Manduca-draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Plectra

Berichten: 2616
Lid geworden op: 04 aug 2011 19:17
Hobbies: -
Locatie: Groningen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Plectra » 14 feb 2016 19:01

Weet iemand wat nu een goede prijs is voor een tweedehands Manduca? Ongeveer 3 jaar oud, maar weinig gebruikt en in heel goede staat. Zandkleurig.
Trotse (draag)moeder van ons eigen (S.2011) en andermans (J.2016) ICSI- wonder


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door enske » 14 feb 2016 19:20

Plectra, ik schat in €70,-. Misschien €80,- als je langer wilt wachten met verkoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015


klaske_nr1

Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2016 14:28
Hobbies: eten, yoga

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door klaske_nr1 » 30 sep 2016 20:19

Dit draadje doorlezen heeft goed geholpen! Tvp dus


Carmen83

Berichten: 32
Lid geworden op: 17 jan 2015 13:37
Hobbies: Moederen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Carmen83 » 07 nov 2016 21:52

Wij hebben ontzettend genoten van de manduca. Nu is m'n dochter wat te groot, geen knie tot knie ondersteuning meer. Daarom een kokadi. Maar wat hebben we úren genoten in de manduca.


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Claire » 14 nov 2016 16:02

mijn zl begint langzaamaan ook te klein te worden voor de manduca. Nadat ie bewegelijk werd en ging rollen kreeg ik hem niet meer fijn in de draagdoek achterop en heb ik de manduca van vl in gepikt. Maar nu in maat 92 begint zijn bovenlijf toch iets te groot te worden voor het rugpand. Als we allebei een winterjas aanhebben helemaal.
ik ben heel tevreden over de M en wil eigenlijk precies hetzelfde maar dan een maatje groter terug, maar die bestaan blijkbaar niet [confused]
iemand een tip voor een opvolger die er zo veel mogelijk op lijkt en waarmee we nog een jaartje voort kunnen?
mama van 6 [smile]

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Mauw » 15 nov 2016 11:27

Claire schreef:mijn zl begint langzaamaan ook te klein te worden voor de manduca. Nadat ie bewegelijk werd en ging rollen kreeg ik hem niet meer fijn in de draagdoek achterop en heb ik de manduca van vl in gepikt. Maar nu in maat 92 begint zijn bovenlijf toch iets te groot te worden voor het rugpand. Als we allebei een winterjas aanhebben helemaal.
ik ben heel tevreden over de M en wil eigenlijk precies hetzelfde maar dan een maatje groter terug, maar die bestaan blijkbaar niet [confused]
iemand een tip voor een opvolger die er zo veel mogelijk op lijkt en waarmee we nog een jaartje voort kunnen?
Wij zijn destijds overgestapt op een Tula toddler en daarna nog op een Rose & Rebellion preschool (nog steeds in gebruik voor zl van 4,5 bij lange wandelingen etc). Ze dragen wel iets anders dan de manduca, en ze verschillen ook weer van elkaar. Ik vind het beide fijne dragers maar moest steeds wel even wennen. Ik zou kijken of je een paar peuterdragers kunt proberen in de buurt via hier of lenen via een draag(web)winkel.
ZL 6-2012


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Claire » 15 nov 2016 15:08

Bedankt voor je antwoord. :) op welke manier verschillen ze als ik vragen mag?

ik zal mijn 'vaste' consulent even mailen. Die had er een aantal om te lenen en proberen, kan me alleen niet herinneren of daar iets voor peuters bij zat [think] heb je misschien ook nog tips voor webshops waar je ze kan lenen, of welk draadje ik hier moet proberen?
mama van 6 [smile]

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Mauw » 16 nov 2016 09:31

Claire schreef:Bedankt voor je antwoord. :) op welke manier verschillen ze als ik vragen mag?

ik zal mijn 'vaste' consulent even mailen. Die had er een aantal om te lenen en proberen, kan me alleen niet herinneren of daar iets voor peuters bij zat [think] heb je misschien ook nog tips voor webshops waar je ze kan lenen, of welk draadje ik hier moet proberen?
De Tula heeft dikkere (zacht gevulde) banden, de banden van de R&R zijn platter en breed (ook de heupband is erg breed) maar wel wat gebogen waardoor ze bij mij en ml lekker zitten bij de schouders. De Tula heeft aan de bovenkant (bovenrug/schouders kind) meer beweegruimte, wat een voordeel of nadeel kan zijn [wink] Ik heb het idee dat het rugpand van de R&R wat langer is, maar dat weet ik niet zeker omdat wij zelf ook echt een grotere maat R&R hebben (preschool, niet toddler).
Er was volgens mij ook een draadje waarin deze dragers vergeleken werden... zal eens zoeken.

Ik heb zelf ooit dragers gepast tijdens een meeting in mijn woonplaats, vragen in een meet-draadje van je woonplaats kun je altijd proberen [smile] Webshops weet ik zo niet, misschien kan je draagconsulent je verder helpen? Of even kijken wat je via google vindt.

Er zijn nog veel meer fijne peuterdragers hoor, dit zijn de twee waar ik zelf ervaring mee heb.
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Mauw » 16 nov 2016 09:47

Dit was het draadje (werkt dit zo?)
viewtopic.php?f=10&t=97653&hilit=tula+rose+rebellion
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door J+A » 24 mar 2017 13:54

Weet niet of er hier nog iemand komt, maar het valt te proberen... :)

Tot welke leeftijd/kledingmaat kun je verantwoord rugdragen met de manduca?
Dit weekend onverwacht dreumesbezoek (bijna 2) en geen buggy in huis, dus ik zit te twijfelen of ik nou snel een buggy moet gaan lenen ergens of dat ik het af kan met de manduca. Rugdragen met de doek durf ik nog niet, moet ik nog eens 'n consult voor nemen.

Een maand of twee, drie terug heb ik hetzelfde kindje al eens geprobeerd te dragen in de manduca, maar ik kreeg zijn billetjes toen niet mooi laag en het was vooral wurm-wurm want boos omdat we weg moesten uit de speeltuin, dus als ik hem rustig erin kan doen gaat dat misschien beter. Moeten ze op deze leeftijd nog volledig van knieholte tot knieholte ondersteund zijn? Hij zweeft tussen maat 86 en maat 92.

Internet zegt verschillende dingen en ik kom er even niet uit.
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Violette » 24 mar 2017 14:19

Maat 86 gaat goed bij ons, maar maat 92 niet meer. Het zal dus een randgevalletje zijn. Echt mooie van knie tot knie ondersteuning duurde bij ons tot ongeveer de 2e verjaardag. het half jaar daarna nog wel regelmatig met de manduca gewandeld (2 uur door bos bijv), maar ze was toen wel al aan de grote kant (niet meer van knie tot knie voor het mooi). Ging op zich prima. Billetjes mooi laag is vooral een kwestie van goed erin hupsen en banden niet te strak hebben zitten bij het omdoen. En geen kleding die in de weg zit. Als ze dan eenmaal zit, kun je de banden zo strak doen als je zelf wilt. Het rugpand is in elk geval groot genoeg, wij deden hem vaak op de kleine stand, dan kunnen de armpjes er goed bovenuit en kunnen ze lekker rondkijken.

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door J+A » 24 mar 2017 14:37

Dankjewel voor je reactie Violette! Goede tip ook om de billetjes laag te krijgen.
We gaan het gewoon proberen, het zal niet om een úúúúúrenlange wandeling gaan in elk geval.
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door Latido » 25 mar 2017 12:58

Onze zoon ging met maat 98/104 ook nog stukjes in de manduca. Bijvoorbeeld in een pretpark. Ging best.
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door J+A » 26 mar 2017 16:37

Yes, het is gelukt! En hij vond het héérlijk :D
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Manduca-draadje

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 01 apr 2017 19:10

Hier gaat zl van net 2 en maat 92 ook nog wel in de Manduca. Enige twijfel om grotere drager te kopen, maar eigenlijk loopt hij al veel, is nu alleen voor dierentuin en rommelmarkt en dergelijke. Als ik alleen op stap ga moet hij toch in de buggy want dl is toch lichter om te dragen ;-)
Hij valt nog steeds in slaap bij ml op de rug dus ik geloof wel dat het nog lekker zit [cool]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Plaats reactie