Manduca-draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 16 nov 2014 20:42

Oké, ik zal de volgende keer eens kijken of ik haar iets hoger krijg. Rennen en springen was ik toch al niet direct van plan [smile]
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door femmoltje » 16 nov 2014 21:36

Hoihoi

Hier zl 20 mnd maat 74 Meestal met de rist open en dan armpjes er boven. Wil ze er niet meer in en wurmt dan net zo lang tot ze er boven uit komen.

Met omdoen inderdaad een losse heupband en dan aantrekken als hij goed zit.
Met af doen hetzelfde eerst de band wat losser dan terug schuiven en eraf tillen.

qua slaapkapje zou je ook een omstander kunnen vragen. Doen ze vaak graag. Vraag ook wel ooit een omstander als het armpje niet goed zit of zo. Nog nooit klachten gehoord.

En qua hoogte ik draag de Heupband net onder mijn borsten boven mijn buik zeg maar zo zit zl lekker hoog en kan over mijn schouder meekijken naar alles. vind hij heerlijk.
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 18 nov 2014 14:07

Ik heb nu ook een manduca [smile]
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 18 nov 2014 14:59

Nog meer ervaringen dat de manduca als slaapzak dient?
Nieuwe manduca binnen, ik tuig hem op de rug met V erin, even in de keuken rommelen en nog geen half uur na optuigen is ze in diepe slaap.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 18 nov 2014 20:08

Slaapzak, hangmat... Bijna altijd als dl er thuis in gaat wegens pijnlijke oren van mama. En dan dus het slaapkapje opvissen met de krokettentang. Ik ben niet zo lenig. [cool] en als mama ook moe is, gewoon met dl in manduca en al op je buik op de bank gaan liggen en even met z'n tweeën tukken.

Hoe bevalt hij verder?
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 18 nov 2014 23:35

Ik vind hem fijn en mooi.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 24 nov 2014 21:44

femmoltje schreef:Hoihoi

Hier zl 20 mnd maat 74 Meestal met de rist open en dan armpjes er boven. Wil ze er niet meer in en wurmt dan net zo lang tot ze er boven uit komen.

Met omdoen inderdaad een losse heupband en dan aantrekken als hij goed zit.
Met af doen hetzelfde eerst de band wat losser dan terug schuiven en eraf tillen.

qua slaapkapje zou je ook een omstander kunnen vragen. Doen ze vaak graag. Vraag ook wel ooit een omstander als het armpje niet goed zit of zo. Nog nooit klachten gehoord.

En qua hoogte ik draag de Heupband net onder mijn borsten boven mijn buik zeg maar zo zit zl lekker hoog en kan over mijn schouder meekijken naar alles. vind hij heerlijk.
Heb haar nu wat hoger gedaan. Ze hangt dan met haar billen iets onder de bovenrand van de taillegesp. Dat kost meer ruimte in de zak waardoor ze met met haar nek boven de zak uitkomt. Ze zit dan iets actiever heb ik het idee. Wel voelt het voor mij heel anders, heb het idee dat ze iets minder stevig zit, hoewel ik niet denk dat ze er zo uitkukelt.

De tailleband deed ik eerst overdreven hoog, leek wel alsof ik 5 naanden zwanger was zo. Weer iets naar beneden en dat was beter. Dl kan nu over mijn schouder kijken! Ook leuk! Heb ook geoefend met dl op rug krijgen zonder de manduca te draaien, gaat handiger dan ik dacht!
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door femmoltje » 25 nov 2014 08:45

winter en hoe voelt het voor jou?
zit ze zo ook voor jou fijn op je rug?
en eruitvallen zal ze echt niet zo snel doen in principe als je onderbroek gedeelte vast hebt zitten kunnen ze al niet er uit vallen(wel achterover gaan hangen natuurlijk ;) ) maar als ze geen knikkebolletje hebben en hun eigen nek kunnen rechthouden is dat helemaal niet erg als ze niet tot in de nek ondersteund zijn. Geloof dat tot de oksels goed is
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015


Froggy

Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2014 12:50
Hobbies: -

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Froggy » 27 nov 2014 11:46

Hier ook een manduca. Ga straks weer een poging rugdragen doen. Vind het totnogtoe steeds net niet fijn zitten, steeds buik of maag in de knel. Draag hem daarom steeds nog op de buik, maar 11kg is toch wel érg zwaar op de buik ;-) Alleen wel jammer, vind het zo gezellig zo'n hoofdje onder je kin [mrgreen]
Mama van Sem, 15-03-2014

Gebruikersavatar

ThiJo

Berichten: 75
Lid geworden op: 09 feb 2015 11:41
Hobbies: Lezen, rolschaatsen, yoga

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door ThiJo » 10 feb 2015 15:10

Hier ook een fan :) Helaas ZL nog niet echt..het is steevast eerst gillen als ik hem in de manduca zet :( Ik heb nu de size-it gekocht omdat hij niet goed meer zat in de inzet maar ook nog niet zonder... Nu net voor het eerst uitgeprobeerd! Voor m'n gevoel zit hij nu beter maar dat gillen maakt me wel onzeker ;( zou het ergens knellen of zit-ie toch niet goed?? Maar na even 'wiebelen' is hij nu heerlijk in slaap gevallen :)Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 10 feb 2015 22:00

Froggy schreef:Alleen wel jammer, vind het zo gezellig zo'n hoofdje onder je kin [mrgreen]
Op de rug is ook gezellig hoor! En als je de heupband een beetje hoog zet, kunnen ze over je schouder meekijken. Ze zitten naar mi ook wat actiever nog. Mijn dl heeft vaak het hoogste woord (voordat ze in slaap valt[emoji4]).

Ik doe trouwens de drager met de heupband zo dat de drager al op mijn rug naar beneden hangt. Dan schuif ik dl van mijn heup naar mijn rug, ik sta dan een beetje gebogen zodat ze op mijn rug leunt. Dan houd ik haar met 1 hand tegen dat ze niet naar achter valt en pak ik 1 voor 1 de schouderbanden. Anderen vinden het geloof ik doodeng om te zien maar het voelt goed en het gaat snel. Succes!
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 10 feb 2015 22:03

Ohhh ik lees nu dat ik op een vrij oud berichtje heb geteageerd... Nou ja... Hoe gaat het rugdragen nu, Froggy? [emoji39]
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).


Charlotte75

Berichten: 1347
Lid geworden op: 02 jul 2013 21:58
Hobbies: Dieren, lezen, koken,geocachen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Charlotte75 » 29 mar 2015 21:33

Vinden jullie dat lekker zitten als de heupband zo hoog zit?
Zl wil amper nog gedragen worden, als ik dat ding van de kapstok pak staat hij al heftig te hoofdschudden en "nee" te zeggen. [sad]
Het komt sporadisch voor dat hij er nog in wil, vaak als hij moe is en dan slaapt hij eventjes maar zodra hij wakker is begint hij zich te verzetten.

We hebben ook geprobeerd om hem hoger om te doen maar dan krijg ik de schouderbanden niet kort genoeg.
Hebben jullie ook foto's van het hoger dragen? Misschien doe ik toch wat fout.
Zoontje van 17-08-2013

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Sara11 » 30 mar 2015 09:21

Charlotte, onze kindjes zijn precies even oud, wat leuk.
Ik vind hoger dragen niets. Als ik de heupband niet om mijn heupen klem komt er teveel gewicht op mijn schouders en dat vind mijn rug niet leuk.
Ik slinger Dl ook over mijn heup op mijn rug. Zelfde verhaal over omstanders die dat eng vinden of willen helpen (wat niet helpt, eerder tegenwerkt).
Ik heb haar niet zo vaak meer in de zak. In de dierentuin/stad/bieb wel, als ze moe is van het lopen of alle boeken uit de kasten gaat trekken, of ik geen geduld heb. Ik vind de manduca ook wat te klein worden, wil wel eens een toddler proberen...

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Winter14 » 21 nov 2015 23:33

Toen we de manduca ruim een jaar geleden kochten dacht ik dat één drager echt wel voldoende zou zijn, aangezien hij tot 20 kg gaat. Maar nu merk ik nu dl maar 92 heeft en zo'n 12 kg weegt dat we hier niet nog 8 kg mee door gaan dragen (ik vraag echt af hoe ze 20 kg er in zouden willen proppen, tenzij je kind misschien vierkant is), onze geliefde manduca wordt langzaam toch echt te klein. [emoji24]
Tijd om dus te gaan orienteren naar een ander draag device. [emoji41]

Wat is jullie ervaring? Wanneer werd de manduca te klein en wat werd de opvolger? Andere ideeën dan de Tula toddler, de R&R toddler of preschool (ik vind het zo zonde om een toddler te kopen omdat ze daar al ruim in zit qua maat).

Zo zit ze er nu in: altijd armen er boven uit, het slaapkapje krijg ik nauwelijks meer op en al helemaal niet met winterjassen en ze heeft drie vingerbreedtes ruimte bij de knieeen:

Afbeelding

Afbeelding
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Plaats reactie