Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Groentje

Berichten: 403
Lid geworden op: 30 jul 2014 12:28
Hobbies: duurzaam leven

Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Groentje » 24 mar 2017 09:51

Hoe dragen jullie je baby buiten in het tussenseizoen? In de herfst had ik een bonprix-draagvest voor buikdragen. Daarna een mamalila wollen draagjas, voor buik- en rugdragen gebruikt. Deze jas wordt nu te warm. Rugdragen over mijn zomerjas heen heb ik geprobeerd, maar vond ik niet fijn, de doek gleed een paar keer bijna van mijn schouders af (jas te glad) en N kreeg het koud ondanks haar jas.
Met welke draagjas/-vest hebben jullie goede ervaringen in het tussenseizoen? Is bijvoorbeeld de softshelljas van mamalila of Hoppediz geschikt? Of al snel te warm?

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door noatje » 24 mar 2017 10:36

Ja die shoftshell jas van Mamlila kocht een vriendin consulente twee weken geleden en is daar nog steeds erg enthousiast over! Ik draag graag over een fleecevest heen, maar mijn zl is inmiddels 4 jaar
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 24 mar 2017 11:47

Ik heb een Boba hoodie waar ik erg tevreden over ben. Wind gaat er wel dwars doorheen. Voor mij is hij nu nog te fris, maar ik krijg het dan ook wel snel koud van (harde) wind.
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 mar 2017 16:01

Ik heb een mam draagjas. Die is niet heel dik, wel waterdicht en de mouwen kunnen er uit.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Zilvermeeuw

Berichten: 3214
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 24 mar 2017 18:38

Ook een tevreden Boba gebruiker hier, maar ik vind het eerlijk gezegd best lastig om hem te gebruiken voor rugdragen. Dan gaat hij niet makkelijk aan.
San. Ouder van J. '16 en W. '18


Senna

Berichten: 534
Lid geworden op: 22 okt 2011 22:43
Hobbies: kunst

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Senna » 24 mar 2017 19:16

Ik draag het liefst zelf een lekker fleece vest en daarover baby met een warm pakje aan. Ik heb ook zo'n wollen draagponcho dat is ook lekker, maar die krijg ik in m'n eentje niet aan als ik rug draag.
dl1 mei 2011 en dl2 april 2013 dl3 mei 2016


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Albertine » 24 mar 2017 19:34

Ik heb een softshell jas zonder voering en daarmee draag ik het hele jaar door. Nu fijn tegen de wind, in de zomer als het regent en in de winter is het net aan maar dan doe ik er wat warmers onder.

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door surfbabe » 24 mar 2017 23:02

Ik heb ook een softshell jas zonder voering (volgens mij mamalila) en dat is erg fijn. Het houdt de wind en regen tegen en dat is voldoende voor voorjaar/zomer/herfst. In de winter heb ik wel een warmere jas.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)


Topic starter
Groentje

Berichten: 403
Lid geworden op: 30 jul 2014 12:28
Hobbies: duurzaam leven

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Groentje » 30 mar 2017 14:11

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb N nu een paar keer over een fleecevest gedragen en dat gaat een stuk beter dan over mijn zomerjas. Bedankt voor die tip!
Naar de softshell draagjas zonder voering ben ik heel benieuwd. Die van mamalila heeft een fleecevoering, als ik het goed heb. Welk merk hebben jullie, Albertine/Surfbabe?

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door surfbabe » 30 mar 2017 15:18

Er staat mamaponcho in het labeltje, volgens mij gewoon van mamalila. Er waren twee versies, eentje met fleece voering en eentje zonder. Ik heb zonder (heel fijn, want gaat ook makkelijker aan).
edit: hij is inderdaad van mamalila, maar al wel wat ouder (met Dl1 gekocht) en die van mij lijkt precies op de versie met fleece, maar heeft het dus niet [wink]
Laatst gewijzigd door surfbabe op 30 mar 2017 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Albertine » 30 mar 2017 15:24

Ik heb cali calo maar die zijn geloof ik niet meer te krijgen. Vriendin van mij heeft een andere, stuk goedkoper ook, zal het merk even vragen.

Gebruikersavatar

Yumiri

Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2015 12:50
Hobbies: Dragen, fotografie, origami
Locatie: Emmen

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Yumiri » 30 mar 2017 17:16

Ik heb zelf een draagvest gemaakt. :) En tegenwoordig vind ik het fijner om zelf een dikker vest aan te doen, en dan peuter met vest en beenwarmers daar overheen.
Als baby zat hij vaak gewoon onder een (te groot) vest bij mij.
Mama van Noah (15 april 2014)


Alles Mama

Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jan 2017 10:30
Hobbies: Draagjassen, dragen
tag: draagjas, drager, draagdoek, voedingskleding
Contacteer:

Re: Baby dragen in tussenseizoen (draagjas?)

Ongelezen bericht door Alles Mama » 19 jun 2017 09:50

Groentje schreef:Hoe dragen jullie je baby buiten in het tussenseizoen? In de herfst had ik een bonprix-draagvest voor buikdragen. Daarna een mamalila wollen draagjas, voor buik- en rugdragen gebruikt. Deze jas wordt nu te warm. Rugdragen over mijn zomerjas heen heb ik geprobeerd, maar vond ik niet fijn, de doek gleed een paar keer bijna van mijn schouders af (jas te glad) en N kreeg het koud ondanks haar jas.
Met welke draagjas/-vest hebben jullie goede ervaringen in het tussenseizoen? Is bijvoorbeeld de softshelljas van mamalila of Hoppediz geschikt? Of al snel te warm?
In de winter met een softshell draagjas en in het voorjaar en de zomer met een draagvest of zomer draagjas.
Trotse mama van 4 kindjes
Youri (2008) Thiara (2009) Laura (2013) Vera (2016)

En sinds december 2016 eigenaar van https://www.allesmama.nl

Plaats reactie