Kleine vragen topic d&vkeuken

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 31 aug 2017 14:31

Ja, in hetelucht oven moet dat nog beter kunnen. Je zou ze halverwege de baktijd nog even kunnen omwisselen. En qua tijd even in de gaten houden of ze goudbruin zijn, baktijd kan sowieso verschillen per oven.

Oh en een ander idee; ipv 2 taarten 1 grote plaattaart maken?
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Albertine » 31 aug 2017 14:34

Dankje, een grote taart lukt niet, het is voor twee mensen [emoji6]


Eeyore

Berichten: 5512
Lid geworden op: 26 aug 2009 16:10

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Eeyore » 01 sep 2017 21:54

WZK schreef:Ik heb me laatst in de aanbieding laten verleiden tot het kopen van vissticks. Maar waar eet je die bij? Wie verrast me?
Wij eten ze tegenwoordig ook regelmatig op een bolletje met wat sla, augurkje (tomaat, plakje kaas, iedereen versiert hem zelf) en evt wat ravigotte saus. Na een dagje weg vaak.

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Boukje » 01 sep 2017 21:58

Hier worden vissticks gegeten als echt alles in huis op is en we geen zin hebben om boodschappen te doen. Dus dan eten we uit de vriezer: van die foute aardappelballetjes (vinden de jongens superlekker) met vissticks en doperwten. En als ze geluk hebben appelmoes uit de voorraad.
edit: oja en zl1 eet het wel eens als wij iets met ei eten, ivm allergie.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 02 sep 2017 11:25

Albertine schreef:Dankje, een grote taart lukt niet, het is voor twee mensen [emoji6]
[emoji1][emoji1360]
Is het gelukt inmiddels? [emoji4]
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Albertine » 02 sep 2017 23:38

Ga ze morgen maken maar komt vast goed :) voor vandaag trouwens een stracciatella monchou taart gemaakt en die was super lekker! (Moest ik gewoon effe kwijt ;))

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 03 sep 2017 08:59

Eeyore schreef:
WZK schreef:Ik heb me laatst in de aanbieding laten verleiden tot het kopen van vissticks. Maar waar eet je die bij? Wie verrast me?
Wij eten ze tegenwoordig ook regelmatig op een bolletje met wat sla, augurkje (tomaat, plakje kaas, iedereen versiert hem zelf) en evt wat ravigotte saus. Na een dagje weg vaak.
Dat klinkt best lekker :-)
J 2/2012 en V 7/2015


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door AvA » 04 sep 2017 22:39

Als de baking soda in je beslag is uitgewerkt, kun je dan gewoon weer nieuwe toevoegen?
Ik heb net 2 pannenkoeken gebakken en heb nog beslag voor 3. Maar wil niet nu extra bakken, want dan moeten ze warm in de koelkast.

Heb overig beslag in de koelkast staan, maar morgen worden ze natuurlijk niet meer heel luchtig.
Geen ramp, maar ik vroeg me opeens af wat er gebeurt als ik dan morgen weer extra toevoeg.

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Rosalinde » 06 sep 2017 12:23

AvA schreef:Als de baking soda in je beslag is uitgewerkt, kun je dan gewoon weer nieuwe toevoegen?
Ik heb net 2 pannenkoeken gebakken en heb nog beslag voor 3. Maar wil niet nu extra bakken, want dan moeten ze warm in de koelkast.

Heb overig beslag in de koelkast staan, maar morgen worden ze natuurlijk niet meer heel luchtig.
Geen ramp, maar ik vroeg me opeens af wat er gebeurt als ik dan morgen weer extra toevoeg.
Ik heb het wel eens na een half uur gedaan en dat werkte wel. Na een dag weet ik niet, maar ik zou het wel proberen.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Mienos

Berichten: 758
Lid geworden op: 06 jun 2014 18:50
Hobbies: Reizen, spinning, studeren ...
Locatie: Belgie

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Mienos » 06 sep 2017 18:25

Help, op de gemarineerde kippenboutjes die Ik wil klaarmaken voor avondmaal staat bij de ingrediënten 'dierlijk eiwit (kip), maar niet in het vet terwijl andere allergenen zoals tarwe en gluten wel vet staan. Mogen wij dit eten (ei-allergie)?? In het Frans staat er 'proteines animales poulet.
Mama van zoon R (mei ‘14) en dochter L (juni ‘20)


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door AvA » 06 sep 2017 18:35

Klinkt alsof ze vleesbestanddelen bedoelen. Proteïne wordt voor zover ik weet niet gebruikt om ei mee aan te duiden, maar eiwitten als voedingsstof.

Gebruikersavatar

Mienos

Berichten: 758
Lid geworden op: 06 jun 2014 18:50
Hobbies: Reizen, spinning, studeren ...
Locatie: Belgie

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Mienos » 06 sep 2017 18:46

AvA schreef:Klinkt alsof ze vleesbestanddelen bedoelen. Proteïne wordt voor zover ik weet niet gebruikt om ei mee aan te duiden, maar eiwitten als voedingsstof.
Ja dat dacht ik ook, maar vond het een beetje vreemd, ik heb het zelden zo opgeschreven gezien ... ik maak dit ook niet vaak misschien daarmee, maar toch ...
Mama van zoon R (mei ‘14) en dochter L (juni ‘20)


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door AvA » 06 sep 2017 20:40

Normaal gesproken zou ik zeggen dat het waarschijnlijk gelijmd vlees is, dat staat misschien als eiwitten aangeduid? Maar met kippenboutjes kan ik me dat niet voorstellen.

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 07 sep 2017 11:15

Ja, wat AvA zegt, hiermee bedoelen ze wrsch gewoon het eiwit (proteine) wat in het vlees zit, niet eiwit uit ei. In het nederlands is dat een beetje verwarrend omdat we hetzelfde woord ervoor gebruiken. Het zou kunnen dat het door (kromme) vertaling ofzo op deze manier op het label is komen te staan. Of door de manier van produceren.
Ben nu wel benieuwd wat voor product het precies is. [emoji4]
(ik werk zelf in de voedingsmiddelenindustrie, en heb ook regelmatig labels/ingredientenlijsten moeten opstellen of vertalen)
Edit: oh je wilde het al weten voor gisteravond [emoji16] nou goed, ik hoop dat het gesmaakt heeft!
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Kleine vragen topic d&vkeuken

Ongelezen bericht door Jojor » 07 sep 2017 21:07

AvA schreef:Als de baking soda in je beslag is uitgewerkt, kun je dan gewoon weer nieuwe toevoegen?
Ik heb net 2 pannenkoeken gebakken en heb nog beslag voor 3. Maar wil niet nu extra bakken, want dan moeten ze warm in de koelkast.

Heb overig beslag in de koelkast staan, maar morgen worden ze natuurlijk niet meer heel luchtig.
Geen ramp, maar ik vroeg me opeens af wat er gebeurt als ik dan morgen weer extra toevoeg.
Volgensmij zitten er zouten in dus zou zouter kunnen worden. Zit wel max aan inname per dag aan backing soda maar denk niet dat je daar aan komt.

Je kan ook eiwit opkloppen en er rustig doorheen mengen.

Plaats reactie