Tula free-to-grow

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Marthe » 21 mar 2017 12:02

Zou deze nieuwe Tula draagzak iets zijn voor onze pasgeboren tweeling?
Vanaf geboorte te gebruiken zonder insert.

Bestaat er al iets vergelijkbaars wat jullie naar tevredenheid gebruiken? Of is dit echt iets nieuws?

Ik twijfel tussen draagzak of -doek. Doek heb ik al. Maar ook een ongeduldige kleuter en peuter, dan is klik-en-klaar meestal praktischer...
mv4

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door noatje » 21 mar 2017 15:44

Marthe79 schreef:Zou deze nieuwe Tula draagzak iets zijn voor onze pasgeboren tweeling?
Vanaf geboorte te gebruiken zonder insert.

Bestaat er al iets vergelijkbaars wat jullie naar tevredenheid gebruiken? Of is dit echt iets nieuws?

Ik twijfel tussen draagzak of -doek. Doek heb ik al. Maar ook een ongeduldige kleuter en peuter, dan is klik-en-klaar meestal praktischer...
Op dit moment is die nog niet te koop, dat duurt nog wel een aantal weken denk ik. Is je tweeling te vroeg geboren? Hoe groot/zwaar zijn je kindjes?
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 22 mar 2017 11:44

Lijkt wel een gevalletje van beter goed gejat dan slecht bedacht. Doet me erg denken aan de Isara, al heeft die nog wel een baby en toddler variant, die ergens in de dreumesleeftijd een overlap hebben.

Breedte verstelbaar van newbord tot en met peuter lijkt mij een hoop opgepropte stof geven op de kleinste stand. Ik zie ook niks over een in de lengte verstelbaar rugpad, waardoor dat bij een groter kindje waarschijnlijk al snel te laag is.

Voor een mini zou ik toch eerder kiezen voor een drager die daar wat meer op afgestemd is. Zoek je iets wat toch wat langer te gebruiken is, dan zou ik Bondolino zeggen. Heel makkelijk in gebruik, zitje te versmallen en ingebouwde verbreders. Daardoor minimaal een jaar te gebruiken.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Simba81 » 22 mar 2017 12:16

Dan zou ik gaan voor isara baby. Kan al vanaf een maand ongeveer. Onze dochter paste er tot twee jaar wel in (maat 92).
E aug 2014 M feb 2017


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door IceQueen » 22 mar 2017 14:16

Ik zou voor een kleintje voor een doek gaan. Kan je ze ook tegelijk ab de voorkant dragen. Super leuk. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Alles Mama

Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jan 2017 10:30
Hobbies: Draagjassen, dragen
tag: draagjas, drager, draagdoek, voedingskleding
Contacteer:

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Alles Mama » 22 mar 2017 20:10

Mama_van_T schreef:Lijkt wel een gevalletje van beter goed gejat dan slecht bedacht. Doet me erg denken aan de Isara, al heeft die nog wel een baby en toddler variant, die ergens in de dreumesleeftijd een overlap hebben.

Breedte verstelbaar van newbord tot en met peuter lijkt mij een hoop opgepropte stof geven op de kleinste stand. Ik zie ook niks over een in de lengte verstelbaar rugpad, waardoor dat bij een groter kindje waarschijnlijk al snel te laag is.

Voor een mini zou ik toch eerder kiezen voor een drager die daar wat meer op afgestemd is. Zoek je iets wat toch wat langer te gebruiken is, dan zou ik Bondolino zeggen. Heel makkelijk in gebruik, zitje te versmallen en ingebouwde verbreders. Daardoor minimaal een jaar te gebruiken.
Helemaal mee eens ja. Je moet toch echt wel een wat beter afgestemde drager hebben waar je ook nog een tijdje mee vooruit kan.
Trotse mama van 4 kindjes
Youri (2008) Thiara (2009) Laura (2013) Vera (2016)

En sinds december 2016 eigenaar van https://www.allesmama.nl

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Elstar » 22 mar 2017 20:14

Ik vind marsupi zo fijn met die kleintjes. Mijn bonkies groeien er met 3 mnd uit maar dan vind ik t nog steeds de moeite waard. Een tweeling zal wel aan de kleine kant zijn? Doe je er ook langer mee. Ze verkopen goed.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)

Gebruikersavatar

Marleendje

Berichten: 174
Lid geworden op: 11 jan 2016 16:29
Hobbies: Lezen,wandelen,muziek,theater

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Marleendje » 23 mar 2017 13:35

Dit stond op de Facebookpagina van Tula:
"The Tula Free to Grow is adjustable in size! It can be used from birth and has 3 different size modes. The widest one is the same width as the regular Tula standard carrier.

Because this Tula FTG is adjustable, you won't need an infant insert for usage with newborns.

The regular Tula will remain in production as well, as that is perfect as is as well. We will launch more information on our website soon"

Ik zou voor de kleintjes voor een doek gaan of voor een draagzak die speciaal voor newborn is. Voor de oudere kinderen zou een toddler draagzak dan misschien wel fijn zijn. Zo doe ik het tenminste met mijn (gast) kinderen
Mama van J. 2015, I. 2019* en A. 2022

Gebruikersavatar

Yumiri

Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2015 12:50
Hobbies: Dragen, fotografie, origami
Locatie: Emmen

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Yumiri » 30 mar 2017 17:14

Zo op het zicht doet het me erg denken aan Isara.
Maar ik heb hem nog niet in handen gehad. Ik kan hem binnenkort wel bestellen, maar denk toch dat ik liever eerst voor de Babylonia drager ga. (Iets met consulent zijn en moeten kiezen ;) )
Mama van Noah (15 april 2014)

Gebruikersavatar

Topic starter
Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Marthe » 01 apr 2017 21:22

noatje schreef:
Marthe79 schreef:Zou deze nieuwe Tula draagzak iets zijn voor onze pasgeboren tweeling?
Vanaf geboorte te gebruiken zonder insert.

Bestaat er al iets vergelijkbaars wat jullie naar tevredenheid gebruiken? Of is dit echt iets nieuws?

Ik twijfel tussen draagzak of -doek. Doek heb ik al. Maar ook een ongeduldige kleuter en peuter, dan is klik-en-klaar meestal praktischer...
Op dit moment is die nog niet te koop, dat duurt nog wel een aantal weken denk ik. Is je tweeling te vroeg geboren? Hoe groot/zwaar zijn je kindjes?
Onze tweeling is 5 weken te vroeg geboren. Ze zijn nu ruim 3,5 kilo zwaar en ongeveer 54 cm groot.
mv4

Gebruikersavatar

mamavan4

Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 jul 2011 20:00
Hobbies: Kids & Creatief
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door mamavan4 » 03 apr 2017 21:00

Zeker een optie denk ik,nog even en dan zijn ze te koop
maar ik zou persoonlijk ook zeker een Storchenwiege carrier overwegen..of de Kokadi flip/taitai
Wellicht is een pasconsult een optie voor je
zodat je echt kunt passen en ervaren wat t beste bij je past.
Lieve groet Hanneke,Draagconsulent http://www.facebook.com/Draagwonder
Trotse mama van:5 Dochters 2003,2008,2011,2013 & 2018
en 1 Zoon 2006

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door noatje » 04 apr 2017 10:07

Marthe79 schreef:
noatje schreef:
Marthe79 schreef:Zou deze nieuwe Tula draagzak iets zijn voor onze pasgeboren tweeling?
Vanaf geboorte te gebruiken zonder insert.

Bestaat er al iets vergelijkbaars wat jullie naar tevredenheid gebruiken? Of is dit echt iets nieuws?

Ik twijfel tussen draagzak of -doek. Doek heb ik al. Maar ook een ongeduldige kleuter en peuter, dan is klik-en-klaar meestal praktischer...
Op dit moment is die nog niet te koop, dat duurt nog wel een aantal weken denk ik. Is je tweeling te vroeg geboren? Hoe groot/zwaar zijn je kindjes?
Onze tweeling is 5 weken te vroeg geboren. Ze zijn nu ruim 3,5 kilo zwaar en ongeveer 54 cm groot.
In geval van een vroeggeboorte, gaan er meer dingen mee spelen, Is de spierspanning ok (niet overstrekken? of juist heel slap? etc) ik zou zeker een pasconsult bij een draagconsulente adviseren.
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -


3samen4

Berichten: 2247
Lid geworden op: 01 nov 2012 20:54
Hobbies: Koken, studie, lezen

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door 3samen4 » 18 apr 2017 12:54

Heeft iemand deze inmiddels geprobeerd? Ik wilde een gewone Tula kopen met baby ondertussen, maar dit lijkt makkelijker. Heeft iemand deze al in de hand gehad?
Wat zijn we rijk! 3 kinderen in onze armen! DL1 (9-2011) ,DL2 (11-2014) en ZL (3-2017) en N* (9-2010) en 5 MK in ons hart.

Gebruikersavatar

Topic starter
Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Marthe » 18 apr 2017 23:23

Ik gebruik inmiddels met plezier de Storchenwiege Babycarrier. [smile]
mv4


Alles Mama

Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jan 2017 10:30
Hobbies: Draagjassen, dragen
tag: draagjas, drager, draagdoek, voedingskleding
Contacteer:

Re: Tula free-to-grow

Ongelezen bericht door Alles Mama » 19 apr 2017 22:00

3samen4 schreef:Heeft iemand deze inmiddels geprobeerd? Ik wilde een gewone Tula kopen met baby ondertussen, maar dit lijkt makkelijker. Heeft iemand deze al in de hand gehad?
Wat wil je er precies van weten?
Trotse mama van 4 kindjes
Youri (2008) Thiara (2009) Laura (2013) Vera (2016)

En sinds december 2016 eigenaar van https://www.allesmama.nl

Plaats reactie