Tweedehands veranderd?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door barbamama » 28 jan 2017 21:21

mamaMarije schreef:
barbamama schreef:Zal me niks verbazen dat die jongste richting de 3 gaat. Is volgens mij iets jonger dan mijn jongste
Als we het over dezelfde persoon hebben (A?) dan is haar jongste net 2/2 en een maand of 2.
Ik doel op een E maar kan zijn dat de tijd met me aan de loop gaat en het kindje wel jonger is

Gebruikersavatar

junipermay

Berichten: 5124
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:46

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door junipermay » 30 jan 2017 12:34

1x is wel genoeg
Laatst gewijzigd door junipermay op 30 jan 2017 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
mama van 2 meisjes, (2008) en (2011)

Gebruikersavatar

junipermay

Berichten: 5124
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:46

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door junipermay » 30 jan 2017 12:35

junipermay schreef:
barbamama schreef:
mamaMarije schreef:
barbamama schreef:Zal me niks verbazen dat die jongste richting de 3 gaat. Is volgens mij iets jonger dan mijn jongste
Ik meende dat die e, recenter nog een kindje had gekregen.

Als we het over dezelfde persoon hebben (A?) dan is haar jongste net 2/2 en een maand of 2.
Ik doel op een E maar kan zijn dat de tijd met me aan de loop gaat en het kindje wel jonger is
die e had meende ik idd ook nog een jonger kindje
mama van 2 meisjes, (2008) en (2011)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Luna » 30 jan 2017 12:38

E en A, jullie maken me wel nieuwsgierig hoor!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Keaschie » 30 jan 2017 13:19

Jaa! De afgedragen wolletjes! Ik snap er niets van. [lol]
Doeken en dragers: Ik probeer het op dit moment met 2/3 van de nieuwwaarde want in zeer goede staat. En ik ben een neat freak, goede staat betekent goede staat. [wink] Daar erger ik me nog het meest aan, als ik iets in zogenaamd goede staat koop en dan een afgedragen, verkleurd iets krijg. [rolleyes]

Bij tweedehandse luiers wordt het me soms ook te gek. 80/90% van de nieuwprijs soms! Daar is het verkooppraatje altijd dat ze al mooi ingewassen zijn. Ja dááág, er hebben wel kinderen in geplast en gepoept. [doh]
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Luna » 30 jan 2017 15:13

Ja, gebruikte wasbare luiers voor hoge prijzen snap ik ook niet. Ik heb ook eens een 2e hands overbroekje gekocht 'als nieuw', maar wel lek [headbang] geen 2e hands overbroekjes meer voor ons dus.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


limmeke

Berichten: 14119
Lid geworden op: 04 aug 2009 10:27
Hobbies: .

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door limmeke » 30 jan 2017 17:28

Doeken, ik koop ze niet snel tweedehands meer.. voorheen wel.. struinde ik ebay af omdat de doeken in groepen mij te duur waren.. Ik betaal voor een doek niet meer dan nieuwprijs. Ik Heb de laatste paar jaar wel dure doeken gekocht.. 400/500 euro voor 1 doek, voor mij is gebleken dat er echt wel verschil zit in het dragen.. maar ik ben ook heel blij met een veel goedkopere Yaro bv.
De markt ligt op zijn gat, elke dag brengt wel iemand een doek uit.. niet zoals jaren geleden dat we massaal zaten te f5en als bericht kwam dat er een nieuwe didy uit kwam. Als ik een doek verkoop, zet ik hem wel in op retail.. en daarna ga ik zakken.. net zolang tot ik mij niet meer prettig voel om doek voor die prijs te verkopen.

ik heb de markt van 2ehands kleertjes nooit begrepen.. pakjes voor 15 euro maar wel uitgescheurd bij de drukkertjes etc.. mag het wel een leuk merk zijn of een leuke print, maar tis wel stuk.

E had de laatste keer dat ik ergens zag nog steeds bakken vol doeken.. ze had er echt veel en er een speciale verzekering voor afgesloten, maar ze heeft te lang gewacht met verkopen.. die didy zwarte visjes die paar jaar geleden gingen voor 3x of 4x de retailprijs kan je tegenwoordig kopen voor 50/60 euro.
Trotse mama van 2 zoons ( '95 en '97) en 2 dochters ('09 en '10)

Stash, Didy vogels, Tom, Solnce Genesis Berkana,, Pumpkin, Infinite Love, Red Caynon, Graffiti, Phases Saorsa, Yaro Autumn rainbow

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Phlox » 30 jan 2017 19:54

Luna schreef:Ja, gebruikte wasbare luiers voor hoge prijzen snap ik ook niet. Ik heb ook eens een 2e hands overbroekje gekocht 'als nieuw', maar wel lek [headbang] geen 2e hands overbroekjes meer voor ons dus.
Same here, 3 stuks zelfs... [rolleyes] Doe ik dus niet meer.
'Ingewassen', haha, die had ik nog niet voorbij zien komen. Hoe kom je erop? Dat is toch gewoon synoniem voor versleten, lijkt me. [lol]

Stiekem hoop ik trouwens wel dat ik mijn doeken voor een leuk prijsje kan verkopen, als ik ze straks niet meer gebruik. Boven retail is echt niet nodig. Maar als ze bijna compleet waardeloos geworden zijn, zou ik dat toch wel heel, heel jammer vinden, en misschien van verkoop afzien. Dan maar upcyclen (ouch! de schaar erin - daar moet ik eigenlijk nog niet aan denken) of een eeuwigheid bewaren voor kleinkinderen. Zoiets.

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Keaschie » 30 jan 2017 20:17

Phlox schreef: Same here, 3 stuks zelfs... [rolleyes] Doe ik dus niet meer.
'Ingewassen', haha, die had ik nog niet voorbij zien komen. Hoe kom je erop? Dat is toch gewoon synoniem voor versleten, lijkt me. [lol]
Omdat je nieuwe luiers 8 keer moet wassen voordat ze goed absorberen en tweedehandse dus niet. Nou... ik moest helaas een stapel tweedehandse ook al meerdere keren wassen voor gebruik omdat ze echt niet schoon waren. [silenced] Maar ik moet zeggen dat ik in het algemeen wel geluk gehad heb met mijn tweedehandse aankopen. Wel een paar fijne luiers kunnen scoren gelukkig!
Lekke overbroekjes, dat vind ik zo lullig hè, dat mensen die nog verkopen! Geef ze dan gratis weg voor wie het nog wil proberen of zo.
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 30 jan 2017 21:04

"ingewassen" zou mijn omschrijving zijn voor 4x gewassen maar nog niet gebruikt of zo


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door IceQueen » 30 jan 2017 21:16

Grappig inderdaad dat mensen zulke verschillende ideeën over dingen hebben. Ik vind een 2e hands product iets wat niet meer nieuw is (dus bij een winkel gekocht) dat je het om wat voor reden nooit gebruikt hebt, betekend toch dat het niet nieuw meer is. Maar mensen durven voor oa luiers met blote ogen 90% vd nieuwprijs ervoor te vragen. Nu is het natuurlijk altijd wat de gek ervoor geeft. :) maar inderdaad niets frustrerenders aan verwassen en kapotte spullen kopen, terwijl het afgegeven wordt als in goede staat oid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door elize80 » 30 jan 2017 22:15

Ik vind dingen 2e hands verkopen altijd zo'n gedoe dat ik het vaak liever gratis weg geef of voor zo weinig geld dat er meteen iemand voor komt. Veel van ons babyspul was ook al 2e hands en een stash heb ik nooit gehad. Ik heb 1 rekbare doek, 1 geweven doek, 1 ssc en 1 preschool ssc. Vooralsnog bewaar ik alles om uit te lenen aan vriendinnen die geïnteresseerd zijn in dragen.

Ik probeer momenteel wel onze luiers te verkopen. Het meeste goedkoop want het was al 2e hands. Ongeveer de helft ben ik nu kwijt maar de andere helft wil niet echt. Luiermarkt op fb is ook een nogal verzadigde groep volgens mij. Er wordt veel meer aangeboden dan verkocht.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

draagsmoesje

Berichten: 1041
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:37
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door draagsmoesje » 10 feb 2017 00:38

Ik lees dat sommigen van jullie van n stash afwillen.. ik zou nog wel een doek willen dus toch maar eens een oproep doen op t forum. Jammer vind ik dat zo'n groot deel vd markt op Facebook terecht komt want daar werd ik niet toegelaten in de groepen.

Gebruikersavatar

mammaTini

Berichten: 4616
Lid geworden op: 30 apr 2013 10:09
Hobbies: Haken, lezen en Netflix :)
Locatie: Groningen

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door mammaTini » 10 feb 2017 07:32

Oh? Vreemd? Ik heb geen fb meer, dus mijn doeken staan hier [smile]

tapatwitwit
ZL sep 2012. ZL aug 2014. Girasol Amitola Azarfan, Didymos India Tussah, Kopango Oscha Meander Solina wrap conversion toddler, Kikoy.


Agnes-B

Berichten: 814
Lid geworden op: 25 dec 2012 09:36
Hobbies: -

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Agnes-B » 10 feb 2017 08:03

draagsmoesje schreef:Ik lees dat sommigen van jullie van n stash afwillen.. ik zou nog wel een doek willen dus toch maar eens een oproep doen op t forum. Jammer vind ik dat zo'n groot deel vd markt op Facebook terecht komt want daar werd ik niet toegelaten in de groepen.
Welke groepen heb je geprobeerd? Heb je een nieuw fb profiel? Daar kan dat aan liggen. Verder nog een proberen of beheer een mailtje sturen?

Plaats reactie