Tula draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Phlox » 22 jul 2015 14:40

Welke broekmaat heeft ze? De toddler kan pas vanaf broekmaat 86/92, om een goede M-houding te krijgen. Aangezien je schrijft dat je DL 77 cm is, denk ik dat ze nog niet zover is...?

Verbreders zou je op termijn kunnen proberen als je nu een Standard aanschaft. Maar ik kan me voorstellen dat dan de lengte van het rugpand ook te kort wordt en je dan liever overstapt op een Toddler.

Gebruikersavatar

mulder08

Berichten: 1121
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:59
Hobbies: buiten zijn
Locatie: Regio Eindhoven

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door mulder08 » 22 jul 2015 15:02

Ze zit met broek op 74-80. Ze heeft in verhouding lange beentjes. Maar denk dat we dan idd de standaard eens gaan testen.
DL juni 2014, * okt 2016, ZL nov 2017

Gebruikersavatar

Nouknouk

Berichten: 735
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:43
Hobbies: vanalles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nouknouk » 22 jul 2015 15:26

Ik denk echt dat je met de standaard nog wel even vooruit kunt. Hier een grote dl en echt pas vanaf 86 zat de toddler een beetje goed. En net wat iemand hierboven typt. Je hebt hem zo verkocht. En anders even ergens naartoe gaan waar je ze kunt passen? Dan krijg je ook advies+


jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door jemk » 23 jul 2015 08:21

Hoi!

Vorige maand zijn wij weer ouders geworden. Dit keer een prachtige dochter, E lla. Ik draag haar in een Calin Bleu. Mijn man wil haar ook graag dragen, maar is niet zo van de doeken. Voor onze zoon hebben we een tula baby.
Nu zaten we eraan te denken om een baby insert te kopen. Ik lees hier wisselende verhalen over. Oa dat het toch een beetje en noodgreep is om de tula baby geschikt te maken vanaf 3,5 kg en het ergonomisch niet helemaal goed is. En ook dat de insert te warm is voor zomerbaby's. Nu is het niet de bedoeling dat dl urenlang in de tula zit met baby insert. Als dat het geval is, zoals met een wandeling, gaat ze gewoon in de doek.

Wat is jullie ervaring met de baby insert?

En nu lekker op internet struinen naar een tula toddler voor R uben, want als z'n zusje de baby in gebruik heeft, 'moeten' we maar een toddler kopen voor hem. Wat een straf! [applaus]
Nu nog kiezen tussen de fleet, incognito en Everest.
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

Nouknouk

Berichten: 735
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:43
Hobbies: vanalles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nouknouk » 23 jul 2015 16:51

Gefeliciteerd met jullie dochter!

Geen tips mbt insert. Twijfel zelf of ik er 1 aan ga schaffen voor onze winterbaby straks.
Ik neig nu zelf naar de aanschaf van een marsupi voor de eerste tijd. Ook omdat ik ml dat eerder zie doen dan een insert. Mocht je tot aanschaf overgaan ben ik benieuwd naar je ervaring!

Gebruikersavatar

Essie

Berichten: 9263
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:51
Locatie: Vendée ***************** draagdoekenverkoper draagdoekconsulente
Contacteer:

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Essie » 23 jul 2015 17:03

de tula insert is idd best wel warm, als het voor wat kortere momenten is en ook omdat de papa graag wil dragen zou ik zeggen doen! is toch ook zonde als hij anders jullie meisje niet zou kunnen dragen de eerste maanden [biggrin]
Draagdoeken&jassen, Wasbare luiers&maandverband, Slofjes&bio kleding en houten speelgoed
Merken o.a. TULA, Boba, JPMBB, GRIMM's, Hoppediz, MaM, ManyMonths, Storchenwiege, Girasol, Liliputi, GOKI
http://www.babybio.nl

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Phlox » 23 jul 2015 21:55

Wij hebben voor de eerste maanden van onze zomerbaby gekozen voor een Storchenwiege babycarrier. Die insert leek ons véél te warm. Misschien dat het voor even kort wel gaat (al zou ik me dan nog zorgen maken over oververhitting), maar hoe doe je het als je kindje in slaap valt in de drager.

De Storchenwiege kan vanaf de geboorte en is enkel draagdoekenstof.
Lekker luchtig!

Gebruikersavatar

Nouknouk

Berichten: 735
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:43
Hobbies: vanalles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nouknouk » 23 jul 2015 22:17

Hier bij dl idd ook de storchenwiege gebruikt. Vind het een hele fijne drager. Maar omdat man en ik een ander postuur hebben vond ik het steeds een enorm gedoe de drager opnieuw in te stellen. Dan zou ik eerder een bondolino poplin kiezen.


jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door jemk » 25 jul 2015 16:56

We hebben toch de baby infant insert gekocht. We hebben al een tula baby, dus we proberen de insert gewoon uit. Dat is nog eens te doen voor 23 euro. Met warme dagen zal ik onze dochter wel in de doek dragen. Ik vond het niet waard om een heel nieuwe drager te kopen boor papa. Hij ook niet.
Dus gisteren heb ik de bestelling geplaatst voor een tula toddler (voor m'n zoon) en een baby insert (voor m'n dochter). En toen heel hard hopen dat het vandaag binnen zou komen. Niet meer naar m'n mail gekeken, maar 's avonds zag ik een heel attente mail waarin stond dat de insert niet in de toddler te gebruiken was en dat ze graag wilden weten of de bestelling klopte. Dus ni heb ik vandaag de bestelling niet binnen gekregen en zal het wel maandag of dinsdag worden. Aaaahh! Ik ben net een klein kind dat zit te wachten op haar cadeautje! ;-)
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

Nouknouk

Berichten: 735
Lid geworden op: 27 aug 2013 21:43
Hobbies: vanalles

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Nouknouk » 25 jul 2015 18:42

Herkenbaar!

Welke toddler heb je besteld?


jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door jemk » 26 jul 2015 14:02

Tula toddler fleet.

Ik heb er 3 uitgezocht: fleet, incognito en Everest. Vervolgens heb ik mijn man laten kiezen, aangezien hij er ook mee gaat dragen.
Hij was er erg snel uit. Het patroon van de Amerikaanse marine sprak hem erg aan. [lol] (wist ik niet eens dat dat patroon daarvan was)

Wanneer ik een mening heb gevormd over de insert, zal ik 'm hier posten.
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).


jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door jemk » 30 jul 2015 20:15

Dinsdag kreeg ik m'n tula toddler binnen voor zl van 27 maanden. Meteen geprobeerd en ik zei tegen hem: 'Nou, dat zit lekker he? Zal ik je er weer uithalen?' Zijn antwoord met redelijke stemverheffing: 'Nee!!'
De toddler lijkt me goed gekeurd. [cheesygrin]
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

Jooltje

Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:50
Hobbies: Yoga, badminton, creatief
Locatie: West-Brabant

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Jooltje » 03 aug 2015 20:36

Vandaag na een week een Tula te huur te hebben gehad zelf een Tula baby - Sly gekocht. Hopelijk wordt ie woensdag bezorgd.

Ik was meteen verliefd op de print met vosjes [cheer]
ZL 25-06-2014

Gebruikersavatar

Luus76

Berichten: 974
Lid geworden op: 18 mar 2013 17:42
Hobbies: frutselen, moes(school)tuin
tag: lekker eigenwijs!

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Luus76 » 05 aug 2015 12:47

Jooltje schreef:Vandaag na een week een Tula te huur te hebben gehad zelf een Tula baby - Sly gekocht. Hopelijk wordt ie woensdag bezorgd.

Ik was meteen verliefd op de print met vosjes [cheer]
Oh, die is leuk!! Veel plezier! Hoop voor je dat ie vandaag binnen komt!
Mama van een lief meiske (augustus 2010) en een lief knulletje (mei 2013)
Tula standard Ella en Tula toddler Cosmic boy

While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about


Sabine

Berichten: 69
Lid geworden op: 16 apr 2009 10:13

Re: Tula draadje

Ongelezen bericht door Sabine » 29 aug 2015 10:20

Siena11 schreef:En past ie mooi Sabine?
Nee de Toddler was echt te groot..
Ik heb nu de babymaat en daar zit ze prima in met haar maat 86..

Bij de toddler hield ze veel stof over..

Wel fijn hoor, gebruik de Tula dagelijks..
Zoon oktober 2008
Zoon november 2010
Dochter augustus 2014
Afbeelding

Plaats reactie