Het Grote Menstruatiecuptopic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Help! Menstruatiecup ontvouwt zich niet.

Ongelezen bericht door MamaRF » 17 jul 2017 14:49

Je bent nu "droog" aan het oefenen begrijp ik? Dat bemoeilijkt het misschien wel, tijdens je menstruatie is je vagina natuurlijk heel vochtig en glad, en dat maakt het wel makkelijker. Klein beetje glijmiddel erbij voor het oefenen?
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Verity

Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 jan 2011 00:56
Hobbies: crea
Locatie: Enschede ------ draagconsulent

Re: Help! Menstruatiecup ontvouwt zich niet.

Ongelezen bericht door Verity » 17 jul 2017 14:58

Je hebt een 'soft' cup lees ik, slaat dat in dit geval op de soepelheid van het materiaal? En zo ja, waarom heb je daar voor gekozen?

Mijn eerste cup was een Meluna standaard M. Die deed het op zich prima (tot de katten hem te pakken kregen en als knaagspeelgoed gebruikten [surprised] [redface] ), maar er bleef wel vaak een deukje in aan één kant, en bovendien was 'ie toch een beetje te smal en lekte ik daarom soms een beetje.
Daarom na dat kattenincident een Sport L gekocht, die is stugger en iets groter. Bevalt veel beter. Klapt makkelijker uit vooral [smile] en lekt niet meer tenzij hij overloopt.
Moeder van DL1 (06-2010) en DL2 (07-2012)

http://www.draagjeliefste.nl - Draagconsult Enschede en omgeving

Gebruikersavatar

hmr82

Berichten: 790
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:14
Hobbies: Muziek, Klussen, Naaien.
Locatie: Provincie Gelderland

Re: Help! Menstruatiecup ontvouwt zich niet.

Ongelezen bericht door hmr82 » 17 jul 2017 17:12

Verity schreef:Je hebt een 'soft' cup lees ik, slaat dat in dit geval op de soepelheid van het materiaal? En zo ja, waarom heb je daar voor gekozen?
Ik heb idd soft omdat dat volgens mij wordt aangeraden als beginnerscup, tenzij je enorm sport. Ik ben geen sporter, ik fiets alleen een boel. Dus dacht dat soft het handigst zou zijn. Nu hij niet uitklapt ben ik idd bang dat de sport variant beter zou zijn geweest... voor nu moet ik het iig maar doen met wat ik heb. Hopen dat hij wel beter uitklapt tijdens de menstruatie.
Moeder van N (december 2009) en E (december 2011)

Gebruikersavatar

Laen

Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2013 10:03
Hobbies: -

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Laen » 02 aug 2017 20:56

Ik was zo blij met mijn MeLuna cup, maar sinds de bevalling zit het voor geen meter meer. Bekkenbodemspieren zijn in orde, maar ik weet gewoon niet welke maat ik nu moet hebben. Toen ik net begon heb ik er 4 gekocht om de juiste maat te vinden, vind ik nu toch een beetje zonde van het geld [think]


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door suuske25 » 03 aug 2017 10:22

Degene die niet passen doorverkopen Laen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Gebruikersavatar

Laen

Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2013 10:03
Hobbies: -

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Laen » 03 aug 2017 20:39

suuske25 schreef:Degene die niet passen doorverkopen Laen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Zouden mensen dat kopen denk je? Heb het dan immers wel in gehad.

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door tante Toos » 03 aug 2017 21:55

Ik moest net al grinniken toen ik aan een menstruatiecup doorgeefdoos moest denken hihi.

Het zou wel ideaal zijn om rustig te kunnen passen..
Zl 12-2012


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door suuske25 » 03 aug 2017 22:36

Edit: reactie op Laen, had de reactie van tantetoos ff gemist:
Is op het forum wel eens vaker gezegd/gedaan geloof ik, dat cups doorverkocht werden als ze niet bevielen. Als je hem uitkookt is er niks aan de hand, toch. Je kunt allicht een poging wagen in de verkoophoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Gebruikersavatar

Laen

Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2013 10:03
Hobbies: -

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Laen » 04 aug 2017 13:15

tante Toos schreef:Ik moest net al grinniken toen ik aan een menstruatiecup doorgeefdoos moest denken hihi.

Het zou wel ideaal zijn om rustig te kunnen passen..
Hahaha, dat is een goeie [emoji23]
Zijn er nog meer mensen met ongebruikte cups?

Gebruikersavatar

Laen

Berichten: 59
Lid geworden op: 26 feb 2013 10:03
Hobbies: -

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door Laen » 04 aug 2017 13:16

suuske25 schreef:Edit: reactie op Laen, had de reactie van tantetoos ff gemist:
Is op het forum wel eens vaker gezegd/gedaan geloof ik, dat cups doorverkocht werden als ze niet bevielen. Als je hem uitkookt is er niks aan de hand, toch. Je kunt allicht een poging wagen in de verkoophoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja je hebt gelijk ook. Luiers en maandverband worden ook doorverkocht!

Gebruikersavatar

myfrizzle

Berichten: 535
Lid geworden op: 12 aug 2013 11:50
Hobbies: genieten van mijn gezin!
Contacteer:

Re: Eerste keer menstruatiecup

Ongelezen bericht door myfrizzle » 04 aug 2017 21:36

Toevallig was ik ook weer naar een nieuwe opzoek (een meluna kwijt geraakt na de vakantie!)
En stuitte op de organicup.
Na even wat googelen vond ik hun eigen website waarbij ze nu met de code Befree geen verzendkosten rekenen en een money back guaranty in 90 days! Dat vind ik wel super.
Hier de details (iets naar beneden scrollen bij de pagina )
https://www.organicup.com/terms/

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Live love relax [cheesygrin]


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Pickle » 19 aug 2017 21:19

Ik moet een nieuwe cup (en ben veel vroeger dan verwacht ongesteld, niet handig [doh] ). Hoe zit dat nou met de stevigheid van de cup? Ik heb zeer overactieve bekkenbodemspieren (dus: stug) maar ook een heel gevoelige vagina (dus: soft). Ik twijfel nu tussen de organicup (vanwege de actie) of de Meluna en dan evt de short. Ik weet niet meer welke ik had...


deeh

Berichten: 2348
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:49
Hobbies: fietsen, yoga, de kids!

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door deeh » 28 aug 2017 21:22

zijn er hier tips? hier ook een bomen-bos verhaal, eigenlijk had ik eerder overstag moeten gaan, denk ik nu, toen er minder in omloop was....

anyway, G1P1 (1 zwangerschap, 1 kind) en wel bijna 8 jaar geleden. mijn baarmoedermond zit volgens mij vrij laag en de spierspanning ik heb echt geen idee, maar ik schat eerlijk gezegd de boel niet zo heel strak meer in....

ik heb 2 vrij zware menstruatiedagen waarbij ik toch om de 2 a3 uur een tampon moet wisselen en het tenauwernood een nacht red op een mega tampon. nou ja, als een mentruatiecup dit beter kan, ben ik denk ik om.
daarna heb ik nog een paar dagen een hele lichte menstruatie (met een kleine oplevind op dag 4) en dan heb ik echt dat tampons op een gegeven moment pijn doen, daar zou ik ook echt een oplossing voor willen.

ik vermoed dus dat ik 2 nodig heb, een grotere en een kleintje, ofzo
tips?
Mem van S (okt 2009), J en Z (juni 2011)


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door suuske25 » 29 aug 2017 10:16

Of je met een cup langer kan doen dan met tampon zal afhangen van de grootte van de cup. Mijn ervaring is juist dat de eerste (zware) dagen mijn bmm het laagst hangt. Naarmate de menstruatie vordert kruipt hij weer omhoog. Wat betreft een korte cup is er geloof ik niet zoveel keus. Als je spierspanning niet te hoog is zou ik voor een soft of medium gaan. Hoe stugger hoe lastiger om 'pijnloos' (kan schuren langs de ingang van je vagina) te verwijderen. Verder las ik ooit (hier?) dat zo'n balletje/ringetje/etc onderaan je cup niet handig is. Die schijn je te voelen. Ik heb een fleurcup ooit op de gok gekocht en hij bevalt prima. De eerste dagen hangt hij wel echt heel laag, onderkant cup zit dan bij uitgang vagina (steeltje is eraf geknipt).

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)


suuske25

Berichten: 1251
Lid geworden op: 10 aug 2010 13:23
Hobbies: Lezen

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door suuske25 » 29 aug 2017 10:19

Oh en pijn bij tampons komt vaak doordat je vagina er droog van wordt. Dat probleem heb je met de cup niet, die absorbeert niks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Mama van DL ('09) en ZL ('11)

Plaats reactie