Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door WZK » 20 okt 2017 00:47

jlnda schreef:met z'n allen naar de efteling! flinke groepskorting afdingen, en zij regelen het een en ander [applaus]
ze hebben ook zalen waar je symposia o.i.d. zou kunnen organiseren
[emoji106]
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 20 okt 2017 07:12

Oh efteling lijkt me gaaf!

Sent to you from the Tardis. Time vortex may have chewed on some words
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Honeybadger » 20 okt 2017 07:19

Jaaaa [cheer] [lol]

Gebruikersavatar

mirri

Berichten: 9269
Lid geworden op: 02 mar 2012 08:15
Hobbies: muziek, tekenen, lezen, gaming
Locatie: Limburg

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mirri » 20 okt 2017 09:34

+1

We worden niet bemind omdat we goed zijn.
We zijn goed omdat we bemind worden.


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Karin89 » 20 okt 2017 14:42

Mama_van_T schreef:Bij een meeting denk ik juist aan lekker kletsen met z’n allen, niet aan standjes, lezingen enz. Dan wordt het een soort ON beurs en raken de ontmoetingen met mede D&Vxers op de achtergrond, terwijl het mij daar juist om te doen is.
Eens. Maar wat interactieve activiteiten die je echt samen met anderen (en niet alleen met je eigen kind doet) doet lijkt me daarbij wel leuk.
- Draagdoekendans?
- D&V thema escaperoom?
Boukje schreef:Oh en live topics lijkt me ook leuk: statafels met een bepaald thema: bib in de maak, maanddraadjes van het zwangerschapstopic, rapley, let's talk about seks etc.
Ja, dat lijkt me leuk!
zl1 2017 - zl2 2021

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 20 okt 2017 18:07

Efteling gaat wel prijzig worden, zelfs met flinke korting, betaal je waarschijnlijk nog minmaal 25 euro per persoon. Heel leuk idee, maar voor redelijk wat leden financieel niet haalbaar, ben ik bang.
Met alle restpect, het lijkt me echt heel leuk, maar mijn ervaring met Eftelingmeets, is dat je kleine groepjes krijgt, die de attracties af gaan. En om in een zaal daar te kletsen, betaal ik geen berg entree. [smile]
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Boukje » 21 okt 2017 18:33

En een ander pretpark? Julianatoren is mooi centraal? Ben er al 20 jaar niet meer geweest dus geen idee of t nog leuk is en wat het kost. Sprookjeswonderland vind ik ook altijd een tof en betaalbaar eftelingalternatief maar dat is weer wat minder handig qua locatie.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Ilse » 21 okt 2017 19:46

Ik heb een kind van 9, die huppelt wel veilig rond in een pretpark. Ik moet er niet denken om met 3 tot 5 kleine kinderen naar een pretpark te gaan [eeks]

En daarbij, zover ik uit draadjes kan destilleren, is het ultime DenV speelpark een met veel stokjes en steentjes en misschien een ondiep beekje met water.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 21 okt 2017 20:50

Speelnatuur Tiengemeten? Alleen niet heel centraal.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mamaMarije » 21 okt 2017 20:53

Ilse schreef:Ik heb een kind van 9, die huppelt wel veilig rond in een pretpark. Ik moet er niet denken om met 3 tot 5 kleine kinderen naar een pretpark te gaan [eeks]

En daarbij, zover ik uit draadjes kan destilleren, is het ultime DenV speelpark een met veel stokjes en steentjes en misschien een ondiep beekje met water.
Met 5 van klein tot puber zal dat geen ontspannen bezigheid worden (en de Efteling idd onbetaalbaar, daar sparen we nu wel voor, gaan we doen met ons 12,5 jarig huwelijk).


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door AvA » 21 okt 2017 20:54

Met zn allen (dag)kamperen bij Harskamperdennen! (/De Roos/willekeurige andere hippiecamping).

Al weet ik niet of ik kom, in de winter. :p


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door AvA » 21 okt 2017 21:08

Hm, ik moet opeens denken aan De Kemphaan in Almere. Daar is een hoop verschillends te doen en je kunt het er zo duur maken als je wilt.
Er is bos, een boerderij, kinderboerderij, Stichting Aap, wandelingen met boswachter, klimbos, restaurants, etc.
Alleen is iets georganiseerds misschien al snel aan de prijs. En ik weet niet hoe vrijblijvend je met zo’n grote groep het terrein op komt.

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 23 okt 2017 10:27

Als we zo'n 15 tot 20K zouden hebben, zouden we een simpel 3 uur durend feestje met lunch, kinderentertainment en koffie in de Efteling kunnen doen (binnenlocatie, geen efteling toegang inbegrepen). Dus eh..... nope, dat gaat hem niet worden [mrgreen]

Wanneer de Megameet een dagevenement wordt, denk ik dat we het het beste in oktober 2018 kunnen houden. In de zomervakantie zijn mensen vaak weg en zijn de tarieven hoger. Een binnenlocatie is dan wel handig. Het moet een locatie zijn waar we zélf ons eten mogen verzorgen (potluck lunch) en waar de kinderen genoeg te doen hebben (binnen/buiten).
Wanneer de Megameet een kampeerding gaat worden, dan is de zomervakantie waarschijnlijk wél een goed plan, mits we het echt ruim van te voren vastleggen ivm vakantieplannen én reservering van terrein.
Een Megameet op 24 januari 2018 is niet haalbaar (denk ik), want dat zou dan echt een binnenlocatie moeten zijn, en er zou een waanzinnig goed organisatieteam héél snel aan de slag moeten. Oh en snel geld bij elkaar gesprokkeld moeten worden :-)

Ik hoor graag nog wat meer mogelijk locaties, zowel voor kamperen, als voor een binnenevenement!
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door surfbabe » 23 okt 2017 10:42

Als binnen locatie is de orchideeënhoeve in de polder, Luttelgeest misschien wat? Lekker warm, veel paadjes, bloemen, wat dieren (papegaaien) en een leuke speeltuin. Ook een grote zaal met eetmogelijkheid. Niet super goedkoop, 12 euro voor volwassene en 7,50 voor een kind (4-12). En voor mensen uit de randstad niet heel centraal, maar wel een fijne binnenlocatie.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 23 okt 2017 12:07

Qua k(r)amperen, een centraal in Nederland gelegen camping, die ook goed per ov bereikbaar is voor daggasten?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gesloten