kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Albertine » 02 mar 2017 07:45

Toch wel fijn om te horen dat meer mensen die manier al vroeg gebruiken. Ik heb haar nu een paar keer op mijn rug gehad maar inderdaad niet het idee dat het belastend is.
Moet ik wel zeggen dat ik bij zl2 deze manier geleerd heb, bij de eerste kwam er veel meer kracht op de armen kwam.

Gebruikersavatar

Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Femtaine » 02 mar 2017 08:11

Dank voor de reacties, ik zal me eens in de superman gaan verdiepen.


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door saintroyal » 13 mar 2017 14:38

Naast de hipscoot en santatoss, welke manieren zijn er nog meer om dreumes(1 jaar,10 kilo, kan nog niet staan/lopen) veilig met doek op de rug te krijgen? Hipscoot wordt als niet prettig ervaren. Santatoss is zwaar... iemand nog ideen? Ik deed zelf de superman altijd, maar daar is deze dame niet blij mee.

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door noatje » 13 mar 2017 15:44

saintroyal schreef:Naast de hipscoot en santatoss, welke manieren zijn er nog meer om dreumes(1 jaar,10 kilo, kan nog niet staan/lopen) veilig met doek op de rug te krijgen? Hipscoot wordt als niet prettig ervaren. Santatoss is zwaar... iemand nog ideen? Ik deed zelf de superman altijd, maar daar is deze dame niet blij mee.
Heeft er al eens een consulente mee gekeken? Welke hipscoot deed de vrouw in kwestie?
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -


saintroyal

Berichten: 176
Lid geworden op: 30 nov 2016 19:05
Hobbies: concertjes en festivals
Locatie: veluwe

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door saintroyal » 13 mar 2017 17:42

noatje schreef:
saintroyal schreef:Naast de hipscoot en santatoss, welke manieren zijn er nog meer om dreumes(1 jaar,10 kilo, kan nog niet staan/lopen) veilig met doek op de rug te krijgen? Hipscoot wordt als niet prettig ervaren. Santatoss is zwaar... iemand nog ideen? Ik deed zelf de superman altijd, maar daar is deze dame niet blij mee.
Heeft er al eens een consulente mee gekeken? Welke hipscoot deed de vrouw in kwestie?
An sich gaat het goed, met een pop lukt het prima, echter een echt kind is toch wat lastiger.


NieuwkerkA

Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2017 11:50
Hobbies: Zeilen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door NieuwkerkA » 13 mar 2017 19:54

Ik maak eerst een ringsling van m'n doek met n simpele knoop. Nadat ze goed zit schuif ik door naar de rug. Ze kan niet vallen én ze zit al goed in n zitje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Elstar » 14 mar 2017 02:57

Of de doek over je middel laten hangen, voorover gaan staan als je je kind zonder doek op de rug doet en dan de doek er over heen trekken. Ik vind een 'los kind' makkelijker naar achter te manoeuvreren dan een met een doek er om heen. Misschien helpt dat. Alleen doen als t goed voelt he
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Albertine » 13 apr 2017 09:33

Shbc vraagje: ik vind het ene been niet zo mooi zitten, die waar geen doek onderdoor gaat zegmaar. Als ik net geknoopt heb steekt het wat naar voren (gestrekt) en als ik m dan wat buig en dl even iets onder de voeten omhoog duw wordt dat beter maar voelt het weer alsof haar bil daar wat zakt en ze net niet goed recht zit.
Verder zit ze gewoon stevig en op het oog mooi recht maar het voelt dus niet zo.
Kan ik daar wat aan verbeteren misschien of gewoon dat gevoel loslaten?

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 13 apr 2017 10:53

Sorry, geen antwoord voor je, mijn laatste draagdagen zijn al een tijdje geleden...

Heb zelf wel een vraagje; waar kan ik een duidelijke uitleg + plaatje/foto's vinden waar wordt uitgelegd dat je beter niet ff kan dragen? Onlangs heb ik een kennisje geholpen met wat meer info over dragen, ze had een bb maar stond heel open voor andere/fijnere manieren om te dragen. Nu heeft ze een ssc gekocht (ergobaby) die ook face forward kan, omdat ze dat graag wilde. Aangezien ze zo open stond voor mijn info etc wil ik haar toch even meegeven dat dat wellicht niet het prettigst is voor haar baby... vandaar mijn vraag.
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 13 apr 2017 12:29

Hier bovenaan is een topic over de babybjorn.
De ergo 360 drasgt ff wel ergonomisch, maar je kindje kan zich dan niet afsluiten voor prikkels.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door noatje » 13 apr 2017 13:05

Albertine schreef:Shbc vraagje: ik vind het ene been niet zo mooi zitten, die waar geen doek onderdoor gaat zegmaar. Als ik net geknoopt heb steekt het wat naar voren (gestrekt) en als ik m dan wat buig en dl even iets onder de voeten omhoog duw wordt dat beter maar voelt het weer alsof haar bil daar wat zakt en ze net niet goed recht zit.
Verder zit ze gewoon stevig en op het oog mooi recht maar het voelt dus niet zo.
Kan ik daar wat aan verbeteren misschien of gewoon dat gevoel loslaten?
Bij mij gaat onder twee voeten doek door ;)

eerste baan in beide knieholtes, tweede keer ook. Zijn kleine variaties op elkaar ;)
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Albertine » 13 apr 2017 16:25

Ik twijfelde al hoe ik het kort maar duidelijk het beste omschreef maar toch lastig. Ik denk namelijk dat ik hetzelfde doe als jij.


noatje schreef:
Bij mij gaat onder twee voeten doek door ;)

eerste baan in beide knieholtes, tweede keer ook. Zijn kleine variaties op elkaar ;)
Maar die schuine baan gaat toch onder het been door en dat mis ik dan aan de andere kant.

Heb dat weleens geprobeerd met de eerste baan over het ene been en onder het andere been maar dan zakte zl helemaal scheef.


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Aysie » 01 mei 2017 20:41

Wanneer zijn jullie begonnen met rugdragen en wat raden jullie mij aan
? Zl is 7 weekjes oud en slaapt overdag alleen in de doek wat nogal vermoeiend is.. vandaar mijn vraag. Ik ben best handig dus denk dat dat geen probleem zal zijn maar zijn er andere dingen waardoor het wordt afgeraden om eerder dan met 4 maanden te beginnen?

Gebruikersavatar

Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Femtaine » 01 mei 2017 23:25

Ik ben met tien weken begonnen bij mijn tweede. Heb toen wel een draagconsult gedaan om het echt meteen goed onder de knie te krijgen, en dat vind ik wel een aanrader als ze nog zo klein zijn.

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Phlox » 02 mei 2017 23:23

Double hammock. Mag die nou als je kind zelf kan zitten, of als je kind zelf kan *gaan* zitten?

Plaats reactie