Rapley-praatdraadje

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Aysie » 09 okt 2017 16:54

Hoevaak poepen jullie baby's nu? Wordt het weer vaker als ze aan vaste voedsel gewend zijn of blijft het moeilijk?


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 10 okt 2017 09:21

Bij ons dus na twee maanden weer normaal. Dat betekent in ons geval gemiddeld één keer per dag. Met een heel mooie dikte (niet te stevig, niet te zacht). Wel heel anders dan borstvoedingspoep hè! Vlak daarna werd het even erg dun, maar dat kwam achteraf waarschijnlijk door een tandje. Nu is het weer prima. Maar ik moet zeggen dat ik die twee maanden wel erg lang vond hoor en ook erg getobd heb.
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Nacho » 10 okt 2017 13:31

Dl poept nu heel raar. Als ze vaste voeding heeft gehad komt dat er binnen 24 uur aan de onderkant weer uit. Regelmatig ook met herkenbare stukjes. De echte borstvoedingspoep heeft ze elke 3 dagen ofzo. Daar heeft ze volgens mij geen last van. Ik vind het wel jammer die vaste poep, want nu moet ik moeilijk doen met inlegvellen enzo [confused]


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 11 okt 2017 19:33

Ow... ik ben bijna gestopt met wasbaar, maar die vaste poep vond ik juist wel makkelijk. Drolletje eraf pakken en schoon. Nu het minder droog is, lukt dat niet maar nu doe ik het hetzelfde als voorheen: even uitspoelen boven het toilet en dan in de was.
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Nacho » 12 okt 2017 13:14

Ja, bij zl vind ik de vaste poep ook makkelijk. Drolletjes inderdaad. Bij dl is het een beetje halfzacht. Geen natte borstvoedingspoep, maar ook geen vast drolletje. Het ligt dan als een soort plakje in de luier en is er bijna niet uit te schudden. Lekker onsmakelijk dit [lol]

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Wichie » 13 okt 2017 21:05

Karin89 schreef:Hoe gaan jullie om met erg zachte dingen?
Wij hebben deze toolie (reguliere babywinkel verkoopt ze). Voedsel in netje. Houder kunnen ze goed vast pakken. Netje spoel je uit onder de kraan. Wat ze binnen krijgen heeft ook een wat kleinere verslik- factor (banaan, avocado, appel, etc)[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201710 ... 2f07b6.jpg[/img]
mamma van een wicht en een batteraaf


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 22 okt 2017 11:28

Hihi gisterenavond ging ik de vloer schoonmaken en ik trof drie mini-fliebeltjes broccoli :-))
Zl had alles opgegeten (en een beetje op z'n traytje laten liggen).
ZL jan 2017


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 06 nov 2017 13:28

Ik las eens dat olijven weliswaar zout maar ook heel gezond zijn. Maken olijven bij jullie deel uit van het menu van baby? Zl vindt ze lekker, ik geef nu en dan eens een of twee maar vindt ze toch wel heel zout. Was benieuwd wat anderen doen (hoewel in sommige landen olijven een soort mm zijn geloof ik :-))
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Nacho » 06 nov 2017 13:39

Ik weet even niet meer hoe oud je baby is, maar ik ben wel van alles met mate is goed. Als je merkt dat olijven gewaardeerd worden dan zou ik verder niet te veel producten aanbieden die zout zijn of waaraan zout is toegevoegd. Dus als je zelf al zoutarm kookt dan zou ik olijven (onbeperkt) geen probleem vinden. Tenzij onbeperkt betekent 200 gram per dag of meer... Hier eet zl (die geen baby meer is natuurlijk) uit zichzelf maximaal 100 gram per keer en ik zet olijven niet wekelijks op tafel. Dl heeft ze nog niet geprobeerd, maar die is ook nog geen 6 maanden dus die krijgt alleen als ze laat merken dat ze heel graag mee wil eten. Haar eet tempo is nog zo laag dat ik met de meeste dingen het zelf al heb opgegeten als zij nog maar 3 happen heeft genomen.


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 06 nov 2017 16:54

Haha leeftijd verandert ook steeds he :-)
Hij gaat nu richting 10 maanden.
Ja zo dacht ik het ook: met mate.
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Nacho » 07 nov 2017 13:33

Haha gelukkig wel! Je zou maar met een 3 maanden oude baby blijven zitten... ;)


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 21 nov 2017 08:39

Kan iemand mij op weg helpen met het 'baby lead' deel van Rapley? Momenteel eet zl vooral graag zout en zoet (olijven, kaas, falaffel, fruit...). Is dat dan ook gewoon ok want dat geeft hij nou eenmaal aan dus zal hij het wel nodig hebben???? Ik merk dat we nu toch vaak zitten te discussieren aan tafel 'hij moet toch ook een aardappel eten'.... opzich hoeft dat natuurlijk niet (en we krijgen het ook niet voor elkaar als hij het niet wil) maar moeten we hem dan maar vijf falaffelballetjes (als voorbeeld) geven als hij dat wil of dan gewoon niks? Gisteren heeft hij bijv gegeten uiteindelijk met drie falaffelballetjes en een bak yoghurt met banaan.... hij klom letterlijk uit zijn stoel en rijkte naar mijn bord over al het eten heen naar dat ene balletje dat er lag (bizzar, we hadden het nog nooit eerder gegeten maar toch wist hij precies dat hij dat wilde hebben). Met de lunch wil hij inmiddels meestal geen brood meer (soms wel en met pindakaas vindt hij het ook wel ok) maar de olijven zouden er met een heel potje tegelijk in gaan en kaas eet hij los (jonge kaas maar ook bijv laatst notenkaas). Eigenlijk alles waar zout in zit vindt hij lekker. Als we bij vrienden eten die niet zoutloos/arm koken, eet hij daar vaak ook smakelijk - zoals laatst een heerlijke indonesische rijsttafel: pittige boontjes, ei in pindasaus, vlees in saus....
Ik merk dat we er zelf gewoon niet uit komen...
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Nacho » 21 nov 2017 10:47

Dl eet wat ik eet, maar ik eet sneller :)

Of als ze vanaf een eigen bordje gaat eten dan ligt het in de goede verhouding op het bord en is dat wat onbeperkt gegeten mag worden in principe. Zl eet overigens nog steeds niet zijn bord leeg (in de zin van dat hij alle onderdelen wil proeven/eten) en dat is prima. Hij probeert af en toe wat nieuws.


Saszzz

Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 sep 2015 15:17
Hobbies: tuin, dragen, muziek, creatief
Locatie: Oosten van het land

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Saszzz » 21 nov 2017 14:52

Ik geloof dat wij ook weer mogen. Dl is nu 5 maand en een week. Maar zit al vanaf 4maanden super stevig in de kinderstoel. Stopt al weken alles in haar mond. Tot nu toe waren speeltjes prima als we zelf aten. Maar dat begint nu echt op te houden. Ze probeert het ook af te pakken. Daarnet had ze mijn peer te pakken. Ik heb haar hem maar laten ontdekken. Geloof dat het beviel. Helemaal afgelikt en gesabbeld. En boos toen ik hem afpakte.

Edit:typfout
Zl ' 14, Dl ' 17


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door lololo » 21 nov 2017 17:34

Cool saszzz leuk moment wel toch?
Nacho, het klinkt logisch wat je schrijft maar dan is het toch niet baby-led? Dan bepaal jij wat en hoeveel en in welke verhoudingen er gegeten wordt?
ZL jan 2017

Plaats reactie