Dragen in het zwembad

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door JudithB » 13 jul 2017 20:49

Ik heb een aquasling van bykay. Ik ben er erg tevreden over. Meerder keren op vakanties bij Centerparcs en landal gebruikt. Ik gebruikte het vooral droog. Van het omkleden naar het zwembad. Na het zwemmen om de kleine in te laten slapen (heerlijk) en dan pootje badend in het peuterbad je kleuter in de gaten kunnen houden. En om weer terug te gaan na het douchen etc. Ik heb er ook wel mee in het golfbad gepootjebaad. Maar nooit echt helemaal zo ver tot je middel ofzo. Dan had ik hem of los in mijn handen of in een swimtrainer (zo'n rode die vind ik veel fijner dan die ronde gele waar je kindje meer in zit en amper bij het water kan. In de rode liggen ze meer in een soort zwemhouding, kunnen ze met hun voetjes echt zwemmen en met hun handjes in het water.) Ik heb overigens nog nooit moeilijkheden gehad dat ik met de doek in het water was. Je moet er alleen niet mee in de stroomversnelling, te diep water of het golfslagbad, dan in het inderdaad minder veilig omdat je dan een groter risico heb om om te vallen.

Bij veel centerparcs parken hebben ze ook wel drijfbanden of een babydobber die je kunt lenen bij de badpost als je geen band wilt kopen.
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015

Gebruikersavatar

mirri

Berichten: 9269
Lid geworden op: 02 mar 2012 08:15
Hobbies: muziek, tekenen, lezen, gaming
Locatie: Limburg

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door mirri » 19 jul 2017 13:40

Die gele banden zijn juist hartstikke lijp. Daan zou ik liever voor bandjes of een swim trainer gaan. Ik vergeet nooit meer dan ik een moeder aansprak dat ze niet meer haar kind in het diepe mocht (baby in gele band). Tijdens de discussie kiept baby met band en alles om en trappelen die beentjes in de lucht terwijl het kind onderwater is. Je krijgt die band ook nog mogelijk terug gedraaid ook.

We worden niet bemind omdat we goed zijn.
We zijn goed omdat we bemind worden.


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 20 jul 2017 11:06

Heb sinds gister een mam watersling, ideaal ding zeg! Zit eigenlijk lekkerder dan m'n gewone rs. Heerlijk om een zo koel mogelijke drager te hebben in deze fase van verlatingsangst en eenkennigheid terwijl het zo warm is. Onder de douche ook fijn, alleen iets lastiger met omdoen omdat bloot op bloot nogal plakt [rolleyes]
Lijkt me erg fijn voor de vakantie straks! We hebben er ook een swimtrainer bij, fijn ter afwisseling. Ziet er een stuk fijner uit als zo'n gele/oranje band, die kregen we ooit voor zl, maar zl vond het niks...
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Geekess » 20 jul 2017 11:20

Wij gaan al 7 jaar met de kids naar Landalparken, en ze hebben daar nog nooit moeilijk gedaan op er baby op de arm of in een zwemsling. Ik vond hem juist handig. Natuurlijk ga je er niet mee zwemmen, maar hij is ideaal bij pootjebaden in het peuterbadje. Je baby kan lekker met de handjes en voetjes spetteren terwijl ze toch veilig en vooral warm bij mama of papa zit.
Juist die vreselijke autostoelen mee het zwembad in (op het droge bedoel ik) vind ik geen goed idee. Kinderen horen daar gewoon niet in te liggen buiten de auto.

Sent to you from the Tardis. Time vortex may have chewed on some words
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

simone11

Berichten: 1715
Lid geworden op: 13 apr 2010 10:30
Hobbies: CP VBN

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door simone11 » 29 jul 2017 00:29

Ik ben ook aangesproken op het gebruik van mijn bykay rekbare doek in een CP (Zandvoort). Mocht wel maar alleen in het ondiepe. In het 'diepe' moest ik zo'n drijf ei gebruiken. Verder nog nooit op aangesproken in andere zwembaden.
Mama van drie prachtige dochters (november 2009, januari 2012 & februari 2014) en een zoon (december 2016)

Gebruikersavatar

simone11

Berichten: 1715
Lid geworden op: 13 apr 2010 10:30
Hobbies: CP VBN

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door simone11 » 29 jul 2017 00:30

Ik bedoel dus zo'n bykay van zwempakstof he. Niet een van tricot.
Mama van drie prachtige dochters (november 2009, januari 2012 & februari 2014) en een zoon (december 2016)

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 29 jul 2017 09:04

Bij draagdoek.nl zijn de roze en blauwe aquacarriers van Bykay nu met 30% korting te koop.
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 21 sep 2017 16:03

Erg blij dat we ook een swimtrainer hadden, we mochten bij CP inderdaad niet baby los of in watersling mee in het diepe. Meerdere keren geprobeerd als er iemand anders stond, maar helaas... Argument dat iemand tegen je aan zou kunnen botsen en dat jij dan valt en baby los laat...
In ieder geval, na even wennen vond dl de swimtrainer gelukkig best prima in het diepe, golven vond ze leuk zo. En verder heeft ze heerlijk bij mama in de watersling gezeten en geslapen bij het peuterbad, dus de watersling is sowieso een goede aanwinst!
Laatst gewijzigd door 1Hanneke op 21 sep 2017 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door LivadeBri » 21 sep 2017 16:50

Die gaat op mijn verlanglijstje, leuk om te lezen!!

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Luna » 21 sep 2017 20:09

Ik heb veel gedragen in het zwembad, maar nooit dieper dan tot mijn heupen. Ik zou ook liever niet het risico lopen om te vallen in het water met baby in de sling.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Thamar

Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2016 12:53
Hobbies: lezen dansen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Thamar » 04 okt 2017 21:54

Vast veels te laat maar wij gebruiken de draagzak van lenny lamb alleen niet in het water maar wel voor alle tijd tussen door....

Plaats reactie