kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 13 mei 2017 21:11

Weet iemand misschien een manier van afknopen bij de ruck om wat minder gewicht op je schouders te hebben? Uiteinden kruislings onder schouderbanden door (is dat Tibetaans?) scheelt wel wat, ook qua lengte van de staarten die anders op de grond hangen... (heb alleen een 7, wat handig is met groter kind in DRS2S maar voor ruck eigenlijk veel te lang) Maar na enige tijd vinden m'n schouders het toch minder comfortabel. En dl is net 4 maanden dus volgens mij kan ik voorlopig nog weinig anders als ruck...
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 15 mei 2017 21:13

Wij deden inderdaad tibettaans, en dan een flink strakke knoop in het midden, zodat het gewicht van je schouders af gaat.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 15 mei 2017 21:30

Als je met vier maanden al last van je schouders krijgt.... knoop je wel hoog genoeg? De toprail moet horizontaal uit het nekje over jouw schouders lopen. Anders hangt het aan je schouders.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 16 mei 2017 08:30

Hm ja misschien is dat het punt wel, ik heb denk ik de neiging wat laag te doen omdat ze nog kort is en ik dan nauwelijks met m'n hand bij haar bips kan met knopen haha.
Nouja we oefenen gewoon verder, gisteren had ik het al wel beter zitten. M'n favoriete knoop gaat het vast niet worden maar goed [rolleyes]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


Bodieh

Berichten: 1595
Lid geworden op: 08 aug 2016 07:57
Hobbies: Vanalles

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Bodieh » 11 jul 2017 17:21

Kun je eigenlijk een baby van vier maanden met tula baby + insert op de rug dragen?

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Friek » 11 jul 2017 17:30

Hoe groot is je baby? Die van mij pasten met 4 maanden (mt62-68, dikke kindjes) zonder insert in de tula
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 11 jul 2017 17:51

Ik dacht dat ze met een drager pas op de rug mogen wanneer ze zelf kunnen gaan zitten. Ik draag dl op de rug alleen met doek in ruck, met de Manduca alleen nog op de buik.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


Bodieh

Berichten: 1595
Lid geworden op: 08 aug 2016 07:57
Hobbies: Vanalles

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Bodieh » 11 jul 2017 18:12

Friek schreef:Hoe groot is je baby? Die van mij pasten met 4 maanden (mt62-68, dikke kindjes) zonder insert in de tula
Het is niet mijn baby maar past nog niet in ieder geval.

Hmm wat zou dan de reden zijn dat ze in draagzak voor wel zouden mogen als ze nog niet kunnen zitten en niet op je rug?


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Albertine » 11 jul 2017 18:59

Volgens mij omdat ze op je rug te laag zitten en dan niet voldoende ergonomisch kunnen zitten.


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nacho » 14 jul 2017 13:18

Hoe kan je praktisch dragen buitenshuis? Ik ben net naar het bos geweest (en ja, natgeregend...) met zl aan de hand en dl in de draagdoek en ik ben echt heel veel praktische problemen tegengekomen. Wie heeft de oplossingen?

- tijdens het omdoen van de draagdoek komen de uiteinden onvermijdelijk op de grond, dus worden ze vies als je buiten hebt geparkeerd met de auto
- als dl wil drinken (op een boomstammetje, ging redelijk) en ik haar uit de draagdoek heb gehaald krijg ik haar er niet meer in zonder haar weg te leggen, maar ik sta midden in het bos + herhaling van het vorige probleem
- als ze eenmaal weer in de draagdoek zit en ik de doek aanspan komt de halve voeding er weer uit
- waar laat je je hydrofiel? ik had hem dus niet bij me en nu zit mijn mooie doek onder de uitgespuugde melk [sad]
- terug in bij de auto valt de doek op de grond, omdat ik dl eruit til, gelukkig was hij al vies...

Dit zullen wel beginnersonhandigheden zijn, dus ik wil graag upgraden naar het level 'enige ervaring' want dit is niet leuk.


Groentje

Berichten: 403
Lid geworden op: 30 jul 2014 12:28
Hobbies: duurzaam leven

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Groentje » 14 jul 2017 13:28

In ieder geval vast een tip voor de hydrofiel: gewoon als 'kussentje' tussen het hoofdje van je dochter en jezelf.
En voor tips waarbij de doek schoon blijft, lees ik graag mee;-) Zelf koos ik in zo'n geval voor een ssc.

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 14 jul 2017 13:48

Ik knoop bij de auto en probeer de hangsels in de auto te leggen terwijl ik zelf in de deuropening sta.
En ik probeer de doek te ontspannen maar dl in de doek te laten tijdens het drinken. Dan hoef ik later alleen maar te herspannen.


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nacho » 14 jul 2017 14:08

Dat drinken in de doek had ik ook geprobeerd, maar dat ging erg lastig. Als ik de knoop los maak gebeurt er eigenlijk niets en moet ik zelf gaan hupsen om dl naar beneden te krijgen. Ik vind het ook nog een behoorlijke afstand tussen kusjeshoogte en tepelhoogte (20 cm?). Toen dl laag genoeg zat was de doek zo los geraakt dat dl helemaal geen steun meer had. Ook raakte ze steeds met haar neusje mijn borst waardoor ze los liet.

Misschien was het gewoon geen goede dag, dat kan ook [eeks]

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 14 jul 2017 14:21

Ringsling, ssc, of als je kindje wat ouder is, de fcc knopen. Die kun je voorknopen en dus ook makkelijker je kindje eruit halen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 14 jul 2017 15:08

Ik leg de staarten in de kofferbak, dan blijven ze aardig schoon.
Met voeden maak ik de knoop los en laat de staarten nog wel over m'n schouders hangen. Ik heb dl dan vast, ze heeft inderdaad geen steun aan de doek zo. Met een beetje manoeuvreren kan zij op schoot drinken en kan ik de doek mooi gebruiken om discreet te voeden/ dl af te schermen zodat ze niet afgeleid wordt. Na het voeden heb ik dan zo weer de startpositie alsof ik haar in de doek doe, hoef haar niet neer te leggen.
Afpellen is ook even handigheidje, je kan als je eerst de juiste staart neemt, de buitenste, ze een voor een over je hoofd naar voren brengen en erbij pakken met de andere hand. Als je de juiste volgorde doet, raakt de doek niet in mekaar gedraaid en heb je alles aan de voorkant en kan je dit ook redelijk schoon wegleggen.
Verder katoenen doek die goed gewassen kan worden en een tweede doek of drager als back-up [rolleyes] Dl heeft eens een ontzettende spuitluier in de doek gehad, kwam er helemaal doorheen, terwijl we op een kledingbeurs liepen... Was erg blij dat ik de Manduca ook in de auto had! [lol]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Plaats reactie