Kinderen voorbereiden op een (veel) lager welvaartsniveau?

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

irmajo

Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 feb 2012 13:51
Hobbies: tuin/keuken/kind/kajak
Locatie: in de tuin

Re: Kinderen voorbereiden op een (veel) lager welvaartsniveau?

Ongelezen bericht door irmajo » 23 nov 2017 12:19

Maar ik bedoel écht op de bonnefooi he, dus niet van te voren een campingplaats uitzoeken, maar zonder informatie vooraf te hebben ingewonnen van huis uit vertrekken. Op die manier ben ik vroeger met een vriendin op interrail door Europa getrokken, maar ik vraag me af of ik dat nu nog zou kunnen. Ik ben tegenwoordig echt wel informatie-verslaafd.
Trotse moeder van W 1-8-11 en V 22-11-13 en S* 12-10-15


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Kinderen voorbereiden op een (veel) lager welvaartsniveau?

Ongelezen bericht door Doortje31 » 23 nov 2017 12:42

irmajo schreef:
23 nov 2017 12:19
Maar ik bedoel écht op de bonnefooi he, dus niet van te voren een campingplaats uitzoeken, maar zonder informatie vooraf te hebben ingewonnen van huis uit vertrekken. Op die manier ben ik vroeger met een vriendin op interrail door Europa getrokken, maar ik vraag me af of ik dat nu nog zou kunnen. Ik ben tegenwoordig echt wel informatie-verslaafd.
Snap ik. Maar wij hebben geen auto en met 2 kinderen kom je denk ik niet ver in het dichtbevolkte Nederland. Tenminste als je een beetje buiten de steden wilt blijven.
Wij deden dit wel voor we kinderen hadden. Zo hebben we 3 weken in Ierland rondgelopen met backpack, en in de Ardennen. Dat was wel voor dat we echt helemaal in het digitale tijdperk zaten. We hadden wel een mobieltje al, maar dat was echt voor noodgevallen. Hij stond ook uit. We hebben er niet mee naar familie of vrienden gebeld.
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: Kinderen voorbereiden op een (veel) lager welvaartsniveau?

Ongelezen bericht door Tarpan » 24 nov 2017 09:57

Ah, waar is de tijd dat ML en ik ook op die manier door Frankrijk (Côte d'Opale), Ierland en Schotland trokken [biggrin]. De eerste keren zelfs zonder mobieltje (hadden we toen nog niet), gewoon om de paar dagen een telefooncel opzoeken om aan onze ouders te laten weten dat we nog leefden [cheesygrin]. Elk een grote rugzak, alles mee wat we nodig hadden, wild kamperen of om de paar dagen een camping zoeken om eens te kunnen douchen en wassen.
De eerste keren op kampeerreis met de kinderen hadden we ook enkel een 'min of meer' eindbestemming in gedachten zonder op voorhand camping geboekt te hebben. Maar nadat dat een paar keer hongerige-vermoeide kinderen opleverde, een ML die daar ontzettend chagrijnig van wordt en tóch telkens nog een andere camping wil zien 'want misschien is die nog wat beter', en ik die de hele tijd crisismanager mocht spelen, wil ik niet meer op die manier vertrekken.
Later als ze groter zijn misschien wel weer, maar op dit moment zijn ze geen van allen (ML incluis [mrgreen]) te genieten na een dag auto, dus vertrek ik alleen als er op voorhand een camping geboekt is waar we op een redelijk uur kunnen aankomen. Trouwens altijd zonder elektriciteit en wifi, al kan ik een collectieve koelkast of diepvries om de koelelementen koel te houden wel steeds meer waarderen [wink].
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5


1en2en2

Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:59
Hobbies: Maak het zelf :)
Locatie: Veluwe

Re: Kinderen voorbereiden op een (veel) lager welvaartsniveau?

Ongelezen bericht door 1en2en2 » 24 nov 2017 19:42

Heerlijk op de bonnefooi, met het groene boekje (natuurkampeerterreinen) doen we dat een zomer drie weken op de fiets ♡

Plaats reactie