De ultieme chocoladetaart

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
billybob

Berichten: 3555
Lid geworden op: 23 jul 2010 20:22
Hobbies: tv-kijken, lezen, internetten
Locatie: Kwintsheul

De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door billybob » 14 mei 2017 23:11

Dl wil voor haar verjaardagsfeest een chocoladetaart.

Wat is jullie lekkerste recept? Ze is echt gek op chocola, dus het mag echt wel een driedubbele over the top chocoladetaart zijn [lol]
broer Z. (12/05/08) en zus I. (15/05/10)

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 14 mei 2017 23:24

De Bram Bokkepoot chocoladetaart natuurlijk!


smelt au bain marie 225 gr chocolade, meng daar als ie gesmolten is 170 gr boter door.
Meng door dit mengsel 225 gr poedersuiker, 4 eetlepels bloem en 6 losgeklopte eierdooiers.
Sla de overgebleven 6 eiwitten stijf en schep die (in twee keer) voorzichtig door het mengsel heen.
Bak dit in een springvorm 35 minuten in een oven van 180 graden. Hij is gaar als je er een breipen in steekt en er nog wat kruimels aan blijven kleven (dus als een net niet gare cake).

Laat hem afkoelen tot je de vorm met je handen kan vastbakken. Stort de taart op zijn kop op een bord (hij zakt altijd in, dus vandaar op zijn kop neerleggen). Smelt au bain marie 225 gr chocolade en 225 gr creme fraiche (ik doe altijd 200 gr aangezien creme fraiche in bakjes van 200 gram wordt verkocht). En spatel dit over de taart
Mama van 'Charlotte' december 2014 en 'Maria' juli 2019.

Gebruikersavatar

ikkeislaura

Berichten: 4035
Lid geworden op: 23 sep 2010 12:08
Hobbies: Mama zijn, zingen, lezen.
Locatie: Vroomshoop

Re: De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door ikkeislaura » 15 mei 2017 06:23

http://jilliciousgoods.blogspot.nl/2012 ... d.html?m=1

Deze! Zo ontzettend lekker!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Trotse mama van drie boefjes en het zusje [mrgreen]

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 15 mei 2017 11:38

Brownies van 24Kitchen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 29 mei 2017 20:57

Al een gevonden..? [emoji1]
Hier wil ZL1 voor z'n verjaardag (en andere verjaardagen btw ook [emoji28]) ook altijd een chocoladetaart, heb er dus al meerdere gemaakt!

Deze van Janneke Vreugdenhil is wat mij betreft een favoriet.
En laatst op z'n vijfde verjaardag heb ik er een van Ottolenghi gemaakt, die heeft wat mij betreft potentie om de nieuwe favoriet te worden. [emoji6] is wel wat meer werk. Moet even zoeken waar ik dat recept heb, of dat ie misschien online staat...
edit: deze bedoel ik. Toen ik m maakte werd ie trouwens wel zompig, en was het lekkerst toen hij een tijdje in de koelkast had gestaan. De volgende x zou ik de eerste laag wel helemaal in de koelkast laten afkoelen voordat ik de laag erbovenop zou gaan bakken... maar goed, misschien was het ook niet handig om de eerste laag op zaterdagavond te bakken en de tweede laag op zondagochtend. [emoji6]
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: De ultieme chocoladetaart

Ongelezen bericht door Lies2014 » 30 mei 2017 08:09

MrsDaantje schreef:Al een gevonden..? [emoji1]
Hier wil ZL1 voor z'n verjaardag (en andere verjaardagen btw ook [emoji28]) ook altijd een chocoladetaart, heb er dus al meerdere gemaakt!

Deze van Janneke Vreugdenhil is wat mij betreft een favoriet.
En laatst op z'n vijfde verjaardag heb ik er een van Ottolenghi gemaakt, die heeft wat mij betreft potentie om de nieuwe favoriet te worden. [emoji6] is wel wat meer werk. Moet even zoeken waar ik dat recept heb, of dat ie misschien online staat...
edit: deze bedoel ik. Toen ik m maakte werd ie trouwens wel zompig, en was het lekkerst toen hij een tijdje in de koelkast had gestaan. De volgende x zou ik de eerste laag wel helemaal in de koelkast laten afkoelen voordat ik de laag erbovenop zou gaan bakken... maar goed, misschien was het ook niet handig om de eerste laag op zaterdagavond te bakken en de tweede laag op zondagochtend. [emoji6]
Yup, ook hier staat de frambozenchocoladetaart van Janneke Vreugdenhil al jaren op 1! Maar welke taart je ook maakt, de smaak staat of valt met de kwaliteit chocolade/cacao die je gebruikt. Bespaar daar dus niet op.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Plaats reactie