Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Thebaja

Berichten: 8739
Lid geworden op: 30 dec 2008 11:23
Hobbies: .

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Thebaja » 17 mar 2013 21:11

Ik heb ook last van een verzakking sinds de laatste zwangerschap (lang leve 4 keer bevallen [lol] )en zoals SoZ aangeeft heeft dragen eerder een goede dan slechte uitwerking [smile]

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Appelsientje » 04 okt 2017 20:07

Up voor deze. Verhoogd dragen je buikdruk?

Ik heb helaas sinds vorige week last van verzakking - nog niet gediagnosticeerd, maar kan bijna niet anders. Gevoel van verzakking varieert wat gedurende de dag. Ik heb de indruk dat dragen meer buikdruk creëert, zou dat kunnen, naast positieve effecten als versterking torso en beter dan tillen?
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Appelsientje » 12 okt 2017 11:27

Voor als er nog eens iemand hiernaar zoekt: Ondertussen bij de bb-fysio geweest. Over dragen zegt ze: buikdruk verhoog je als je je adem inhoudt of door persen of voorover bukken, en dat is hier niet aan de orde. Het kan wel dat het de boel wat naar beneden drukt, maar maakt de verzakking niet erger en het herstel (van de verzakking) niet trager. Haar advies: volg je eigen gevoel.
(Dat betekent voor mij iets vaker op de heup in de ringsling en nog even zoeken naar knopen die iets minder op de buik drukken).
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 12 okt 2017 11:37

Bij mij raadde de bekkenbodemfysio aan om te dragen in draagdoek/-zak omdat dit minder belastend is voorje bekkenbodem dan dragen in je arm. Dat voel ik zelf ook wel erg goed, dat verschil. Dat ging destijds over pasgeborene. Ik draag kids wel, maar de pijnklachten van mijn verzakking spelen wel op bij langer dragen. Die verzakking is er alleen niet door ontstaan, want is ontstaan bij bevalling 1 en verergert door bevalling 2. Is ook kwestie van pech, aanleg in combi met persfase bevalling, obstipatie etc.

Appelsientje: hier was de fwcc en dan goed flink hoog geknoopt wel fijn dragen op buik.

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2984
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Wilhemina » 18 okt 2017 21:06

Toch voel ik (lang) dragen wel hoor. Mijn romp is 6 kg zwaarder en dat tilt mijn bekkenbodem mee. Ik denk niet dat het slecht is en ook dat ik er een hoop mee train, maar dat neemt niet weg dat ik de verzakking meer voel na een dag veel dragen. Het heeft me wel gemotiveerd om ook weer eens de wagen te pakken. Jammer, want daarin slaapt baby minder instant.
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Appelsientje » 18 okt 2017 21:11

Dat heb ik precies zo Wilhelmina, ik voel het meer en draag daardoor iets minder dan ik anders zou doen.
Bij mij leveren de gekruiste banden onder de billen bij de fwcc de druk. Ik kan t voelen als ik die naar achter breng en vastknoopt, dat drukt (alles in) mijn buik naar beneden. In huis daarom meer ringsling, en ik heb een paar keer de kangooroo geprobeerd , maar t zitje lukt me nog niet goed.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2984
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Baarmoeder/ vaginale verzakking door dragen?

Ongelezen bericht door Wilhemina » 18 okt 2017 21:13

Ja die banden op m'n buik vind ik ook vervelend! Ik pak voor de variatie de draagzak maar dat vindt m'n rug weer minder fijn. En met de ringsling ben ik nooit vrienden geworden helaas.
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Plaats reactie