kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Izzie » 14 jul 2017 15:21

Drinken in de doek: ik maak de knoop half los (zodat ik nog een enkele heb), en maak 'm een flink stuk los. Vervolgens verplaats ik dit stuk wat ik over heb onder het kontje door naar op mijn schouders. Wel liefst zittend want dan kan ik haar ook een beetje op mijn schoot laten zakken. Dan hou ik de spanning op het ruggetje onder controle (die dus heel iets laten vieren zodat ze ruimte heeft om te drinken) en kan ik haar op de goede hoogte laten zakken. Dan de knoop weer vastmaken, ik heb zelfs wel eens gekookt zo dragend en voedend [smile]. Daarna kan ik de doek dan heel makkelijk weer aanspannen.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is?
Het vergde mij enige oefening maar ik vind het nu ideaal. Wel geschikte kleding aan doen (van bovenaf toegankelijk) [wink]
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Albertine » 14 jul 2017 20:53

Met knopen net als hierboven de staarten in de auto.
Voor voeden maakte ik de knoop los en deed de uiteinden van de staarten in mijn broekzak. Zo hield ik de doek goed op zijn plek als ik baby er helemaal uit haalde en kon die er na het drinken zo weer in.
Hydrofiel prop ik ergens tussen baby en mezelf in.
Je wordt er vanzelf handig in ;)


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jvk » 14 jul 2017 22:40

Mijn man draagt onze zl2 van ruim 9 maanden in een bopa. Ik gebruik hem zelf soms bij korte stukjes (maar meestal mijn mei tai). Nu hebben we die bopa bij onze oudste tot ruim 1.5 jaar met plezier gebruikt (tot hij zelf niet meer wilde). Onze zl2 weegt nu echter al bijna zoveel als zijn broer met 1.5 jaar (ruim 10 kilo!). Verder draagt hij maatje 80/86. Nu krijgen wij beiden last van onze schouders met dragen en worden zijn beentjes minder goed ondersteunt. Kan ik nu al overstappen op een toddler ssc? Het lijkt me zo vroeg... En hebben jullie dan tips? Wij zijn beiden lang en gemiddeld qua postuur. En dus een grote, stevige baby.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 18 jul 2017 19:54

Isara toddler is verstelbaar van maat 74 tot maat 104. Bij Tula ligt het omslagpunt bij maat 86/92.
Wij dragen dreumes van zo'n 10 kilo en broekjes maat 80 in de Isara toddler. Bevalt ons goed.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jvk » 18 jul 2017 19:58

Ik heb inmiddels via het forum een draagzak van ooiebeest/ it's a betsy's gekocht. Ik ben benieuwd hoe die bevalt! Die isara leek me ook erg mooi! Ik gebruik zelf een meitai van dezelfde maker als de draagzak die we nu gekocht hebben. Die is ook van een draagdoek gemaakt. Dat is zo lekker zacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door lololo » 26 jul 2017 14:12

Een van de problemen die ik heb met dragen is de ondersteuning van het hoofdje. Zodra zl in slaap valt, ontspant hij alles en dan valt zijn hoofdje helemaal opzij of naar achteren. Ik ondersteun het dan meestal met mijn hand, maar dat is best ongemakkelijk en inspannend.
Herkennen mensen dit en zijn er tips? Ik heb al geprobeerd doeken of sjaals achter zijn hoofdje te binden maar dat werkt niet echt. Ook breng ik zijn hoofdje wel eens rechtop en dat blijft dan even zitten maar niet lang en vaak wordt hij er ook wakker van als ik dat doe :-(
ZL jan 2017

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 26 jul 2017 20:01

Een opgerold spuugdoekje in z'n nekje. [emoji4]
Bij het knopen ervoor zorgen dat je wat meer doek in de nek heb zitten (ik trek t meestal tot ongeveer over zn hoofdje, dat is hier voldoende), dat rol je dan terug met een opgerold spuugdoekje (of hydrofiel oid) er in.
Zie ook het filmpje van webkim voor de fwcc.
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door lololo » 26 jul 2017 20:16

MrsDaantje schreef:Een opgerold spuugdoekje in z'n nekje. [emoji4]
Bij het knopen ervoor zorgen dat je wat meer doek in de nek heb zitten (ik trek t meestal tot ongeveer over zn hoofdje, dat is hier voldoende), dat rol je dan terug met een opgerold spuugdoekje (of hydrofiel oid) er in.
Zie ook het filmpje van webkim voor de fwcc.
Oh ja - vergeten te zeggen maar dat deed ik de eerste maanden altijd maar op een of andere manier werkte ook dat niet :-(
Misschien nog eens proberen met een grotere doek, maar ik merkte dat het boven dan juist vaak losser zat.
ZL jan 2017


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nacho » 26 jul 2017 20:31

Ergens vlak voor/na het in slaap vallen opnieuw aanspannen? Dl stort soms ook een beetje in en dan bleek de doek juist wat losser te zitten dan ik wil.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 29 jul 2017 10:59

Ik heb een draagvest gekregen maar laat mij nu hartstikke blond zijn, ik heb geen flauw idee hoe zo'n vest werkt.
Er zitten twee ritsen aan de voorkant, ik kan er daarmee een stuk tussen zetten. Aan dat stuk zit een capuchon en dat stuk zelf is een soort zak, maar er zit maar 1 opening in.

Help [cheesygrin] [cheesygrin] [cheesygrin]

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 30 jul 2017 17:23

Kind op je buik knopen/in ssc, tussenstuk aan 1 kant vast maken aan vest, vest aantrekken, vest dichtritsen, tussenstuk zit over kind, hoofdje kan door gat, indien nodig capucon op zetten bij kind?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 31 jul 2017 13:38

Mama_van_T schreef:Kind op je buik knopen/in ssc, tussenstuk aan 1 kant vast maken aan vest, vest aantrekken, vest dichtritsen, tussenstuk zit over kind, hoofdje kan door gat, indien nodig capucon op zetten bij kind?
Ik heb officieel een stom draagvest. [lol]
Hoofdje kan niet door het gat, want er zit geen gat. Je zou haast gaan denken dat je het vest als drager gebruikt.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 31 jul 2017 13:55

Dan tussenstuk zo ver open laten dat het hoofdje vrij is. Alleen mis ik dan even het nut van de capuchon.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Karin89 » 31 jul 2017 13:58

Foto?
Mijn draagjas heeft ook geen gat voor het hoofd (maar ook geen capuchon). Je doet hem aan met tussenstuk erin over de doek/drager. Hoofdje piept gewoon boven de jas uit (ritsen niet helemaal dicht, ik vouw het tussenstuk een beetje terug).
zl1 2017 - zl2 2021


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 31 jul 2017 20:31

Mama_van_T schreef:Dan tussenstuk zo ver open laten dat het hoofdje vrij is. Alleen mis ik dan even het nut van de capuchon.
Ik ook. Echt totaal. Want als ik de baby zo moet dragen dat het hoofd op de plek van de capuchon zit, dan kan ik haar nooit ergonomisch op kusjeshoogte dragen [dontknow]

Het tussenstuk heeft twee lagen zeg maar. Ik heb nu de ritsen open gelaten en dan gaat het wel maar daarmee is het voor nu te warm (want twee lagen fleece over baby is te heet). Niet erg, ik kan hem van de winter ook nog gebruiken maar ik vind het wel een raar ding. Ik zal eens kijken of het me lukt om morgen een foto te maken en die dan ook nog hier te plaatsen.

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar het is gewoon een raar vest haha.
Het is eigenlijk een soort vest-met-kangoeroe-buidel.

Plaats reactie