn, laat het mij dan weten.

    Rabobank: Kies een eigen bedrag (links geldig tot 01-03):

    € Eigen bedrag

    Tikkie: Kies een eigen bedrag (links geldig tot 01-03):

    € Eigen bedrag

    Doneren via bankoverschrijving

    Gebruik je graag een normale bankoverschrijving voor een eenmalige of een terugkerende donatie, gebruik dan de volgende gegevens van onze bankrekening:

    C.Y. Nieraad, Heerhugowaard
    Rekeningnummer IBAN: NL66RABO0336583435
    BIC: RABONL2U

    Via Paypal

    Gebruik deze mogelijkheid alleen wanneer de bovenstaande opties voor jou niet mogelijk/te lastig zijn, want Paypal hanteert hoge kosten (voor rekening van DV) per betaling. Via onderstaande link kan je zelf een bedrag kiezen.

    Paypal Eigen bedrag

    Via Buy Me a Coffee (koop een kopje koffie voor mij)

    Deze site laat je 1, 3 of 5 kopjes koffie voor mij kopen, à €5,- per stuk. Natuurlijk krijg ik niet werkelijk koffie, maar ik krijg het bedrag dat je overmaakt.

    Als het goed is, zit paypal hier niet tussen, en gaat het direct via Stripe. Ik zou het volledige bedrag moeten krijgen, maar als je met een credit card betaalt, kan het zijn dat je creditcard fees moet betalen.

    Buy me a Coffee

    Via Ko-Fi

    Je kunt ook via Ko-Fi een of meerdere kopjes koffie (3,- per stuk) voor mij kopen. Ik krijg niet werkelijk een kopje koffie, maar een deel van dat bedrag. Let op, dit gaat via PayPal, en daar gaan bij de uitbetaling aan mij dus nog steeds paypal-fees van af.

    Ko-Fi

    Affiliate Links

    bol.com affiliate-link || Decathlon affiliate-link

    Heel erg bedankt voor jouw bijdrage aan Dragen en Voeden!

     

Donatie doel