Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Ongelezen bericht door Marthe » 21 sep 2017 09:24

Over 1,5 week hebben we weer een walking dinner in onze straat. Dit jaar zijn we aan de beurt voor het hoofdgerecht.
Rauw vlees, vis(producten) en spinazie zijn uitgesloten. Wie heeft een recept voor me wat makkelijk te maken is en er ook nog eens leuk uitziet qua presentatie? Een ovengerecht heeft mijn voorkeur, maar hoeft niet persé.
mv4

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Ongelezen bericht door Gin » 21 sep 2017 09:36

Lasagne!

Geen oven gerecht maar misschien wel leuk: taco's en/of wrabs met allemaal schaaltjes vulling, zodat iedereen kan kiezen wat hij lust. Zoals tomatensaus, mais, sla, avocado, kaas en gekruiden gebakken kip reepjes.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 21 sep 2017 09:49

Ik maakte gister een heerlijke lasagne voor 8 personen op de verjaardag van dl!

Het populairste recept op smulweb.. wel even werk maar heerlijk smullen ervan!


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Ongelezen bericht door Aysie » 21 sep 2017 09:49

Een favoriet van mij, arap tava, een turks recept. Ik maak een simpele maar super lekkere variant. In een grote ovenschaal mix je gehakt, aardappelen in kleine blikjes gesneden, en aubergine in blokjes + gefrituurd. Dan saus erbij: 1 lepel tomatensaus (geen puree maar geconcentreerde tomatensaus) in een glas water + zout en peper. En dan bakken tot het krokant is. Lekker icm rijst of brood.


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Hoofdgerecht-ideeën? (6 personen)

Ongelezen bericht door Nacho » 21 sep 2017 13:58

Is het met zoiets juist niet leuk om een familieklassieker te maken? Dat je van je Turkse buurman iets kan proeven en van je Marokkaanse buurvrouw. Ik weet niet wat je eigen culturele achtergrond is, maar ik zou zelf oefenen op een uitstekende versie van een stamppot ofzo(aangezien ik dus Nederlands ben en opgegroeid ben met een berg aardappelen), zeker nu het koudere weer eraan komt. En anders is Italiaans denk ik altijd een populaire keuken. Lekkere pastasalade met pesto en voor de liefhebber zalm (edit: dat mag dus niet helaas [sad] ) of kip. Lekker veel gegrilde groenten erbij in elk geval, dat mist vaak op zo'n walking dinner. Zo jammer als je alleen kan kiezen uit gerechten met vlees en kaas.

Plaats reactie