kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nina80 » 21 sep 2016 23:46

MamaLoes84 schreef:Ik weet niet of mijn vraag hier hoort of bij 'wat is mijn doek waard', maar weet iemand of €85 een reeële prijs is voor een Didymos pfau petrol (100% katoen), maat 4? Ik zag 'm te koop staan, maar ik vraag me af of de prijs realistisch is.
Geen idee, het klinkt mij wel als een gangbare prijs in de oren, voor een bijzondere doek die altijd wel populair is.
Hibbe schreef:Ik draag mijn zoontje (7mnd, 8kg) regelmatig nog op de buik met een doek.. Maar nu begint hij steeds meer om zich heen te kijken en denk dat het tijd wordt voor rugdragen. Dit lukt me echter niet met een doek. Wat vinden jullie fijne ergonomische dragers? Zijn er ook draagvesten waarmee je kunt rugdragen?
Ons zoontje hebben wij destijds van 9 tot 20 mnd ongeveer met de Boba gedragen, veelal op de rug, soms op de buik om te slapen onderweg. Nu mijn dochtertje draag ik vooral met de doek op de rug, een dat vind ik toch echt veel fijner. Met de drager krijg je ze lastig hoog genoeg om mee te kijken als ze nog wat kleiner zijn, en het knoppen vind ik als ik alleen ben ook een stuk makkelijker dan kind met de drager op de rug krijgen.
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger


Hibbe

Berichten: 292
Lid geworden op: 25 aug 2016 16:01
Hobbies: Zingen; dromen; eten; groeien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Hibbe » 22 sep 2016 08:10

Nina80 schreef:Met de drager krijg je ze lastig hoog genoeg om mee te kijken als ze nog wat kleiner zijn, en het knoppen vind ik als ik alleen ben ook een stuk makkelijker dan kind met de drager op de rug krijgen.
Dank voor al jullie reacties! Ik ga het in dat geval toch nog maar nog eens proberen met de doek boven het bed :)

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LivadeBri » 22 sep 2016 15:53

Ik draag DL nu vaak met een tula op de rug, maar zou het graag ook weer met een doek gaan doen. Tula is prima en voor ml ook fijn, maar doek kan je uiteindelijk wel veel meer om je lijf en naar wat je fijn vindt knopen. Op de rug is met beide gewoon oefenen en handigheid in krijgen. Mijn voornemen is om binnenkort toch een consult te doen om een rugknoop goed te leren, dat vind ik dan ook een fijne investering! Is voor DL ook fijner dan mijn huidige geklungel als ik het weer eens probeer :-)

Tapatalk
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Nina80 » 22 sep 2016 22:51

Hibbe schreef:
Nina80 schreef:Met de drager krijg je ze lastig hoog genoeg om mee te kijken als ze nog wat kleiner zijn, en het knoppen vind ik als ik alleen ben ook een stuk makkelijker dan kind met de drager op de rug krijgen.
Dank voor al jullie reacties! Ik ga het in dat geval toch nog maar nog eens proberen met de doek boven het bed :)
Je kunt in het begin even foetelen door baby op de doek op bed of bank te zetten/leggen, dan ervoor gaan zitten, aanschuiven, de bovenrails met de ene hand pakken. Zo kun je je kindje omhoog 'takelen' en ondertussen met je andere hand onder het kontje mee begeleiden. Zo doe ik het thuis vaak.

Ik draag trouwens ook regelmatig op de rug met een torsodoek. Het knopen gaat supersnel! En voor niet al te lang dragen is het prima te doen.
Met een ringsling kun je overigens ook op de rug dragen.
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger

Gebruikersavatar

MamavanJuul

Berichten: 271
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:30
Hobbies: .
Locatie: Goirle

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MamavanJuul » 29 sep 2016 20:22

Ik heb voor onze jongste dochter een Kokadi TaiTai (baby) gekocht omdat ik er vanuit ging dat ik deze direct vanaf de geboorte kon gebruiken. Ze is nu 2 weken en ondanks dat ze groot is lijkt het rugpand nog veel te lang. De breedte is goed in te stellen maar ze zakt er naar mijn idee wel erg diep in weg (zie foto). Nu twijfel ik of ik hem al kan gebruiken of toch beter nog even kan laten liggen tot ze groter is. Of zie ik gewoon iets over het hoofd waardoor ik haar wat hoger in de drager krijg? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Wicky » 29 sep 2016 20:41

Bij sommige dragers schijn je het rugpand korter te kunnen maken door de heupband een slag te draaien. Je wikkelt het rugpand dus als het ware om de heupband heen. Of dat bij de kokadi ook kan weet ik niet, die drager ken ik niet.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 29 sep 2016 20:50

Nee dat gaat niet. Wat wel werkt: rugpand tot in haar nekje optrekken, met je hand de overtollige stof naar beneden strijken en tussen jullie in stoppen. Voorzichtig met aanspannen zodat je wel strak knoopt maar niet die stof weer terug omhoog trekt. Het helpt ook iets om de banden wat verder naar buiten oo je schouders te dragen
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

MamavanJuul

Berichten: 271
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:30
Hobbies: .
Locatie: Goirle

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MamavanJuul » 29 sep 2016 21:31

Bedankt voor de uitleg Hadewich, ga het binnenkort eens proberen.
En anders dan laat ik hem gewoon liggen tot ze wat groter is, genoeg doeken in de kast om die periode te overbruggen [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

MamavanJuul

Berichten: 271
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:30
Hobbies: .
Locatie: Goirle

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MamavanJuul » 12 okt 2016 10:09

Even een update, vandaag nog een keer geprobeerd en wat er 2 weken terug fout ging weet ik niet maar nu zit (en past) ze er naar mijn idee wel netjes in: Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 okt 2016 15:51

Dat ziet er inderdaad voor mij ook beter uit. En wat een leuke drager!
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jvk » 12 okt 2016 16:01

Wat een leuke drager, mamavanjuul! Ik heb ook een vraag. Hij is vast al een keer gesteld, maar ik kan het zo snel niet vinden. Ik draag mijn zl van 2.5 week in een tricot doek. Ik doe hem als we naar buiten gaan over zijn kleding een vestje aan en een dun mutsje op. Is dat voldoende? Zo'n tricot doek is natuurlijk ook best warm. Wat zouden jullie adviseren? Mijn oudste was een zomerbaby, dus ik heb niet zo'n ervaring met meer kou en een newborn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)


Jnna

Berichten: 45
Lid geworden op: 03 sep 2016 07:10
Hobbies: Groei&Groen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jnna » 12 okt 2016 19:34

Dat lijkt mij wel genoeg ja. Ik doe meneer eigenlijk alleen een mutsje op in mijn gewoven doek of draagzak en trek dan een groot vest aan die ook om hem heen kan.
Moeder van mevrouwtje (31-08-2014) en meneertje (19-08-2016).

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 okt 2016 21:05

Volgens mij adviseerde de kraamhulp ons bij de eerste voor in de reiswieg buiten 1 laagje meer dan je zelf aan had, en dat was in dat geval het dekentje.
Ik had kleine zl vorige winter in geweven doek en onder m'n draagjas, met alleen een mutsje extra, als hij dat er tenminste niet afwerkte.

Met een rekbare doek heb je 3 lagen over je baby heen. Doek plus vestje en mutsje lijkt me bij koud weer warm genoeg.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 13 okt 2016 09:51

Waar kan het aan liggen dat de doek tijdens het dragen losser gaat zitten?
Ik gebruik tot nu toe alleen de fwcc.
Ik knoop gewoon af met een platte knoop.
En ik heb een katoenen little frog.

Kan het aan de doek liggen, kan ik beter een oud wijf proberen of zou ik strakker moeten knopen?


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jvk » 13 okt 2016 10:12

Dankjulliewel! Dan ga ik gewoon zo door.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)

Plaats reactie