Leuke hapjes voor veel bezoek

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Amanda

Berichten: 481
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:46
Hobbies: Fotograferen en zeilen
Locatie: Den Haag

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Amanda » 24 nov 2011 20:20

Mini quiches, met bladerdeeg in een muffinvorm. Of mini muffinvorm. Met alle lekkere en feestelije ingrediënten die je kunt bedenken.
Vitella tonato, met zelfgemaakte saus met kappertjes op een groot bord en iedereen kan een stukje pakken. Kan ook met carpaccio, of dunne gegrilde courgette met geitenkaas erop.
Jasmijn juni '10 Fien juli '12

Bondolino, Sakura Bloom silk lavender rs, Hopp Lille rs, Girasol Ingenu pouch, Beco Avery, Wompat chocolate berries, Chunei

Gebruikersavatar

Topic starter
Mochi

Berichten: 10491
Lid geworden op: 16 mar 2010 09:14
Hobbies: Slapen.
Locatie: Bruxelles-les-bains

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Mochi » 24 nov 2011 20:35

Hm, vitello tonnato. Iemand ene goed recept?
mama van G (09) en E (14)

Didy Papillon Valentin 6, rode wollen vogeltjes 5, Nati dandelions blauw 6, Lavender silk ellipsen 5, RS, Tagetes 3, Wax hollandais

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door rietjetoet » 24 nov 2011 20:44

witloof met garnaaltjes en sinaasappelmayosausje... moet ik wel aan mijn moeder recept vragen
(ik eet geen rauw witloof hihi)
witte selder vullen met deense bleu gemengd met beetje yoghurt of roomkaas om het zachter te maken, dat in slagroomspuit en mooi in holte selder spuiten met golfjes (hier altijd succes voor liefhebbers van dit soort kaas, mag uiteraard ook andere blauwe kaas zijn he al naar gelang soort heb je meer of minder ander spul nodig om het spuitbaar te maken)
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

mammavan3

Berichten: 186
Lid geworden op: 06 apr 2010 14:09
Hobbies: M'n 3 schatjes
Locatie: Flevoland

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door mammavan3 » 24 nov 2011 21:17

dadels gevuld met geitenkaas omwikkeld met bacon en dan even in de oven of koekepan.

druiven met een stukje zachte geitenkaas en een gedroogde granberrie met sateprikker erop en dan besprenkelen met thijmhoning

Gebruikersavatar

Topic starter
Mochi

Berichten: 10491
Lid geworden op: 16 mar 2010 09:14
Hobbies: Slapen.
Locatie: Bruxelles-les-bains

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Mochi » 09 jan 2012 17:05

Uiteindelijk gemaakt:
bladerdeegkerstboompjes met geitenkaas, rozemarijn en tomaatjes/ mozzarella, basilicum en tomaat/ blauwe kaas en peer en thijm
spicy gehaktballetjes met een looksausje
mini tiramisu
mini rijstpapjes
een lemon méringue pie
mini worstenbroodjes
fruitspiesjes

Het was me het geloop in en uit de keuken wel, oef! Maar voorzover ik kan zien vonden ze 't lekker. Merci voor alle suggesties!
mama van G (09) en E (14)

Didy Papillon Valentin 6, rode wollen vogeltjes 5, Nati dandelions blauw 6, Lavender silk ellipsen 5, RS, Tagetes 3, Wax hollandais

Gebruikersavatar

Eendje

Berichten: 1339
Lid geworden op: 03 jan 2012 04:36
Hobbies: boekje, filmpje
Locatie: West-Vlaanderen, België

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Eendje » 10 jan 2012 00:49

Ik ben te laat met reageren, maar je zult in de toekomst vast nog wel bezoek krijgen [biggrin]

Een tijdje geleden heb ik op een avond van T upperware (ik ben hier nieuw en zie dat merken met een spatietje na de eerste letter worden geschreven, klopt dit?) de croissant-party gekocht. Superhandig ding! Het is een cirkel die aan de ene kant in 8 punten is verdeeld en aan de ommezijde in 16 punten. Daar leg je een vel bladerdeeg op, dat je besmeert/belegt met wat je maar wil. De punten rol je vervolgens op, en je krijgt kleine croissantjes. Die 20 minuutjes in de oven en je hebt heerljke hapjes. Je kunt ze ook -ongebakken- invriezen. Handig als je bvb. kleine croissantjes wil maken, maar er maar 8 nodig hebt, dan vries je de andere 8 gewoon in en dan heb je weer wat achter de hand.
Enkele combinaties voor de vulling:
- kruidenkaas en gerookte zalm
- gandaham en pesto
- mozarella en pesto (ik zou wel van die ovenmozarella nemen, gewone loopt er meer uit)
- cocktailworstje met kaas en/of mosterd, ketchup
- zoet: confituur, bessen, choco,...
Ik ben overigens geen consulente hoor van T upperware [biggrin] maar het is echt een handig ding, en is hier met de feestdagen veel gebruikt geweest.

Nog enkele hapjes:
- boursin cuisine (de rode, andere kan vast ook wel) opwarmen, garnaaltjes er door roeren en serveren op een lepeltje of op een blaadje witloof
- een ontkorste boterham beleggen met jonge kaas of smeltkaas (van die vierkante plakjes), daar wat zongedroogde tomaat of paprika op leggen (in vier of zes hoopjes, afhankelijk van de grootte van de boterham) en in de oven tot de kaas gesmolten is, de boterham in 4 snijden (of 6) en je hebt warme toastjes! eventueel kun je het nog wat kruiden met paprikapoeder, italiaanse kruiden, pizzakruiden,...

En nog een recept voor een do-it-yourself hapje:
Zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes snijden.
Basilicumblaadjes fijn snijden.
Geitenkaas mengen met de olie uit de zongedroogde tomaatjes, tot die mooi smeerbaar is en op smaak.
De geitenkaas in een pot doen.
Daarover tapenade van tomaten openstrijken.
Alles bedekken met een laag van de fijngesneden zongedroogde tomaatjes.
Bestrooien met de gesnipperde basilicum.
Lichtjes aandrukken en een nachtje afgedekt laten trekken.

Serveren met plakjes stokbrood en een mes, en iedereen kan zijn/haar eigen hapje smeren. Lekker!
Stash: Indio Hemp Nature 6 Dyed Aubergine - MT uiltjes - Nati Butterflies Grey/Pink - Nati Batavia - Nati Alma Mater - Indio Burgund - Nati Palla Usherri met zijde - Mea Fuchsia met wol

Gebruikersavatar

Dkta

Berichten: 1998
Lid geworden op: 07 apr 2010 22:37
Hobbies: PC
Locatie: NL

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Dkta » 10 jan 2012 21:28

Mochi schreef:Uiteindelijk gemaakt:
bladerdeegkerstboompjes met geitenkaas, rozemarijn en tomaatjes/ mozzarella, basilicum en tomaat/ blauwe kaas en peer en thijm
spicy gehaktballetjes met een looksausje
mini tiramisu
mini rijstpapjes
een lemon méringue pie
mini worstenbroodjes
fruitspiesjes

Het was me het geloop in en uit de keuken wel, oef! Maar voorzover ik kan zien vonden ze 't lekker. Merci voor alle suggesties!
Heb je nog een fotootje gemaakt? [smile]
Pfau 2012 6, Nati Swallows cashmere 6

Mijn feedback: KLIK

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 26 jun 2014 12:54

Ibbeltje schreef:Hartige muffins, met blauwaderkaas bijvoorbeeld, puntjes hartige taart, cocktailworstjes in croissantdeeg, pittige gehaktballetjes.
Kijk die worstjes ga ik hier nu ook eens maken! [smile]
Nog meer makkelijke snel klaar en even te bewaren ideeën voor een school high tea? [dance]

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 jun 2014 20:40

Appelflapjes, vele soorten cupcakes, koekjes, mini quiche.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door beppie » 26 jun 2014 20:42

Kleine pannenkoekjes, of iets aparter blini's
zl S 11-2008

Gebruikersavatar

Joyce1980

Berichten: 733
Lid geworden op: 08 okt 2009 23:11
Hobbies: ZL vermaken
Locatie: Uithoorn

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Joyce1980 » 14 jul 2017 18:20

Up voor ikkew

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: Leuke hapjes voor veel bezoek

Ongelezen bericht door Ikke_w » 14 jul 2017 20:56

Thnx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)

Plaats reactie