kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 23 aug 2017 21:38

Aysie schreef:Op deze manier: https://youtu.be/3m6ZXNOYzz4
Als ik de bandjes van boven mijn schouders onder mn oksels naar achter breng en dan over het eerste beentje en onder het tweede dan knelt het bij het eerste beentje omdat het heel strak tussen mijn lichaam en de doek zit. Ik heb geloof ik ook een brede rug dus ik kan zijn beentjes niet langs mijn zij doen.
Dan denk ik dat die brede rug/klein kindje het probleen is. Normaal gesproken zit je kindje toch wel een beetje met de beentjes naast je en de doek loopt dan door de knieholtes.

Ik heb het filmpje even gekeken, en dat is niet hoe ik een ruck heb leren knopen. Ik gebruik zowiezo al de supermanzwaai. Zo specifiek een zitje maken is bij de ruck niet nodig. Je houdt de bovenrail strak en de onderrail juist wat losser, zodat je met de kruisende banen het zitje goed kunt zekeren.

https://m.youtube.com/watch?v=QvSnOqld9MI
Dit is een filmpjes van webkim, weliswaar van een ruck met chestbelt, maar die laat vrij goed zien wat ik bedoel en hoe ik het geleerd heb.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door lololo » 24 aug 2017 08:14

mirte_g schreef:Ruck geen idee.

Hoptye is volgens mij gelijk als andere dragers dus als je kindje zelfstandig tot zit kan komen
Ik had begrepen als hij zijn hoofdje recht kan houden?? Of zelfs eerder als je goed knoopt?
ZL jan 2017

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door mirte_g » 24 aug 2017 09:09

lololo schreef:
mirte_g schreef:Ruck geen idee.

Hoptye is volgens mij gelijk als andere dragers dus als je kindje zelfstandig tot zit kan komen
Ik had begrepen als hij zijn hoofdje recht kan houden?? Of zelfs eerder als je goed knoopt?
Ook op de rug? Ik dacht dat dat met de bolling van je eigen rug te maken had en dat tot het kindje zelf kan gaan zitten alleen de ruck wordt aangeraden omdat je daarmee hoger knoopt. Het is mij iig nog niet gelukt om de hoptye op ruckhoogte te krijgen :)
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 aug 2017 09:31

Voor zover ik weet is het op de rug allen een ruck knopen met een draagdoek totdat je kindje zelf stevig zit. Stevig zitten is dan weer wat anders dan zelf gaan zitten. Dat laatste vonden die van mij allebei heel lang niet nodig, terwijl ze prima knden zitten en zelfs al stonden/liepen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 24 aug 2017 20:11

Dank nog. Jullie bevestigen wat ik eigenlijk wel wist [emoji6] toch maar de ruck gaan oefenen dan.
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 25 aug 2017 21:24

Hoe kan je het beste afknopen met de ruck, als je pijn hebt in je schouders?
Fwcc nergens last van, ruck geeft na 15 minuten last. Dl vind het heerlijk dus hoop dat ik het kan blijven doen.

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Izzie » 25 aug 2017 21:38

Herkenbaar Hope. Tibetaans afknopen! Er zijn heel veel verschillende manieren, google is your friend :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17

Gebruikersavatar

Topic starter
Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Laura_G » 26 aug 2017 10:14

wrap you in love heeft een filmpje met 30 afknoopmanieren in 2 minuten. zo veel aan gehad!
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 aug 2017 10:46

Hier ook Tibetaans, dat haalt de druk wat van je schouders. En goed hoog knopen. De bovenrail moet horizontaal over je schouders lopen.
Er is hier ergens een topic over hoe de ruck comfy maken.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 26 aug 2017 13:14

Mama_van_T schreef:Hier ook Tibetaans, dat haalt de druk wat van je schouders. En goed hoog knopen. De bovenrail moet horizontaal over je schouders lopen.
Er is hier ergens een topic over hoe de ruck comfy maken.

Aah dan mag het nog wel ietsje hoger denk ik.

En ik ga filmpjes kijken, bedankt!


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Aysie » 29 sep 2017 21:09

Mama_van_T schreef: Dan denk ik dat die brede rug/klein kindje het probleen is. Normaal gesproken zit je kindje toch wel een beetje met de beentjes naast je en de doek loopt dan door de knieholtes.

Ik heb het filmpje even gekeken, en dat is niet hoe ik een ruck heb leren knopen. Ik gebruik zowiezo al de supermanzwaai. Zo specifiek een zitje maken is bij de ruck niet nodig. Je houdt de bovenrail strak en de onderrail juist wat losser, zodat je met de kruisende banen het zitje goed kunt zekeren.

https://m.youtube.com/watch?v=QvSnOqld9MI
Dit is een filmpjes van webkim, weliswaar van een ruck met chestbelt, maar die laat vrij goed zien wat ik bedoel en hoe ik het geleerd heb.
Nog bedankt voor deze reactie! Ik heb niet meer geprobeerd om te rugdragen, was wel fijn geweest op vakantie maar nu voldoet buikdragen.

Ik herinnerde me dat iemand had gevraagd over moeilijk slapende kind in doek door weinig steun bij nek? Ofzoiets. Ik heb een paar weken geleden de FCC geleerd en ben sindsdien verliefd! Zl vindt het ook veeeel leuker dan in de FWCC, meer steun bij nek, kan makkelijker in slaap vallen omdat zijn hoofd dichter bij mijn lichaam is en zijn handjes vrij. Echt een aanrader :)


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nacho » 07 okt 2017 19:02

Is er een drager die ik kan gebruiken voor dl en zl (eventueel met verlengers ofzo). Zl heeft maat 92 en weegt ongeveer 11 of 12 kg en dl maat 62/68 en weegt 6+ kg. Ik mag voor kerst vaak een mooi cadeau uitzoeken van mijn ouders en dan is een (tweedehands) drager misschien wel leuk :)

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door mirte_g » 07 okt 2017 19:31

Een kibi gaat van 62 tot 104/110 volgens mij. Zijn vrij nieuw in nl dacht ik dus misschien niet goed tweedehands aan te komen, maar nieuw ook goed betaalbaar vind ik. Zou je wel adviseren om van te voren te passen, of het fijn draagt is heel persoonlijk vind ik. Ml vind hem fijn buikdragen, ik vind rug juist fijner met de kibi
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 08 okt 2017 08:40

De Isara toddler gaat van 74 tot 110 geloof ik, dat is nu nog wat ruim voor je dl, maar met kerst duurt het vast niet lang meer tot het past. Ik vind het een erg fijne drager wel, mooie printjes, lekker zacht stofje en goed verstelbaar. Alleen vervelend dat slaapkapje alleen met 2 drukkers vast zit want die ben ik nu kwijt... [sad]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10671
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Wicky » 08 okt 2017 11:07

De buzzidil kan denk ik ook. Ik weet de exacte maten niet uit mijn hoofd maar hij is iig verstelbaar.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Plaats reactie