Avondvierdaagse

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

IngeB

Berichten: 660
Lid geworden op: 21 aug 2014 21:34
Hobbies: lezen, haken
Locatie: Amersfoort

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door IngeB » 31 mei 2017 20:46

Gisteren hebben we inderdaad soep en brood gegeten.
Vandaag wraps gegeten, maar ik had ook tijd om te koken. Morgen komt ml eerder thuis en kan er ook gekookt worden. Vrijdag ben ik er zelf weer om te koken.
En zo is het toch weer opgelost.
Toch blijft het wel stressen hoor, om op tijd bij de start te zijn.

Eten voor onderweg blijf ik bij de meesten echt buiten proportie veel.
DL heeft afgelopen maandag van mij snoep mogen scheppen. Dit is voor alle vier de dagen en ze moet delen met de klas. Ze loopt tien km. Eerder op? Jammer dan.

Zl heeft een klein zakje suikervrije drop gekregen. Moet ook gedeeld worden met vriendjes die meelopen. Ook hier op is op.

Vrijdag bij de intocht krijgen ze een supergavemegacoole spinner ipv snoep. Bloemen worden we niet blij van ivm drie allergische mensen in huis. De kinderen waren dolenthousiast toen ik voorstelde een spinner te kopen ipv snoep. En zo is iedereen weer gelukkig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar

IngeB

Berichten: 660
Lid geworden op: 21 aug 2014 21:34
Hobbies: lezen, haken
Locatie: Amersfoort

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door IngeB » 31 mei 2017 22:04

Ok. Te vroeg gejuicht. DL kwam thuis met de mededeling dat haar snoep op was. Mijn reactie op is op was aanleiding voor een enorme huil/krijs/gilbui. IEDEREEN krijgt gewoon nieuw snoep volgens haar. (Nu weet ik dat er ook kinderen mee lopen die geen enkele avond snoep meekrijgen, dus die woorden deden me weinig). Wat nu wel verdrietig is is dat ze niet meer uit de 'ik heb de ergste ouders van de wereld' bui kwam voordat ze naar bed ging. Ze is nu dus boos en verdrietig gaan slapen. Gelukkig heeft ze me wel geknuffeld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 27 mei 2018 13:32

Ik schop deze weer even omhoog... zl1 gaat komende week weer lopen, nu vier avonden (ipv 2 vorig jaar).
Het hele snoepverhaal kan ik me echt niet meer herinneren van vorig jaar... 🤔 maar goed ik was toen hoogzwanger dus denk dat m’n hoofd met wat anders bezig was. 😁

Anyways, ik las hier de tip van de bevroren druiven, die ga ik uitproberen van de week. En de waterflesjeshouder vind ik ook een hele goeie, maar ga daar nu voor dinsdag geen tijd meer voor vinden.

IngeB, hoe is het dit jaar gegaan met je dl..? Of mag ze nog?
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Fainne » 27 mei 2018 13:39

Hier was de avond4daagse vorige week en liep zl voor de eerste keer mee. Die zit net in een altijd-honger fase dus we hadden een flinke rugzak mee met drinken, boterhammen pindakaas, fruit en mueslirepen.
Snoep bewaarde onze school voor de laatste dag, prima voor een keertje en ze kregen toen een perenijsje.
Andere dagen appels, komkommer en banaan.
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door mamaMarije » 27 mei 2018 14:01

Hier ook komende week.
Zl3 loopt voor het eerst de 10km.

Aangezien we de week van de avond4daagse niet te zwaar eten krijgt hij wel een boterham mee voor onderweg, stuk komkommer/fruit en flesje water.

Zl4 loopt de 5 en krijgt stuk komkommer/fruit en flesje water.

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door MamaRF » 27 mei 2018 15:41

Wij gaan ook komende week lopen, en ik was niet van plan eten mee te nemen. Wel water! Er is een limostop geloof ik, en het wordt gesponsord door supermarkt en groente/fruit groothandel, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat er iets te eten langs gaat komen. We hebben een paar keer een oefenwandeling gedaan na het eten, en heb DL1 niet gehoord over honger. En het is maar 5 km, ik snap niet zo goed waarom er dan een hoop gegeten moet worden.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Luna » 27 mei 2018 15:53

Dat heb ik ook @MamaRF mijn kinderen eten wel vaker een uur lang niks, dus dat houden ze best vol. Wij eten vooraf. Drinken is met dit weer natuurlijk wel heel erg belangrijk.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Petrak

Berichten: 5549
Lid geworden op: 02 mar 2011 11:01
Hobbies: borduren haken lezen
Locatie: zuid holland

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Petrak » 27 mei 2018 15:59

Ik geef wel altijd een hoop mee. Maar dat is dan tevens het avondeten van dl (dus geen snoep, wel groente/fruit en brood/wrap, en uiteraard een fles water). We hebben echt geen tijd om vooraf te eten, ze moet 17.45 aanwezig zijn en de ervaring leert dat ze ergens tussen 19.50 en 20.20 thuis komt (en dan eigenlijk gelijk naar bed moet). Geen idee waarom het hier zo lang duurt om 5 km te lopen, volgens mij lange pauze onderweg.
Mama van dl (2008)


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 27 mei 2018 16:20

Zl ging alleen lopen als er Mentos was. En ik heb toegezegd. Haha. Lekker onverantwoord.

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door MamaRF » 27 mei 2018 16:38

Hier begint het pas om 18:45, dus we kunnen gewoon op de normale tijd (17:30) eten zonder te stressen.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 27 mei 2018 17:41

Mijn oudste liep dit jaar voor het eerst mee, en behalve water, kreeg hij toch echt fruit en rauwkost mee. Vl liep begeleiding en die vertelde dat zl1 ook zijn fruit had opgegeten. Lopen maakt blijkbaar hongerig.
Hier verzamelen vanaf 18.15, vertrek om 18.30, maar voordat dan iedereen loopt, ben je minimaal een kwartier verder. Thuis waren ze weer rond kwart voor 9.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door mamaMarije » 27 mei 2018 19:45

Hier ook om 17.45 aanwezig zijn, maar dusdanig veel starters dat je soms pas een uur later start... dan nog lopen.
Bovendien is het enorm druk dus moeten om 17 uur uiterlijk weg van huis.

Zl3 loopt dus de 10.
Het is altijd belachelijk laat voor we weer thuis zijn.

En dat dus op kommetje soep of broodje hamburger oid
Voor een fatsoenlijke maaltijd is geen tijd.
Van honger worden mijn kinderen echt heel vervelend, dus dat boterhammetje mee voor onderweg tijdens de 10 is voor iedereen wel zo fijn.

Maar mijn jongens eten ook nog een tweede keer na hun training (of voor tijd warm en na tijd nog brood of andersom).

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Violette » 28 mei 2018 19:54

MamaRF schreef:
27 mei 2018 15:41
En het is maar 5 km, ik snap niet zo goed waarom er dan een hoop gegeten moet worden.
Exactly my thoughts... maar ik heb zelf nog nooit avondvierdaagse gedaan en mijn kinderen ook niet. Dus geen ervaring. Maar kom, 5 km. Als je erna wat eet en drinkt, wat kan er mis gaan? [dontknow]
dochter 2014 en zoon 2017


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 28 mei 2018 19:58

Nou, water was vanavond echt niet overbodig! Pfff. Een half rolletje Mentos en 2 super zure snoepjes. En een halve liter water. En thuis nog 2 glazen.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Avondvierdaagse

Ongelezen bericht door Luna » 28 mei 2018 20:51

Zakken vol met snoep hadden veel kids mee [flauwte] [flauwte] onze kids beide maar 2 snoepjes en ml had een appel in stukjes mee en water. Maar dl2 heeft ladingen snoep van vriendinnetjes gehad. Ml kwam gefrustreerd thuis omdat door al dat gesnoep en geklooi met de rugzakken de kinderen soms vreselijk achter bleven.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Plaats reactie