Wat eet jouw gezin graag?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Nacho » 05 mei 2017 17:42

Ik en ml lusten bijna alles, maar zl is nogal kieskeurig. Hij eet denk ik maximaal de helft van de week mee. De rest van de week gaat hij zonder eten naar bed. Blijkbaar is dat ok voor hem.

No brainers:
- patat met frikandel en appelmoes (of alles wat uit de frituur komt eigenlijk)
- pannenkoeken
- pizza/plaattaart/hartige taart
- brood met beleg
- kipschnitzels en vissticks

Verder af en toe een hapje van een stukje vlees, een pastasaus of een stamppot. Inmiddels eten we 2 keer per week iets van het bovenstaande en de rest van de week eten we wat ml en ik lekker vinden. Soms hebben we geluk en eet hij wat hapjes mee en anders niet. Ik maak wel eens simpele gerechten (een soort vlees/vis, een soort groente en een soort koolhydraat) met de kruidenmixen zonder zout van Jonnie Boer aan de hand van ah recepten. De smaak is dan goed en toch lekker simpel vanwege het lage aantal ingrediënten. Verder stamppotjes, maaltijdsalades, chili sin carne, wraps, taco's, avg af en toe... Van alles, als het maar een beetje te behappen is qua kooktijd en ik weiger goed eten weg te gooien, dus vaak eten we 2 dagen achter elkaar dezelfde groente (bv. 2x halve spitskool in verschillende recepten).

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7135
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Boukje » 05 mei 2017 18:01

Spinazietaart met ei (zonder ei voor zl1 ivm allergie)
Pompoensoep
aardappels met worst en broccoli of sperziebonen
broodje hamburger met rauwkost (groot bord met tomaat/komkommer/sla/avocado/ui en dan kan ieder zelf beleggen naar wens)
Couscous eten ze ook wel graag met rozijntjes erdoor. Wij eten het vaak met gegrilde groenten (pastinaak, bataat, champignons, courgette), kikkerwten en hummus, kieskeurige zl1 met tomaat/komkommer/paprika en ik sneak er wel eens wat hummus doorheen.
stamppot andijvie met spekjes
wraps
pasta eet zl1 ook alleen zonder saus, dus met rauwe groenten of broccoli en kaas of soms vlees (waren) of gerookte zalm erbij.
Noodles met kip of garnalen en bijvoorbeeld pastinaak en champignons, hoewel zl1 die groenten niet eet dan.

Ik geef heel vaak dus los wat rauwe groenten erbij en vaak maaltijden in onderdelen dat iedereen zelf kan kiezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door WZK » 05 mei 2017 19:08

Spaghetti met makreel met oude kaas. Recept uit allerhande


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18492
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Luna » 05 mei 2017 19:20

Ze lusten veel, maar hebben natuurlijk favorieten. Stamppot boerenkool met tomaat ging er laatst goed in! Verse gekookte rode kool vinden ze ook heerlijk. Pitabroodjes met gehakt en prei doe ik ze ook een plezier mee. En couscous met courgette en kip. Rijst met ragout met mais vinden ze ook lekker (doe ik meestal sperziebonen bij). Verder natuurlijk zelfgemaakte pizza's en jawel... patat [lol]
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Bloem11

Berichten: 5510
Lid geworden op: 07 okt 2013 11:06
Hobbies: Lezen, aikido en katten
tag: Bzzz-nope

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Bloem11 » 05 mei 2017 19:24

De mijne eet ook los, en dan alleen pasta, rijst, champignon, bloemkool.
Zelfs pizza wordt afgesraaot zodat de bodem overbljft
Beter onvolwassen zijn en jezelf blijven ontwikkelen, dan nu zeggen dat je volwassen bent en stoppen met leven

Mama van F. de krijger (01/2014)

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15926
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Geekess » 05 mei 2017 21:26

Ze lusten hier best wel veel, al gaat het wel met ups en downs.
Maar wat favorieten die door het hele gezin lekker gevonden worden:
- romige indiase korma curry met schouderkarbonade-zonder-bot of procureur, paneer en mais
- in kipbouillon gegaarde parelcouscous
- basmatirijst (daar kan je de dames voor wakker maken)
- zelfgemaakte broodjes hamburger met goed vlees, écht brood, salade, gecarameliseerde uien en truffelmayonaise (eten we wekelijks en owee als ik een keer over sla)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 05 mei 2017 21:33

Oudste heeft ook heel lang geen pizza gegeten, hij kreeg dan wat van de rand, plus stukken paprika en/of komkommer.

Wij aten vandaag pannenkoeken, was ook bij de jongste een hit.

Ook favo bij kleuter, couscous salade met paprika, doperwten en stukjes kip. Aangepast recept uit de allerhande, eigenlijk vega met doperwten, spinazie en gekookt ei.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 05 mei 2017 21:40

V lust op het moment eigenlijk alleen worst (braadworst, chipolata) en broccoli en doperwten. En macaroni met tomatensaus. Daarin doe ik een beetje rundergehakt en pureer ik een halve groentela tot extra saus.
En kale geweekte couscous.
Frieten en shoarma lust ze ook.

Voorheen at ze ook graag curry's (liever indiaas dan thais) met rijst en nasi/bami en af en toe chickentonight-kerrie.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Fainne » 05 mei 2017 22:02

Spinazie lasagna met feta is hier een favoriet, net als burritos en stamppotten (vooral boerenkool en spitskool doen het goed). Nasi en bami met groenten ook altijd prima en gebakken aardappeltjes met boontjes en vegaburger of speklapjes ook een succes.
Maar...de topper van ons gezin is: snert! Eten we het hele jaar door met veel smaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Mama_D » 05 mei 2017 22:22

Onze jongens zijn gelukkig niet zo moeilijk. Hoeveel ze eten varieert nogal, maar dat is niet vanwege lussiknie maar vanwege williknie. Ik zorg wel altijd voor een schaaltje komkommer of tomaat of rauwe wortel (of allemaal) op de eettafel. Dat eten ze sowieso wel, en dan krijgen ze in ieder geval wel groente binnen.
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

Gebruikersavatar

Sinnamon

Berichten: 8049
Lid geworden op: 05 apr 2009 14:16
Hobbies: breien, lezen, antroposofie

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Sinnamon » 05 mei 2017 22:30

Geekess schreef:Ze lusten hier best wel veel, al gaat het wel met ups en downs.
- basmatirijst (daar kan je de dames voor wakker maken)
[cheesygrin] Mijn middelste vind dat ook heel lekker... kale rijst. Ik vind daar echt niks aan! Maar als ik nasi maak vraagt ze altijd of ik de rijst apart laat en dan eet ze dus alleen de kale rijst.
Mama van 3 meiden. V (maart '09), i (sept '10) en F (jan '14).

Gebruikersavatar

Twinkly

Berichten: 1869
Lid geworden op: 09 mar 2009 12:18
Hobbies: Piep!
Locatie: Wageningen

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Twinkly » 05 mei 2017 22:50

1. Wraps met bonenprut, salsa, geraspte kaas, maïs, crème fraiche en paprika. Aan tafel zelf wrap samenstellen.
Bonenprut = uitje met knoflook fruiten, wat chilipoeder erbij en een stukje van een bouillonblokje, kidneybonen erbij en deze fijnprakken met een vork, eventueel nog wat water erbij.

2. Aardappelen (gebakken, gekookt of gepureerd), sperziebonen en een vegaburger.

3. Gepureerde soep van gefruite ui, broccoli, courgette, paprika, groentebouillon en een aardappel. Aan tafel crème fraiche in de soep. Daarbij broodjes met brie en knoflookroomkaas.
Afbeelding
Afbeelding


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Maart2013 » 06 mei 2017 02:04

Wij wisselen best wel veel af en dl eet redelijk goed mee.
Bani goreng en nasi goreng maken we regelmatig (Surinaamse of Indonesische variant)
Rijst met garnalen en groente/wok
Ovenschotels
Wraps, zowel koude als warme versies
Soep met broodjes
Broodjes falafel als snelle hap
Krieltjes, vissticks met doperwt/wortel en sla
Couscous, verschillende varianten
Pasta met roomsaus en zalm
Pasta met rode saus en (vega) gehakt
Pasta met pestosaus en kip
Pastasalade
Lasagne
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door JufT » 06 mei 2017 07:51

Wij hebben niet echt terugkerende favorieten, behalve spghetti bolognese, maar dat is vooral voor vl.
Dl heeft nog nooit gezegd 'dat lust ik niet' en eet dus gewoon alles wat wij eten.
We hebben een biologisch groentenpakket met seizoensgroenten, en ik verzin een weekmenu rond deze groenten.
Vaak een wokschotel met iets van rijst, noedels of couscous erbij, en soms vlees.
AGV eten we echt nooit, zo saai. Van gekookte aardappelen is niemand hier fan. Ik kook elke dag iets anders, dus ook geen terugkerende gerechten per week, door het groentepakket.
Hoe doen jullie dat dan met seizoensgroenten, als je elke week broccoli o.i.d maakt?
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

Olga mv Evi en Tess

Berichten: 1379
Lid geworden op: 27 jan 2009 19:07
Hobbies: ik hou van: hobbies
Locatie: Uithoorn

Re: Wat eet jouw gezin graag?

Ongelezen bericht door Olga mv Evi en Tess » 06 mei 2017 13:00

Ik kook niet echt met seizoensgroente, ik betaal liever wat meer voor broccoli uit verweggistan, waarvan ik zeker weet dat iedereen er van smult, dan dat ik de halve winter met knollen en kolen van de boer om de hoek sta te koken voor de prullenbak!
E en T (2008) en F (2011)

“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo. “So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”

Plaats reactie